{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lukker alle ridehaller?
  • #1   17. mar 2020 Jeg tænker - uden at vide det - at den udluftning der er i en ridehal gør den gældende som udendørsaktivitet. Altså, den er ikke isoleret og luften kan frit strømme igennem, så jeg tænker ikke at de juridisk hører ind under for eksempel en gymnastiksal eller fodboldhal hvor der ofte er varme. Ridehaller holder jo typisk samme temperatur udenfor, evt. plus et par grader, og er egentlig bare til for at beskytte os sarte ryttere fra regn og vind - ikke temperatur smiley smiley
    Men som sagt, jeg ved ikke om de hører med ind under "bare fordi". Det kan sagtens være at man bare kører alle over med en kam.


  • #2   17. mar 2020 I vores klub er hallen lukket. Dermed også rytterstue osv.
    Vi satser dog på udendørsbanerne kan bruges - men vi afventer for en sikkerheds skyld DRFs instrukser.
    I stalden bliver der lavet en tidsplan for besøg. Mega stramt - men så er vi i hvert fald forsigtige.


  • #3   18. mar 2020 DRF skriver: Har klubben et ridehus, skal dette lukkes, da ridning i ridehus karakteriseres som indendørs idrætsaktivitet.
    Det giver vel også mening når man tænker på at virus typisk smitter mere i vinterhalvåret end om sommeren? Så hjælper det jo ikke at temperaturen er lavere i en ridehal end andre idrætshaller.
    DRF gør også opmærksom på at man ikke må samles mere end højst 10 personer ad gangen og at derfor skal koordineres hvornår medlemmerne opholder sig i klubben...
    Puha, føler med alle jer der ikke har hesten hjemme smiley


  • #4   18. mar 2020 Tror ikke det gælder ridehuse... men der er stadig stupide danskere som samles i flok og snotter folk ned ad nakken. Tænk logisk at hvis ridehuset er ledigt eller med max én rytter udover dig selv med forhold min 3 meter og den anden person er sund og rask, så ville jeg godt kunne og man udviser hensyn til at man ikke rider oveni hinanden i ridehuset. Men ellers rid i naturen og igen tag sine forhold med meterne imellem skovens gæster smiley
    Det hele drejer sig om man er rask og tager forbehold alle steder som statsminister og dronning siger - vask fingre, sprit fingre og hold afstand.
    Efter min mening burde man blive hjemme 99% sf tiden hvis man er sendt hjem fra job/skole og aflyse ALLE besøg hos venner/famile og kun få gjort indkøb af daglige hurtigt når der ikke er så mange i forretningen og besøge sin hest kort når der stille i stalden. Hvis alle danskere indretter sig efter de forskrifter, jo hurtigere når vi frem til at corona dør ud. Derfra kan erhvervslivet blomste igen , jobbet beholdes, man mister ikke sine kære og mm - kort og godt, Danmark ville blive mere normal på kortere tid hvis ALLE respektere og indordner os!!!! Ellers får vi total lock Down som det læner sig over mod nu , da statistikken er forsat stigende herhjemme og så skal vi alle nok brokke os over tilstanden når derud, fordi der ender helt derude som eksempelvis Italien smiley smiley og hvem kan vi takke det for? Svar : os selv smiley smiley pas på jer selv og os andre smiley vi har kun dette ene liv..


  • #5   18. mar 2020 Vores hal er ikke lukket, men vi blir heller aldrig 10 i den.
    1-2 har jeg kun oplevet.
    Udendørs banen ka ikke bruges.
    Stedet er prival


  • #6   18. mar 2020 Hvis du er i tvivl, så er du jo ikke i tvivl...

    Er det strengt taget nødvendigt at ride?
    Nej?

    Du kan godt undvære ridning i et par uger. Det kan hesten også. Bliv hjemme.

    ....
    Husk - stopper en smittekæden hos dig, så sparer du medmennesker for at blive syge.
    Hvis vi gør som vi plejer, så smitter en Coronasmittet person 3 nye personer, som smitter 3 nye osv.
    Er nok smittet samtidig, vil du fleste være syge derhjemme, men nogen vil blive hårdere ramt.
    Er nok smittet, kan vi ikke undgå at skrøbelige mennesker bliver ramt.
    ... Ja, folk skal nok igennem det - men hele øvelsen går ud på, at holde tempoet af smittespredning nede, så der ikke er flere svært syge ad gangen, end vi har kapacitet til i sundhedsvæsenet.
    Dem du ikke smitter nu, har det godt om 3 uger.

