Magnetiske materialer {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg stod igår i stalden med nogle af de andre, og kom til at snakke om de her back on track samt andre produkter med samme magnetistiske egenskaber. Og jeg har skænket det en tanke at få syet nogle indlæg til Santos stald gamasher selv, og andet hvis det kunne fungere.
Men selve "stoffet" altså den magnetiske del, hvor kan man finde den slags? jeg ved ikke engang hvad jeg skal søge efter
det er kun rigtige magneter som man sætter på køleskabet der dukker op
Håber der sidder nogen der lige ved hvad man kalder den slags produkter så jeg kan få kigget lidt nærmere på det
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.637
sep 2011
Følger: 71 Følgere: 51 Heste: 11 Emner: 166 Svar: 669
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.637
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Ved fremstillingen af polyester- eller polypropylentrådene smeltes keramiske partikler ind i trådene. Egenskaben hos de keramiske partikler er at når de bliver varmet op af kropsvarmen, bliver disse stråler reflekteret tilbage til kroppen. Varmen som på denne måde bliver reflekteret, er en langbølge varmestråling, som også er kendt som langbølge infrarød stråling.
Varmestråling
Det er velkendt og dokumenteret, at langbølge infrarød varmestråling øger blodcirkulationen.
Den øgede blodcirkulation i vævet medvirker til at lindre muskelspændinger og til at forbedre ydeevnen. En vigtig egenskab er den skadeforebyggende effekt du får, når produktet bruges til træning og konkurrence.
BOT kan ikke derfor samlignes med magnetiske materialer.
Om det ene virker bedre end det andet - ja, hvem ved...
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Back On Track, Catago Fir Tech og andre mærker er keramiske.
Premiere Equine har magnet produkter, men de har også keramiske.
Fx Premiere Equine har jævnligt tilbud på deres staldgamacher, ligesom der ofte er tilbud på BOT og andre ting, så jeg tror næppe det kan betale sig og sy selv.
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
Og så vil jeg lige give et råd videre, som en behandler har givet mig: "Begræns brugen af den slags hjælpemidler. Brug det kun som en kur - når det er nødvendigt - og stop så hurtigt som muligt igen. Vævet bliver nemlig "dovent" hvis det hele tiden bliver påvirket udefra".
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
Hvis du vil se billede af de magnetplastre jeg bruger, så er der billeder på Vesterager Magnetterapi på fb.
Magnetiske materialer