{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

æde tørv {{forumTopicSubject}}

har lige i dag skiftet savsmuld ud med tørv hos hoste-hesten. det første han gør da han kommer ind, er at skrabe i det og æde af det. det er jo ikke meningen han skal æde det. det kan vel næppe være godt for maven.
nogen her med hest på tørv som har oplevet at der ædes af det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  æde tørv
  • #1   28. nov 2019 Æder hamn eller nipper han og undersøger det?

    Hvis han æder det, som var det foder, så stop ham.
    Men, hvis den nipper, smager, spytter ud og reelt får spist en hel halv teskefuld - så skidt med det.


  • #2   28. nov 2019 han tog noget i munden og gnaskede på det og gik så hen et andet sted og gjorde det samme for så at æde halm fra det lille halmnet. mere har jeg endnu ikke set.

  • #3   28. nov 2019 han har undersøgt bunden. Det kunne ikke spises, og så går vi over til det som han ved kan spises
    tror ikke at du får noget problemer med ham


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #4   28. nov 2019 Her har hestene stået på tørv i 16+ år - et par stykker har ind imellem smagt på det, når der er strøet nyt, men interessen er hurtigt dalet, så jeg ville ikke være bekymret, og da slet ikke hvis han har andet - og formentlig mere velsmagende smiley - beskæftigelses-foder til rådighed.
    Har dog hørt om et enkelt tilfælde, hvor de droppede tørv da ponyen fortsatte med at æde af den - men hvordan den øvrige management var her, har jeg ikke kendskab til...


  • #5   28. nov 2019
    Jeg har kun oplevet heste spise af bunden ,når de ikke havde noget grovfoder og spise istedet.


  • #6   29. nov 2019 Håber ikke han æder af det såsnart stråfoderet er sluppet op. Selvo, det er i hønet, holder det ikke en hel nat. Men måske et med mindre masker 5x5 holder længere.

  • #7   29. nov 2019 Bland hø og halm før at du putter det i hønet??

    Hesten skal så bruge længere tid på at æde, da den nok vil pille de lækreste høstrå fra før den begynder på halm.
    Så, samme mængde men det tager længere tid...


  • #8   29. nov 2019 skal da afprøves i nat.

Kommentér på:
æde tørv

Annonce