{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
546 visninger | Oprettet:

Magnetiske materialer {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg stod igår i stalden med nogle af de andre, og kom til at snakke om de her back on track samt andre produkter med samme magnetistiske egenskaber. Og jeg har skænket det en tanke at få syet nogle indlæg til Santos stald gamasher selv, og andet hvis det kunne fungere.

Men selve "stoffet" altså den magnetiske del, hvor kan man finde den slags? jeg ved ikke engang hvad jeg skal søge efter smiley
det er kun rigtige magneter som man sætter på køleskabet der dukker op smiley

Håber der sidder nogen der lige ved hvad man kalder den slags produkter så jeg kan få kigget lidt nærmere på det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Magnetiske materialer
  • #1   18. nov 2019 Syntes jeg har set et magnet bånd man kunne købe... endda på en side med magnet hestedækkener.. men husker bare ikke hvor. Æv

• #2   18. nov 2019 Sunshine: det er helt okay, nu ved jeg da at det findes smiley

• #3   18. nov 2019 Her er måske noget http://uldhesten.dk/magnetterapi/41-magnetband.html

• #4   18. nov 2019 Back on track er keramisk : Back on Tracks led- og muskel-bandager er alle lavet af funktionelle tekstiler med varmereflekterende egenskaber. Tekstilet er en synergi mellem gamle kinesiske erfaringer og moderne videnskabelig tekstil teknologi.

Ved fremstillingen af polyester- eller polypropylentrådene smeltes keramiske partikler ind i trådene. Egenskaben hos de keramiske partikler er at når de bliver varmet op af kropsvarmen, bliver disse stråler reflekteret tilbage til kroppen. Varmen som på denne måde bliver reflekteret, er en langbølge varmestråling, som også er kendt som langbølge infrarød stråling.

Varmestråling
    Det er velkendt og dokumenteret, at langbølge infrarød varmestråling øger blodcirkulationen.

Den øgede blodcirkulation i vævet medvirker til at lindre muskelspændinger og til at forbedre ydeevnen. En vigtig egenskab er den skadeforebyggende effekt du får, når produktet bruges til træning og konkurrence.

BOT kan ikke derfor samlignes med magnetiske materialer.

Om det ene virker bedre end det andet - ja, hvem ved...

• #5   18. nov 2019
    Back On Track, Catago Fir Tech og andre mærker er keramiske.

Premiere Equine har magnet produkter, men de har også keramiske.

Fx Premiere Equine har jævnligt tilbud på deres staldgamacher, ligesom der ofte er tilbud på BOT og andre ting, så jeg tror næppe det kan betale sig og sy selv.

• #6   19. nov 2019 Enig med Krikken - det kan simpelthen ikke betale sig.
    Og så vil jeg lige give et råd videre, som en behandler har givet mig: "Begræns brugen af den slags hjælpemidler. Brug det kun som en kur - når det er nødvendigt - og stop så hurtigt som muligt igen. Vævet bliver nemlig "dovent" hvis det hele tiden bliver påvirket udefra".

• #7   2. dec 2019 Jeg har haft gjort det, hvis der har været et problem, at jeg har sat magnetplastre eks i et dækken, hvis det har været i det område problemet har været, så kan man bruge de ting man i forvejen bruger, og afhjælpe hesten i en periode, og stoppe igen, når problemet er løst. Det samme ku du gøre i eks en staldgamasche, hvis der opstår et problem? Det er hurtigt og lave her og nu, og man behøver ikke have udstyr liggende og vente på og blive brugt.

Hvis du vil se billede af de magnetplastre jeg bruger, så er der billeder på Vesterager Magnetterapi på fb.

Kommentér på:
Magnetiske materialer

Annonce