hjææælp til eksamen {{forumTopicSubject}}
jeg sidder og er i gang med et eksamens projekt hvor jeg skal lave et redesign af en hjemmeside... til den opgave skal jeg analysere det gamle website, til det skal jeg have nogen til at svare på et spørgeskema så jeg har noget at bygge mine teorier på:-) jeg ville virkelig blive glad hvis her er nogen der gider svare på det nedenstående spørgeskema det behøver kun at tage 5 minutter:-)
Spørgeskema til analyse af gammel webside
Vejledning, gå ind på siden www.spisdigglad.dk og klik lidt rundt, svar evt på spørgsmålene mens du er på siden.
Hvordan er siden at navigere rundt på?
Er der fordele/ulemper ved siden?
Hvad synes du om designet, fungere det?
Er indholdet på siden relavant?
Er der noget der kan undværes på siden?
Mangler der noget på siden?
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
Siden er OK let at komme rundt på
Er der fordele/ulemper ved siden?
Teksten i menuen er lidt svær at læse, og samtidigt synes jeg ikke den røde farve passer ind med resten af designet. Jeg synes det er vigtigt at der er en helhed, og den helhed tror jeg bedre kunne opnås hvis man valgte at lade menuen have samme farve som noget af mønstreret foroven.
Under menupunktet "menu" er der igen en ny farve, og denne ville jeg overveje at ændre til den mørkere blå som er i mønstret for oven.
Det vil give et mere professionelt look.
Hvad synes du om designet, fungere det?
Det er for mig meget problematisk, at der er så meget spildplads for oven. Det er fint, men jeg ville nok overveje at lave det lavere og så evt. tage teksten i en frame, så man ikke kan scrolle op og ned hvor menuen følger med (hvis du forstår).
Jeg kunne måske godt savne at der var gjort lidt mere ud af menupunkterne kontakt og åbningstider. Evt. med nogle billeder el. Det kunne også være rart med flere billeder af de enkelte retter under menu.
Er indholdet på siden relavant?
Ja. Det synes jeg. men umiddelbart ville jeg gerne høre mere om konceptet bag, for synes det lyder spændende.
Er der noget der kan undværes på siden?
Nej ikke umiddelbart. Dog synes jeg at punktet avisudklip bør fjernes, hvis ikke der kommer nogle avisudklip ind
Mangler der noget på siden?
apr 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 9 Emner: 90 Svar: 353
hjææælp til eksamen