{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

At holde motivationen oppe - alene {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Kender I følelsen af, at skal ud og ride - og jeg vil gerne, og kommer også afsted. MEN jeg rider altid alene, ordner stald, strigler, sadler op osv. ALENE!
Hvad gør I andre for, at holde motivationen oppe, når alt foregår alene? Jeg har forsøgt, at høre musik, men syntes det "ødelægger" hyggen
Jeg hygger helt vildt med Santana og nyder tiden, men savner sådan nogle, at knævre med, ride tur og bare hygge med hestene med.
Jeg stod på rideskole for 2 år siden og har derigennem 2 gode heste-veninder. Ellers har jeg altid stået opstaldet hjemme, så efter mor stoppede med, at have hest - er det bare mig
Åh, det er faktisk ret irriterende

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At holde motivationen oppe - alene
  • #1   25. dec 2019 Grundlæggende har du et par muligheder.

Vælg, at det er sådan det er.

Vælg, at få nogle andre til at have hest stående sammen med dig.

Vælg, at find nogle turmakkere. Nogen at ride ud med eller træne hjemme med.

Vælg, at flytte dine heste, til der hvor faciliteter (fx selskab) allerede er etableret.

....
    Ting, som er på en måde, men ikke som resultat af egne, aktive valg - kan personligt pisse mig af.
    Men, jeg tror på at problemer er til for at blive løst.
    Hvis du ikke har effekt af det du gør, eller ikke føler at du kan gøre noget, er det ofte fordi man ikke 100% har fanget kernen i problemet.
    Det er naturligvis meget sværere, at løse et problem, man har misforstået.

Er problemet her, at du er eneste menneske, så skaf andre mennesker eller flyt jer til der, hvor at der er andre mennesker.
    (Men det vil naturligvis ikke virke, hvis problemet fx reelt er at du ikke hygger pga utætte sko givet fugtige og deraf kolde fødder.)

Det var mine tanker.
    Godnat og glædelig bagjul

• #2   26. dec 2019 Mon første tanke var os få nogle opstaldede.

• #3   26. dec 2019 Jeg har det lige modsat! Jeg er godt nok også altid alene, men jeg ELSKER det! Synes bare det er irriterende, hvis der er nogen. Måske kan du søge nogle ridevenner i nærheden af, hvor du bor? Eller som nævnt længere oppe, opstaldere

• #4   26. dec 2019 Jeg har lige taget et stort valg - og flytter mine ene hest hen til min berider i opstaldning smiley

Jeg har tre heste hjemme, og trænger simpelthen til samvær, undervisning og inspiration - og da min berider bor langttt væk, så tager det 1,5 time at køre til hende med trailer, og hvis jeg så også gerne vil se andre træne, ja så bliver det jo heldagsprojekt.
    Så jeg har sparet sammen, og vi har lavet en aftale om, at jeg skal ride undervisning to gange ugentligt, min berider skal ride hesten to gange ugentligt og så skal hendes døtre ride han dyb og lang eb gang ugentligt. Så får han to dage fri - eller har jeg lyst og overskud så kører jeg ned og rider en tur på han smiley

Så har jeg min unghest på snart 3 år, samt Caspian som også er ridehest,men som har stået stille længe, som jeg så kan hygge mig med hjemme.

Jeg plejer normalt at være god til at holde motivationen alene, men mangler lige pt overskud til at “drive” mig selv - samtidig med at jeg elsker at ride, men lige har svært ved at orke det.
    Og så elsker jeg at se andre få undervisning - jeg lærer SÅ meget af det. Og her er det fantastiske, at min berider har to døtre på B-ponier, så at se dem få undervisning af min berider giver super motivation.

Så har du mulighed for at opstalde ude et par måneder, så kunne det måske give dig lidt motivation og hygge.

Ellers kunne en opstalder måske give noget.

Kunne du evt køre til undervisning, som også kunne give noget at træne hen imod - et mål giver ofte motivation, om det er et distancestævne, et såringstævne eller dressurstævne ?

Mvh Charlotte

• #5   26. dec 2019 Jeg har været stort set alene med mine heste det meste af mit liv. For mig hjælper det at deltage i mange kurser så man får ny inspiration til træningen samt deltage i stævner så man har noget at træne henimod.
    Har prøvet at have opstalder, men pyh det gav meget ekstra arbejde og bøvl. Jeg er for nyligt begyndt at ride tur med en dame som bor en km fra mig. Hun har gården FULD af opstaldere, hvilket hun har gjort for at have nogen at ride sammen med. Men ingen af dem rider sammen med hende. Mange af dem kommer stort set ikke og kigger til hesten. Sååe, ja, jeg ved ikke om det er nogen god løsning, man skal i hvert fald vælge sine opstaldere med omhu.