    Nu går jeg på arbejde. I går var der roligt ved stuegang.
    Jeg håber, at "stilhed før stormen" bliver til "storm i et glas vand". Skal det lykkes, har mine patienter brug for jer.
    Hold jer på fysisk afstand af hinanden!
    Over and out...


  • #7   18. mar 2020 #6
    Nu søgte jeg bare svar på nogle få spørgsmål. Ikke din personlige holdning til om folk skulle ride eller ej. smiley
    Jeg vil bare gerne vide om diverse ridehaller i landet holder åben eller lukket.


  • #8   18. mar 2020 Dansk rideforbund er nu kommet med en udmelding om at alle klubber skal lukke deres ridehuse indtil d 30/3
    Enkeltundervisning og private kan ride på udendørs bane eller tur


  • #9   18. mar 2020 Det er jo en sport facilitet??

    Og, det er ikke min holdning, men jeg forsøger at fremhæve rationalet bag at passe på hinanden ved at holde sig fysisk fra hinanden.


  • #10   18. mar 2020 Doktor Who
    Så du forstår ikke spørgsmålet eller ?
    Fair nok, hvis du ikke ved om dit ridehus er lukket eller åben. Man behøver jo ikke svare.


  • #14   18. mar 2020 Jeg synes for det første, man skal tale for sig selv - min hest SKAL aktiveres, og han er vant til ridning hver dag, ellers kan vi have et rend af dyrlæger, smed m.v., fordi min hest står med åbne sår, seneskader, foldskader, tabte sko og halthed eller andet, der akut skal behandles af dyrlæge, smed el. lign. samt bliver væsentligt mere farlig/risikabel/eksplosiv at håndtere = får flere udefrakommende ind i stalden smiley Og det er bare et fact, jeg har set every time de sidste 5 år med hesten. Så for mig er det faktisk meget essentielt at kunne holde min hest igang, og med det vejr, vi har for tiden, er der ikke altid muligt for udendørsridning eller longe - af hensyn til bundforhold og sikkerhed både for hest og rytter.

    Når det så er sagt, så er jeg enig i, at på trods af artiklen ^^, så virker det voldsomt, at alle ridehaller skæres over én kam. Her er vi 4 opstaldere + 2, der bor på stedet og benytter ridehallen på 2-3 heste. Den er 20x60, og det er de færreste gange, at alle rider hver dag - vi rider næsten aldrig i hallen mere end max 2 af gangen, og oftest alene. Det kan sagtens koordineres, så vi er der alene. Jeg kan slet ikke se, hvordan ridning kan sammenlignes med øvrige sportslige aktiviteter såsom fitnescentre, boldspil, kontaktsportsgrene og andet, hvor der er meget mere kontakt, savl, spyt, sved, berøring af egen krop osv. osv. smiley

    Men hvis det er besluttet, at ridehaller er omfattet, så må man jo rette sig efter det. Jeg tror dog, det er rettet hovedsageligt mod klubber med mange medlemmer, for så giver det meget mere mening smiley Rider man 5-6-7-8 eller flere rundt i en hal af gangen, jamen så kan jeg sagtens se problemet smiley Private steder er jo så selvfølgelig heller ikke omfattet af DRF's retningslinjer, men naturligvis stadig efter overordnede påbud.

    Jeg er IKKE sundhedsfagligt uddannet, og jeg går ud fra, det er sundhedsuddannede, der har givet belæg for sammenhængen - hvorfor der må være en velbegrundet årsag, men rent juridisk kan jeg også se mange forskelle på en almindelig indendørs aktivitet og en privat ridehal med få benyttere pr. dag smiley Man skal selvfølgelig passe på hinanden og efterleve det så godt som muligt, og står man med 30 opstaldere, så synes jeg, det giver god mening at lukke ridehallerne ned. Men står man hjemme eller på anden måde privat, så tror jeg faktisk smittefaren er større i staldene end i ridehallen, hvor man går/står samme steder og rør ved de samme ting - men hvad ved jeg smiley


  • #15   18. mar 2020 Er det alle ridehaller som skal lukkes, eller er det kun du store steder? Ude ved os er der kun 7 heste opstaldet og i alt 5 - 6 mennesker som har deres heste opstaldet derude. Det er sjældent vi er mere end 3 mennesker som er ude i stalden på samme tid, og ofte er der ikke nogen i stalden når jeg er der.. Hestene skal vel stadig passes?

