{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Man ved man er hestetosset når man... {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger:
Når man ser sin hest levere en stor bunke hestepære.
Når man bliver helt vildt glad for at se en bunke hestepærere i en flot grøn farve og den lugter helt normalt.
Når man forklare en anden hestetosset om farve, lugt og konsistens på hestepærene.
Når man bliver helt vildt glad over, at høre hestemaven lyder som et tordenvejer i det fjerne smiley
Når man ser sin hest æde rigtigt igen, efter en mild omgang forstoppelse. smiley

Hvornår ved du, at du er hestetosset?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Man ved man er hestetosset når man...
  • #1   19. feb 2020 Når man ikke GIDER shoppe pænt tøj, men hellere vil købe nye ridebukser.

    Når man er ude for at se på tøjskabe med sin mand og kommentarer, at man ikke helt forstår deder bukksestrænger i skabet og han strengt kigger på en og siger "men du VIL have buksestrænger - til dine ridebukser!"
    Øhm...


  • #2   19. feb 2020 Når man tager trailerkort og den motorsagkyndige kommenterer efter bak om hjørne, at det bliver hesten vist ikke rundtosset af...

    når man med beskidte hestefingre spiser kage og sutter på fingrene bagefter, men alt andet snavs er klamt og skal vaskes af inden man rører noget der hedder mad.

    Når man gerne handler i ridetøj og er helt ligeglad med hvad andre tænker.

    Når man sætter gangarter på andre dyr (hunden traver eller galoperer)


  • #3   19. feb 2020 Maria E: Jeg er islænderrytter, og mine forædre havde i mange år schæferhunde, som ofte gik pasgang i stedet for "trav". Jeg fik jævnligt lyst til at korrigere deres bevægelser, så de kunne komme til at gå en ren tölt (eller i det mindre skifte til trav) smiley

  • #4   19. feb 2020 Maria E
    Ja den med kage og hestefingre = man har lige muget ud. Det er ligemeget smiley
    Men i køkkenet er jeg hys med håndvask.


  • #5   19. feb 2020 Gingerella: min hund laver også gaggede gangarter så som krydsgalop, og det generer mit øje!

    Sunshine: lige præcis, eller man har lige striglet og renset hove, det betyder ikke så meget, det er bare hest, men ja i køkkenet er jeg også mega striks og kan føle mig meget beskidt og klam efter at have handlet fx. og så skal der i hvert fald vaskes hænder inden jeg spiser ??


  • #6   19. feb 2020 At jeg uden at tænke overdet altid bemærker hvordan folk går, og jeg opdager altid hvis en at mine kollager ikke er helt rengående.

  • #7   19. feb 2020 Når man er i Ikea og tænker ;
    De der opbevaringsbokse vil da være gode til foder/gamacher/dækner
    De der plastik potter kunne da bruges som holdere til bomme, så man fik cavalettis ud af det
    Den der vægt ville da være smart til at veje foder af med
    Det der sko skab ville da være smart på boksen til at have gamacher og klokker i....
    Osv osv osv smiley smiley smiley smiley smiley

    Mvh Charlotte


  • #8   19. feb 2020 Charlotte M
    Har også været i IKEA og så nogle lammeskind og tænkte straks Underlag smiley
    IKEA har mange praktiske løsninger til opbevaring, både til udstyr og foder smiley


  • #9   19. feb 2020 Har været i IKEA i dag.

    Når manden foreslår et midlertidigt tøjskab indtil vi har fundet på en løsning til opbevaring af tøj. (1.98 cm er ikke et standard mål, som producenter satser på.)
    Mandens argument - "og du kan bruge det i stalden til at beskytte dine hesteting bagefter. Skal vi så have to? "


  • #10   20. feb 2020 Når man går venstre om alting

  • #11   20. feb 2020 når man kommer hjem fra at have handlet ( selvfølgeligt i ridetøj) opdager at man har halm i håret og mudder i panden og tænker "pyt"

  • #13   20. feb 2020 Når man kigger knæ-lægen dybt i øjenene og siger “neeej da” når hun spørger om jeg har været til hest igen allerede, efter at have brækket knæet....

  • #14   20. feb 2020 Tænker, jeg skal bare lige ud og snakke med xx (en person) tager hverdags jakke på og bliver snasket til af våd hestemule fuld af foder, siger, nå så må den vaskes, børster jakken af og får den ikke vasket, for nu kan det jo ikke ses mere...

  • #15   20. feb 2020 Rikke J
    Eller der hvor speciallægen omhyggeligt fortæller mig om forstenede inflamationer, der har sat sig fast på mine knogler som en slags ekstra knoglemasse og jeg svare: Det kan nok sammenlignes med en hest der får et slag på knoglen og det giver Overben.
    Speciallægen svarrede tørt: Nu er du jo ikke en hest smiley smiley smiley


  • #16   20. feb 2020 13+15.
    Den kan jeg da stikke.
    Jeg gik stuegang på ortopædkirurgisk afdeling. (Jeg er jo selv læge).
    Min ene finger var tapet ind. Noget med en afsidning og finger der bøjede den forkerte vej.
    Nåja, det havde jeg da selv sat på plads, redet videre, tapet ind da jeg kom hjem.
    En ort. Kir overlæge fik øje på fingeren, spurgte til hvad der var sket - forklaring af hændelsesforløbet var hun ikke tilfreds med - jeg skulle sende en røntgen rekvisition på mig selv og ned til hendes håndkir. ambulatorie i frokostpausen.

    Gør det selv arbejde, så man kan ride videre, udløser ikke altid ros...


  • #17   20. feb 2020 Doktor Who
    Godt nok ikke heste relateret, men min, nu afdøde, svigerfar stod engang ved sin båndsav og kom til at save sin 4 fingre af, så de kun hang fast i skindet. Inde han gik ind til min svigermor, havde kan da lige ringlet ca 50 m kraftkable op og hængt på plads. Da han kom ind bad han min svigermor ringe til doktoren. Hun kiggede bare ned i kasketen som han havde hånden i og ringede 112. Da ambulancen kom sad han og røg på en stor cigar. Den mente de godt nok ikke han skulle ha med ind i ambulancen. Han fik selvf samlet sin hånd og fik gips på. Men ikke engang 14 dage holdt gipsen, så var den sort som jorden og knækket. Sygeplejersken nægtede, at tro på den var blevet SÅ sort af sig selv og heller ikke, at den var knækket af sig selv. Skurken kunne jo ikke holde sig i ro og havde luet ukrudt.. smiley smiley smiley


Kommentér på:
Man ved man er hestetosset når man...

Annonce