{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muk
  • #1   14. jan 2020 Finder ud af hvorfor den får det hver gang, det kan være den mangler noget, f.eks. zink, eller der kan være andet til grund. Få dyrlæge ud, når det er noget der sker hver eneste år smiley

  • #2   14. jan 2020 Har Dyrelæge med ind over og smøger ham hverdag

    Men fik afvide han skulle helst være tør altid så jeg ikke provokerede det hele tiden ??

    Så ville høre jer andre hvad i gjorde med jeres heste med hensyn til fold og andet


  • #3   14. jan 2020 Min kommer på fold uanset hvad. Er det meget slemt må du jo investere i foldgamacher, Woof Wear har lavet nogle der er lavet mht. muk.

    Min havde muk på et tidspunkt, hun blev vasket hver dag i lunken mediscrub opløsning, tørret godt og fik smurt zinksalve på.

    Men det kan jo være det ikke er muk men skabsmider i stedet for, hvis det spreder sig op af benene og hesten virker irriteret er det en mulighed også.


  • #4   14. jan 2020
    Zink kur plejer at hjælpe.

    Jeg ville kun holde hesten inde hvis det var så slemt, at den var halt og decideret påvirket af det. Hvis hesten konsekvent får muk hver vinter, så må man sætte ind og finde et opstaldningssted ( eller lave en løsning hvor man er ) hvor hesten ikke ender med at stå i mudder. Samt være opmærksom på fx zink i hestens kost.


  • #5   14. jan 2020 Hvis årsagen er våde omgivelser, så må du være ekstra omhyggelig med at holde boks rent. Måske overveje anden bund. Nogle sværger til træpiller eller træsmuld, fordi det kan suge.
    Og så se på dine vinterfolde med kritiske øjne.

    Hvad kan du gøre for at muddersikre?
    Hvad med at grave mudder af og lægge træflis eller knust beton ud?
    Skal der drænes??

    Hvis du kender årsagen, så kan du også finde løsningen.


  • #6   15. jan 2020 Jeg bruger Skin fra PrimeCare. Det er SÅ nemt. Det er et granulat, der skal blandes med vand. Det skal børstes på hestens ben, skal ikke smørres og ikke tørres. Bruges ca hver anden dag. Min slippe af med sit muk, hvis jeg tar det i opløbet, efter 1 uge. Ellers siger de 14 dage.
    Ved slemme angreb vil jeg sige dyrlæge.
    Den resterende blandning kan holde sig 1 år i lukket beholder.
    En flaske Skin koster 299 kr.


  • #8   15. jan 2020 Min hest har lige haft lidt muk den har ellers aldrig døjet med det. Jeg har vasket den med hibiscrub antibaktriel sæbe tørret godt med et håndklæde og smurt med Rema 1000 babyzinksalve. Der gik mindre en en uge så var det væk jeg forsatte dog med og skylde ben og tørre og give salve på i yderlige en uge ca

  • #9   15. jan 2020 Tak for alle jeres svar

    Min hest mangler ikke noget i følge blodprøver
    Så kan ikke fodre/ give tilskud ud af det

    Han er en meget følsom hest med hvide ben

    Fik Dyrelæge ud og han sagde muk
    Jeg fik noget jeg skulle smøger med og er englig osse væk nu... meen så snart jeg stopper bom så er det der igen et nyt sted ?? det ikke voldsomt da jeg jo er opmærksom på det


    Det englig ikke fordi han står i mudder der er kun mudder ved ledet når han skal ind og ud


    Hans boks er helt ren og tør og står i træpille/spåne boks
    Der bliver fjernet tis og lort hverdag

    Men og skal smøger ham hverdag på alle fire ben ??
    Systes ikke jeg har hørt andre gøre det ikke hele vinteren hver vinter

    Var kun for og høre jer andre hvad pokker i gør og om jeres osse får det hver vinter




    profilbillede
  • #10   15. jan 2020 Jeg har læst at der er nogle der drysser med babypudder når de kommer ind fra fold så de tørrer hurtigere op smiley Om det virker ved jeg ikke, men billigt er det så kan jo altid være et forsøg værd smiley

  • #11   16. jan 2020 Jeg vasker i mediscrub, piller skorperne af (dem jeg kan uden at det gør ondt) og smører med noget der "lukker" så der ikke kommer bakterier i.
    Tror måske det med zinksalve eller babypudder er en god idé....


  • #12   16. jan 2020 Problemet med muk er jo også at når du først har det, så er det et helvede at komme af med i og med det ligger sig i jorden.
    Det er vigtigt at holde benene tørre, men muk kan altså også godt komme selvom jorden er tør og der ikke er mudder, det er et helvede..

    Vi har, for første gang nogensinde, muk i stalden hvor jeg står i, efter en hest har været i ridning. Vi vasker ben hver dag når de kommer ind, først i rent vand, derefter i sæbespåner. Så bliver benene tørret med håndklæder og når benene er helt tørre, så bliver de smurt med noget savle fra dyrelægen. De bliver også smurt om morgenen.


  • #13   17. jan 2020 Ja min hoppe får muk om foråret når jorden er tør. Såå.. det er svært, at vide hvad der udløser det.

Kommentér på:
Muk

Annonce