  • #16   18. mar 2020 Det er kun drf det har meldt det ud. Om private overholder det tænker jeg afhænger af hvordan man tolker det udmeldte på pressemødet.

    Jeg ser heller ingen pointe i og lukke ridehal med 1 menneske og hest i ad gangen, det er lidt tragikomisk hvis man ikke må være 1 menneske i en ridehal men gerne 10 i stalden.


  • #17   18. mar 2020 DRF står for den organiserede del af ridesporten, og det er jo klubberne, hvor der jo ofte kommer en hel del mennesker - og det de anbefaler er jo også forslag til hvordan man mindsker smittespredning i staldene, udover lukning af ridehusene.

    Jeg tænker, at små private steder vil det nok være svært at kontrollerer om hvorvidt folk overholder myndighedernes anbefaling - sådan er det jo også mht indkøb, hvis “man” ikke gider holde afstand eller ikke gider lade være med at gramse på alle frugter og grønsager, så skal andre jo tale fornuft til de “ligeglade” smiley

    Og det er nok noget af det som jeg tænker er aller mest “farligt” - nemlig når vi begynder at gradbøje “alle bør - bare ikke mig fordi....”
    For jeg synes også det er “værre” og formodentligt mere smitsomt at gramse på alle frugter i grønsagsafdelingen, end om man et privat sted rider en rytter i ridehallen - men hvis du og jeg må gradbøje, hvorfor må de unge som gerne vil holde fest og spille ølbong så ikke også gradbøje smiley

    Jeg har heldigvis ridebane hjemme, og har prioriteret at ride hjemme siden start marts/starten af nedlukning og hensyntagen til de svage borgere i samfundet. Og ja står det ned i lårfede stråler, så får hestene fri - og blæser det alt for meget så for de fri - men generelt rider jeg dagligt.
    Har man udendørsbaner som er helt håbløse, så kan man ride rigtig meget dressur på tur smiley
    Men jeg tror næppe en politistyrke sættes ind mod en lille privat ridehal smiley

    Mvh Charlotte



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   18. mar 2020 Alle ridehaller under drf skal lukke - det er en sports aktivitet, uanset om det er indendørs eller udendørs.

    Hvad private gør, er ren og skær op til deres eget ansvar og samvittighed.


  • #19   18. mar 2020 Nu må vi jo vælge: Er ridning en sport eller er det ikke? Normalt råber vi højt om at det er en sport. Så må vi jo stå ved det nu. Og en ridehal har typisk både tag og 4 vægge, så det er også indendørs og et sted hvor vi dyrker vores sport.
    Men det er da trist for de steder hvor der kun er hal og dårlige turmuligheder.

    Her er hallen lukket. Ærgerligt, fordi jeg også gerne vil bruge den, men sådan er det. Heldigvis har vi to meget gode ridebaner, som hverken har været dybe eller våde i løbet af vinteren. Men jeg er så ked af vores manglende turmuligheder. Havde jeg ridehest, så var det fint, men jeg er selv til fods og vi har ikke mange muligheder hvis jeg ikke selv gider at gå mere end 6 km.


  • #20   18. mar 2020 Jeg forstår godt at man lukker ridehaller. Der er køligere derinde (det kan vira godt lide), der er mange ting man rører ved (musikanlæg, forskellige redskaber, ramper, rytterstue mm.) og her kan coronavirussen altså GODT overleve i et bestemt tidsinterval. Chancen for smitte er ikke lige så stor som hvis du havde en smittet foran dig - men den er der. Og jeg synes det er vigtigt at anerkende. https://videnskab.dk/krop-sundhed/saa-laenge-overlever-coronavirus-i-luften-og-paa-plast-metal-og-pap

    Undgå det som der bliver anbefalet at I undgår, så vi kan komme hurtigere og mere smertefrit igennem det her. smiley


  • #21   18. mar 2020 Nu bliver man næsten helt glad for at man aldrig har været så priviligeret at have ridehal. I vores stald foregår al ridning udendørs i alt slags vejr uanset årstid. På med varmt vandtæt tøj og så afsted smiley

  • #22   18. mar 2020 Jeg har ikke hørt noget om vores ridehal, men lige pt er vi kun 4 der bruger dem, så mon ikke at vi kan tilpasse os.

