{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvem står for det hvis pas forsvinder?
  • #1   2. jan Jeg tror ikke at en tilfældig person kan bestille er nyt pas hjem.

Men uanset om folk smider pas væk, hovedtøj væk eller andet, så ville jeg forvente, at man ville få en erstatning.
    Fx, smider en ven mit hestepas væk, ville jeg forvente at personen betaler udgifterne til nyt pas - men jeg skal selv bestille.

...
    Næste spørgsmål
    Hvem smed passet væk?
    Er du sikker på, at det er rette person, der får skylden??
    Hvis der er rimelig tvivl, skal låner ikke betale.
    Men den skyldige skal.

• #2   2. jan Hvis man mister passet skal den retmæssige ejer selv udfylde og underskrive en erklæring på at passet er bortkommet som man så skal sende ind til seges(hvis du har mistet det kan du finde den på deres hjemmeside), så det er dit ansvar det bliver gjort i tilfælde af at det sker, da det jo er din hest smiley

• #3   3. jan Jeg kan se jeg forklarede mig forkert.

Låner har mistet passet (dette er på plads), jeg ved det er mig der skal udfylde dvs. Da jeg har haft en del vanrøgte (nogle jeg fik fri) heste som ikke havde pas eller pas var bortkommet.

Mit spørgsmål lyder.
    Nu mistede låner passet, hvem skal så stå for omkostningerne til det nye? smiley

• #4   3. jan Jeg ved ikke om der er en decideret regel, men jeg vil mene at en ansvarlig låner betaler omkostningerne for nyt pas. Altså, det kan du godt kræve.

• #5   3. jan Om det var den ene eller anden ting, der blev smidt væk.
    Så er det almindelig god stil at erstatte det, man har lånt, hvis en ting ikke kan leveres tilbage efter udlån, fx hvis det fx er ødelagt eller bortkommet.

Men, hvis der fx er uklarhed om det var dig eller låner, der smed passet væk, så er det naturligvis en helt anden historie.

• #6   3. jan Nåår troede du mente den man skal udfylde og indsende og alt det der, sorry smiley Tror ikke der er nogen regler for hvem der skal betale medmindre man har aftalt noget i en kontrakt selvfølgelig, men som udgangpunkt er det da, som Dr. Who også siger, helt almindelig pli at man erstatter noget der er gået i stykker eller som man har smidt væk hvis det er noget man har lånt, så jeg vil mene det er helt fair hvis låner betaler.

• #7   3. jan Alt er på plads med hvem der smed det væk (både mellem låner og mig selvfølgelig)
    Låner og mig har et godt forhold til hinanden, så ingen sure miner der.
    Men jeg var bare nysgerrig og jeg takker for svar. smiley

• #8   3. jan Det vil da være go stil, at din låner erstatter hestens pas. Du kan jo dårligt tvinge pengene til et nyt, ud af hende.
    Men hvis i har et godt forhold, så kommer det vel helt af sig selv, at hun betaler for et nyt?

• #9   3. jan Jeg ville ikke bruge tid på at diskutere hvem der skulle betale, hvis det er min hest er det min udgift.

Min største interesse ville bare være at få bestilt det nye pas asap smiley

• #10   15. jan Tja der vel ikke nogen der 'skal' ud over dig.

Men hvis min låner smed det væk, kom hun dælme til at betale.

Kommentér på:
Hvem står for det hvis pas forsvinder?

x