{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Boots til hesten??? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min hyp går uden sko, og det fungerer super... Men hvis jeg engang imellem gerne vil ride tur på ham, indebærer det en del ridning på grusvej og her er han meget ømtået...
Har tænkt meget over at anskaffe mig nogle af de der smarte boots til heste, men jeg er helt blank på området.
Fungerer de?
Sidder de ok uden at skave, sidde for stramt/falde af?
Hvordan finder man ud af hvilken str. hyppen bruger og om de passer?
Håber nogen kan hjælpe.
Vh. Chalotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boots til hesten???
  • #1   7. nov 2019 Prøv at kontakte Søren fra Hovfokus.dk, han kan hjælpe dig med at finde den rigtige størrelse og form smiley

  • #2   7. nov 2019 Jeg rider også meget på grus i skoven og jeg er rigtig glad for at bruge boots!
    Min yndlingsmodel er Equine Fusion Active. De er nemme at lægge på, har en tyk gummisål med godt greb. Sålen er også mere blød end andre plastikboots og giver mulighed for vertikal bevægelse også smiley

    Det er en rigtig god idé at skrive til Søren fra Hovfokus.dk - han er rigtig god til at guide én til det rigtige valg for ens hest. smiley
    https://hovfokus.dk/lad-os-hjaelpe-dig/


  • #3   7. nov 2019 Boots er en fin ide - sørg for at fra professionel hjælp til at finde den rigtige strørrelse, da de ellers kan give sig i hælen og skrave ballerne til blods
    Jeg kalkun anbefale hovfokus.dk som de andre smiley


  • #4   7. nov 2019 Hej Chalotte smiley
    Jeg har haft rigtig god erfaring med easyboot glove. De har siddet super godt og har holdt til alt fra skovture på mudrede stier, asfalt, græs, grus, ridebane you name it. Alle gangarter inkl tølt. Jeg har ikke prøvet andre typer boots, så kan ikke sammenligne. De er ok nemme at sætte på. Men hov og kode skal selvfølgelig være helt rene.
    Jeg er blevet doven/magelig og er tilbage til alm sko. Jeg kan godt lide at have muligheden bare at smutte ud på folden med et hovedtøj og så ride afsted derfra uden for meget hurlumhej.
    Men det fungerede fint med boots. Brugte det på alle fire hove. De skal spændes/tjekkes efter hver gang, da meget fræs kan løsne skruerne, men har kun oplevet en gang at en enkelt boot røg af efter en fræsergalop.
    Så kun god erfaring herfra, om end jeg synes det er nemmere med alm sko smiley
    Tilføjelse - jeg fik hjælp fra min (helt almindelige) beslagsmed til at måle hoven og bestilte efterfølgende op Hovfokus. Benyttede ikke servicen fra Hovfokus, men tænker bestemt de kan guide osv smiley


Kommentér på:
Boots til hesten???

Annonce