    Rider nu gerne udendørs, men hesten har lige stået i 10 dage med hovbyld, og skal til og igang igen - så tænker at den udendørsbane bliver lige spændene nok smiley
    Men jeg regner da med at ride ud, bare ikke lige den første dag.

    Vi har en super fin bane, så der er ikke nogen undskyldning der smiley


  • #23   18. mar 2020 Jep, det har DRF udmeldt.
    Vi var ellers to som skulle have ene lektioner idag, men det er så aflyst.


  • #24   18. mar 2020 Mit opstaldningssted har indstillet til alle, at man kun kommer i det omfang det er direkte nødvendigt.
    Al undervisning, clinics osv er lukket ned.
    Så søger de for at hælde foder op osv.
    Det gjorde de allerede onsdag.

    Jeg bifalder.

    ....
    Hm.
    Jeg læste en artikel fra NHS (britiske sundhedsvæsen) som anslog at smittespredning ville blive reduceret med ca 53% hvis folk overholder aktuelle tiltag.
    I skal ikke gøre det for jer selv. 0.1% af unge, raske bliver syge nok til overhovedet at have brug for læge.
    Men, I skal gøre det for at stoppe smittekæder så vores skrøbelige medmennesker ikke bliver ramt (samtidig).


  • #25   18. mar 2020 Vi er heldigvis en lille rideklub, vi må ride 1 hest af gangen i ridehallen, og udenfor må der være flere heste selvfølgelig.

    Så vi skriver os på en liste til ridehallen, og folk er heldigvis gode til at sprede sig samt. dem der kan ride ude gør dette..


  • #26   18. mar 2020 Her hvor jeg står er der ikke udendørs baner. Det er ligeledes ikke en klub under drf og har altid hallen for mig selv da det er en privat lille stald med få andre opstaldere som jeg stadig ikke har mødt. Så lidt aktivitet er der her.
    Så jeg rider fortsat i hallen. Indtil ejerne beder mig om noget andet. Eller dvs jeg prioritere nu nok turene i lukningstiden (så har man da en undskyldning for ikke at ride seriøst), men min 4 års er lige blevet kastreret og han skal trækkes med hver aften. Der har jeg kun hallen som mulighed, så det gør jeg.

    Tænker personligt da også at man bliver mere smittet ved at ride tur med andre end at ride alene i en hal?


  • #27   18. mar 2020 Det gælder for de steder hvor der er en rideklub tilknyttet. Vi har dog valgt at i stalden kun må være en rytter af gangen i ridehuset - mest fordi udendørs banen ikke helt er klar til at blive redet på. Og ellers må man ride i skoven.

  • #29   19. mar 2020 Ja nu har DRF meldt klart ud at det ikke er i orden at bruge ridehusene. Så må alle jo rette sig efter det.
    Men så fortryder de og lemper kravene.
    Vi risikere snart total udgangsforbud.
    Luk hesten på fold og rid udendørs til dette er overstået.
    Stop smitten nu!


  • #30   19. mar 2020 DRF har meldt ud hvad de klubber, der er under DRF skal gøre.

    De private steder, gælder 10 personers reglen.
    At det så er tåbeligt at ride rundt 10 sammen, er så en helt anden side af sagen.

    Jeg står et lille sted, og selv om jeg helt forsvarligt kan bruge ridehuset vælger jeg at ride ude og så må jeg håbe at min hest ikke bliver alt for kæk smiley

    Pas på hinanden - hold afstand - og sprit hænder


  • #31   19. mar 2020 Her er lidt om hvordan vi kan/ skal forholde os.

    https://www.ridehesten.com/nyheder/hvordan-skal-du-forholde-dig-til-corona-restriktioner/72725


  • #32   19. mar 2020 Hvor står det at 10 personers reglen gælder private ridehaller?

  • #33   19. mar 2020 Det er regeringen der har besluttet at alle sportshaller skal lukkes.
    DRF siger at et ridehus er en sportshal og dermed skal alle holdes lukket


  • #34   19. mar 2020 Trak DRF ikke sit forbud tilbage igen?