• #7   26. dec 2019 hvis du ikke har lyst til at have opstaldet ude, så kan du evt prøve og se om du kan finde en rideveninde i nærheden, I kan tage ture, ride over til hinanden, ordne udstyr sammen, hjælpe i hinandens stalde med forskellige projekter,
    eller måske finde en opstalder, som du matcher godt med, så er I to om staldarbejdet, kan lave ting sammen.
    ellers er du totalt alene om det hele, så fokusere på de små ting..
    har du en dag du tænker ork jeg gider ikke, så fokusere fx på kun at strigle i stedet for at tvinge dig til ride selvom du ikke kan overskue det

• #8   26. dec 2019 Jeg har absolut intet i mod at være ved hesten alene, for mig giver roen meget i forhold til at få mig afstresset, jeg kobler simpelthen af og nyder at være sammen med hesten, jeg snakker også med hende, som jeg ville gøre til et menneske...
    Men jeg kan også synes at det er hyggeligt nok at være i stalden med andre, så en gang om ugen rider jeg med en veninde.

Ka du ikke invitere en veninde med ind i mellem, eller få en opstalder så der er nogen at dele glæden med...

Nå vi flytter på gård, vil jeg gerne have en opstalder ind, både for at der er selskab, og hjælp i stalden, jeg vil stadig have mine timer i stalden alene, som jeg nyder, men samtidig vil der være en at ride med når man har lyst eller bare at hygge med.
    Det bliver min løsning, det kræver selvfølgelig at man finder en man harmonerer godt med smiley

• #9   27. dec 2019 Tak for jeres forslag
    Da hesten står hjemme hos mine forældre, kan jeg desværre ikke tage en opstalder ind - jeg har luftet det for dem, men det er de ikke interesseret i. Santana står desuden sammen med min søsters - som står skadet og derfor kommer hun ikke så meget i stalden, derfor kan jeg ikke bare flytte Santana til et andet sted
    Jeg har de to ride-veninder, men det passer sjældent med kalender og vejr. Jeg er desuden den eneste der kan køre med hesten, så jeg skal til dem hver gang
    Vi kører i ridehus om vinteren, her står 8 heste - dog står mange af dem stille og jeg møder derfor sjældent nogen derude.
    Som skrevet, nyder jeg at bruge tid med Santana - også alene. Men når det er hver eneste dag og hver tur, så mangler jeg nogen at briefe med efter en træls træning eller en mega god træning.

• #10   27. dec 2019 I det tilfælde, så ville jeg få undervisning, så kan du altid sparre med din underviser også hvis der er noget de gange du ikke får undervisning, så kan du skrive til vedkommende, for så ved h*n jo også hvor i er i jeres arbejde og kan give råd derfra

• #11   27. dec 2019 Jeg synes at det er en rigtig god ide med en underviser.

Fx en gang ugentligt.
    Du kombinere det bedste fra selskabet, sparringspartner og tilføjer lige lidt forbedret rideteknik.

• #12   27. dec 2019 Jeg har de hjemme, og er alene. smiley Det er fantastisk smiley for så træner jeg lige som jeg ønsker uden at skulle tage hensyn til andre. smiley men det var træls da jeg ikke havde ridehest men føl/plage. For det var ingen til at hjælpe med at gå de første ture osv osv. Så det måtte jeg klare selv.. Men nu efter de blev rideheste, har jeg næsten altid nogen at ride med hvis jeg spørger i god tid smiley så det passer mig rigtig godt for så træner jeg selv, og tager andre med når der er tale om hygge eller træning i at ligge forskelligt i fæltet smiley
    Men ja.. Kender den med at nogle dage gider man ikke.. Men jeg tvinger mig selv.. smiley

Mvh TT

• #13   28. dec 2019 Undervisning er helt klart godt, men derudover så bruger jeg rigtig meget at snappe/ringe/skrive med min søster som også rider. Det lyder måske banalt, men det at man hele tiden holder kontakt og lige sender et billede af at man rider eller en kommentar til træningen, det gør rigtig meget ved min motivation. For det ER svært, når man er alene med det altid. Evt kunne man jo lave en fb gruppe med andre som rider noget af det samme og så aftale at bruge den til at motivere og inspirere hinanden

Kommentér på:
At holde motivationen oppe - alene

Annonce