{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Rosa & Mulerne
Rosa & Mulerne
Tilmeldt:
22. nov 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Savner at være sammen med heste {{forumTopicSubject}}

Er flyttet hjemmefra og ser kun mine heste højst en gang om ugen.

Føler virkelig at jeg er ved at dø indeni, fordi jeg ikke kan se dem. Savner mine "små" bebser og kan ikke engang kigge på et billede af en hest uden at få det dårligt. Har haft heste i 18 år.

Hvordan har i andre gjort i lignende situation?

Mvh Rosa


Kommentarer på:  Savner at være sammen med heste
  • #1   2. dec 2019 Jeg er stoppet med at ride for 1,5 år siden, da kemien ikke har været der med min fars hest. I min familie har man hest for at ride, hvilket ikke er mit syn på heste. Jeg ser kun heste et par gange hver anden uge højst. Og når det er, så er det ikke mere end lige se dem eller lukke dem ind.
    Jeg har nok den "fordel" at jeg gik på efterskole lige inden jeg stoppede med at ride, hvor jeg også kun så heste en gang om ugen, men stadig red, så det er blevet mindre og mindre.
    Jeg savner stadig at have med heste at gøre, men ikke længe ridningen.
    Jeg tror det eneste jeg kan sige er, at det bliver bedre med tiden...
    Jeg brugte ikke rigtig sociale medier/undgik de sider der handlede om heste. Og så ved jeg hestene bliver passet godt.


  • #2   2. dec 2019 hvorfor tror I at jeg bor hjemme til trods for at jeg bliver 44 næste gang?
    jeg har ikke mulighed for at have to heste hvis jeg skulle bo for mig selv. har ikke kærste/mand eller for den sags skyld børn.
    så for mig er det nemmeste/biligst at bo sammen med mine forældre. de har nemlig pladsen til at have hestene gående.
    jeg kan nemlig ikke undvære mine dyr (2 heste og 12 katte)


  • #3   2. dec 2019 Hvis dine rammer ikke passer til den du er, så har du to muligheder.
    1) Lær at tilpasse din til de rammer du lever i.
    2) Lav rammerne om, så rammerne passer til den person du er nu.

    .....


    ... Hvis du gerne vil lave vaner om, så er det det enormt svært bare "at lade være med", det er svært kun at stoppe. Hvis du stopper, får du en masse ledig tid / energi og det kan give en rastløshed, der kan æde et menneske op.
    Det er meget nemmere at erstatte en vane med en anden.
    Eksempel.
    Holder man op med at ryge, så er der mange situationer, hvor man mangler noget.
    Erstattet man med tyggegummi fjerner man ikke, men fylder ud med noget andet.
    Senere kan nikotin tyggegummi trappes ned.

    Hvis du vil holde op med at ride, så find noget andet, der kan det samme.
    Hvad er ridning?
    Møde med andre mennesker - meld dig ind i en brætspilsklub.
    Frisk luft og motion - begynd at løb eller mountain bike.
    Omgang med og træning med dyr? Køb en hund.

    At fjerne noget, uden noget til at fylde hullet ud er hårdt.


  • #5   2. dec 2019 jeg er førtidspensionist pga 2 slags gigt og et par nyre som er stået af - går i dialyse 3 gange om ugen
    jeg har valgt at mine dyr er det vigtigste i mit liv.


  • #6   2. dec 2019 Jeg flyttede hjemmefra i Juni - og inden da var jeg kun hjemme hos mine forældre 2-3 dage om ugen alligevel. Mine ponyer står derhjemme.
    Det skal jeg da ikke lyve om, at det har været røv hårdt. Jeg ser kun mine ponyer 1 gang om ugen og det er når jeg er hjemme og muge ud. Der er aldrig tale om mere end et par timer af gangen.
    Men, faktisk så synes jeg også at det har været befriende at jeg har kunnet vænne mig til at være flyttet hjemmefra, alle de nye ting man skal stå for, uden at stresse over hestene også.
    Jeg synes det har været vigtigere at få en hverdag op og stå med min kæreste og med min uddannelse inden at jeg ville ha hest og tænke på også.
    Jeg er så i den situation at jeg fra januar-august ingen indtægt har haft, og derfor har det altså også været umuligt overhovedet at få råd til hest. Så havde jeg lige 2 måneder med SU, én måned med 3200 på kontoen, inden at jeg fik elevplads og nu har en fast og højere indtægt.

    Til januar bliver Lotte flyttet op til min søster, og så bliver Hope langt om længe flyttet til Kolding.

    Det handler om at være realistisk. Jeg elsker min pony og jeg mangler hende - men jeg skal altså have råd til at være mig, inden at jeg skal ha råd til hende også. Jeg har aldrig givet en rød reje for at have mine ponyer, og nu står jeg pludselig og selv skal stå for alting. Jo vist, jeg har fundet billig opstaldning, jeg får skåret smed udgifter ned til det halve, men derfor er det stadig en masse penge jeg skal ha fundet i mit budget. Og inden jeg overhovedet flytter hende, skal jeg finde ud af hvad mit budget er.

    Mine ponyer lider ingen nød hos mine forældre. Og det er egentlig dét der gør at jeg har accepteret at det tager tid at finde ro i sådan en ny livssituation, og så kommer Hope ind i billedet når tiden er til det.


  • #8   20. dec 2019 Har ikke mulighed for at se dem og føler mig helt indestængt. Men prøver at finde et sted jeg kan bo hvor der er heste. Mange tak for svar.

Kommentér på:
Savner at være sammen med heste

Annonce