  • #36   19. mar 2020 Mennesket når det er “bedst”......

    Alle som hamstre toiletpapir er idioter......Alle som spiller ølbong er idioter....Alle som sidder 9 sammen på vandpibecafen i Kbh er idioter.......Alle som hamster gær er idioter....Alle børnefamilier som står i kø ved indgangen til Zoo er idioter.....

    Men at lukke ned for ridehaller til udgangen af måneden kan UMULIGT betyde noget i det samlede billed, og JEG skal selvfølgelig have lov til at ride i ridehal. For MIN hest kan ikke tåle at stå stille i 14 dage....undtagen når JEG har valgt at tage på 3 ugers sommerferie, men DET er noget helt andet.

    Get the point smiley

    Lad os dog i det mindste kunne bekæmpe en dødelig sygdom i 14 dage uden at gå total i panik over at skulle ride ud/ikke ride på vores heste.
    Om ikke andet så i respekt for dem som skal dø, det sundhedspersonale som kommer til at knokle deres røv ud af bukserne, de folk som mister deres arbejde.

    Mvh Charlotte


  • #37   19. mar 2020 Det er da pjattet at man som rytter ikke kan undlade at benytte ridehus i nogle uger. Det handler da ikke om dyrevelfærd - det handler da om mennesker som ikke kan behovudsætte.



  • #38   19. mar 2020 Charlotte M.
    Godt brølt.


  • #41   20. mar 2020 jeg håber alle vil respektere det.
    Jeg har ikke selv befundet mig i en bus siden restriktionerne for 1,5 uge siden med busserne trådte i kraft og jeg håber, at jeg kan blive ved med at minimere min buskørsel. Jeg er inde undtaget, når hunden skal luftes eller der skal handles.

    ALT andet klares via det virtuelle rum.
    Jeg har mennesker i min omgangskreds med så alvorlig kræft, at får han virus så dør han. Et menneske, som jeg trods afstanden til ham holder utrolig meget af. Hvordan kan jeg hjælpe?
    Overholde reglerne!

    Der er mennesker derude hvis liv afhænger af, at vi lige nu viser hensyn. Jeg er ikke af dem, men jeg gør mit bedste.


  • #42   20. mar 2020 Sååå er vi blevet lidt klogere. Politiet har uddybet lidt:

    https://politi.dk/coronavirus-i-danmark/seneste-tiltag-mod-spredning-af-coronavirus-covid-19

    smiley


  • #43   20. mar 2020 Umiddelbart vil jeg mene at det kun er rideskole/centre der skal lukke deres.
    Folk der har deres egen lukkede hal derhjemme må selvfølgelig godt bruge den. I sammenligning med fitnesscentre der lukker, så betyder det jo heller ikke at folk ikke må træne derhjemme i stuen eller på et værelse eller hvor det nu lige passer dem bedst. Hvorfor skulle folk der har deres egen hal hjemme og som de kun selv bruger (evt. med et par opstalder) lukke den?


  • #44   20. mar 2020 Calla:
    Hvis du går ind på coronasmitte.dk så kan du læse at:
    Forbundet gælder ikke i private hjem, men...

    Om sportsfasciliteter:
    "Der indføres – med virkning fra den 18. marts 2020 kl. 10.00 – et midlertidigt forbud mod, at indendørs sports- og fritidsfaciliteter mv., herunder bade- og legelande, biografer, teatre og fitnesscentre holder åbent. Forbuddet omfatter ikke faciliteter til nødvendig genoptræning. Forbuddet gælder foreløbigt frem til den 30. marts 2020."

    ...
    Så, hvis det er din helt egen private ridehal, som du kun selv rider i, så er det vel at anse for del af dit private hjem...? Det argument køber jeg.
    Men, har du betalende opstaldere eller ryttere, der betaler for at bruge dine faciliteter - så er det pr definition ikke privat amatørindsats, men professionelt.
    Undtagelsen er dem, der udfører nødvendig genoptræning (af mennesker) , men det er kun for den enkelte ridefysioterapeut og dem er der få af.

    Så - der er godt nok ikke mange ridehaller tilbage, der kan holde sig åbne under dækning af "det er en del af mit private hjem".

    Jeg kan ikke se andet, end næsten alle haller bør være lukket?
    Og så er der jo grundideen - hold dig på afstand, medmindre du har god grund til andet? Med den grundide burde vi have modenhed nok til at drosle vores hobby ned.
    ...
    Og uanset hvad - bryd smittekæden - bryd smittekæden og bryd smittekæden - så passer du på mig, så jeg og mine kollegaer kan passe på vores patienter.
    smiley


  • #45   20. mar 2020 Doktor Who:

    Det var grunden til jeg satte opstalder i parentes, fordi jeg her selv synes den bliver lidt mere tricky.


  • #47   20. mar 2020 Det er sjovt at man gerne vil "vende" reglerne til ens egen fordel. Hovedpointen i det her er bare, at I skal blive hjemme og undgå steder hvor der også færdes en masse mennesker. På den måde kan vi bedre komme igennem denne her krise. Og det er uanset om det er en større eller mindre stald. Gør nu bare hvad de anbefaler, for alles bedste. smiley

  • #48   20. mar 2020 Jeg ser heller ikke, hvor tvivlen kommer ind - virus kan ikke tænke, kan derfor ikke vælge at gøre en undtagelse for vores ædle hobby.

    Så, samme regler for os, som for alle andre.
    Effekten af inddæmning afhænger af vores fælles indsats.
    Bliv hjemme - og red liv. smiley


  • Catja V
    Catja V Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 6 Svar: 3
    #50   20. mar 2020 Det er faktisk ikke helt korrekt - man må gerne ride i hallerne.... selvfølgelig kun med god grund (vi har en unghest som skal motioneres da hun er meget varm - så hun bliver næsten ikke til at omgås hvis hun ikke bliver motioneret) og hun kan ikke motioneres udenfor....:

    https://www.ridehesten.com/nyheder/politi-i-disse-tilfaelde-ma-du-benytte-ridehallen/72737


  • Catja V
    Catja V Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 6 Svar: 3
    #52   21. mar 2020 Nana E
    En varm unghest, som lige har været i ridning, får ikke motion nok af at blive lukket på fold.... Heller ikke selvom det er hele dagen. Så du læser det forkert. Blot at lukke en hest på fold er ikke nødvendigvis at tage god vare på den. Der skal måske lidt mere til alt afhængig af afstamning og alder.


  • Catja V
    Catja V Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 6 Svar: 3
    #54   21. mar 2020 Det tænker jeg ikke - men tak for omtanken. Hun er bare ung og fuld af energi smiley

  • #56   22. mar 2020 Catja:
    Hvad gjorde din hest inden den kom i ridning?? Ö smiley


  • Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 35
    #57   22. mar 2020 Hele pointen med at lukke ridehallerne er at vel vi ikke samles en masse mennesker i dem.

    Min mening om det er:

    Har man et dyr der af den ene eller anden grund ikke kan “undvære” en hal, så er det selvfølgelig nødvendigt i forhold til dyreværnsloven.

    Genoptræning og træning kan ikke altid foregå udendørs, specielt når man ikke har udendørsbane, eller den bliver for kuldret. Og nej man kan ikke altid lige sætte genoptræning i bero på ubestemt tid smiley Træning måske, men ikke hvis det betyder hesten risikerer at skade sig selv uden, det er virkelig en overvejelse man skal tage seriøst.

    Feks har vi en hest der skal genoptrænes lige nu, var hun ikke 100% cool, havde jeg da helt sikkert kigget på den del af politiets udmelding, der lyder at man kan i visse tilfælde.

    Det der er super vigtigt, det er at bruger man ridehal, så skal der ikke stå andre og kigge, og der skal selvfølgelig fra stedets ejer/bestyrer/leder meldes ud at lige den ene hest har fået lov, fordi det vurderes at den ikke kan trænes anden måde.

    Jeg holder ikke op med at ride, vi rider udendørs i skoven, dog rider vi ikke i store flokke, vi holder afstand også til hest. Ikke mindst så er det sjældent jeg møder andre end maks 2 i stalden.

    Så selvfølgelig kan vi ride, selvfølgelig kan vi også genoptræne/træne i hal, hvis det er nødvendigt. Men vi skal tænke os om, overveje om det er i disse tider man skal ride ud med forskellige hver gang og nøje overveje om man nu skal i den hal.


Kommentér på:
Lukker alle ridehaller?

Annonce