{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boksro underholdning
  • #2   19. mar 2020 Det bliver spændende, hvordan han tager sin boksro. Men gode bud. Han har alt det at tygge i, han kan trække og så må jeg se om han går helt til eller slapper af i det smiley

  • #4   19. mar 2020 Min lånehest er netop blevet opereret pga et brækket griffelben.
    Han skulle også stå inde og det blev også forsøgt på klinikken i et par dage efter operation.
    Han var helt umulig og kamp svedt hele tiden. Han slappede ikke af og stod på bagben ret ofte og snorrede rundt i sin boks.
    De opgav at holde ham i ro og valgte så at prøve at sætte ham på fold.
    Dyrlægerne selv.
    Men eftersom han skulle stå alene så formoder jeg at det ikke er gået ret godt.
    Han blev udskrevet før tid og med ordre på boksro i 10 dage ved hjemkomst.
    De var dog allerede godt klar over udfordringen da de jo selv havde slåsset med ham under indlæggelsen.
    Så han er endt med at få lov til at komme ud på en 5x5 fold.
    Der holder han sig i ro langt mere end hvis han skulle stå i en boks.

    Så dyrlægen vurderede her at det var bedre for ham at stå ude hvor han forholdt sig i ro end at tvinge ham i boksro hvor han ikke ville stå stille.


    Pointen er..
    Hvis det bliver helt umuligt. Så tal med din dyrlæge om det er muligt med en lille fold nær hestevennerne, så din hest holder sig mest muligt i ro. smiley


  • #5   19. mar 2020 Gode forslag der er kommet fra de andre - og ja viser det sig, at han kravler på væggene, så kan en sygefold være bedre nogen gange.

    Da jeg en gang skulle have Caspian det dampbarn stående i boks, der gik han også helt besærk.
    Her var valgte enten at lade hele flokken stå inde, eller finde på noget andet.

    Mit andet blev at jeg kontakte et lokalt stutteri, hvor Caspian var blevet tilredet og tidligere havde stået opstaldet en vinter. De lukker deres heste ud i skiftehold - før/efter middag. Og der fik Caspian så en boks med åbent vindue til parkeringspladsen,så han kunne hilse og snakke med alle (en rigtig social gøje). Og der var heletiden heste omkring ham, og han stod tæt ved striglepladserne, så når stutteriets personale red om for,iddagen, og opstalderne kom om eftermiddagen og aften, ja så var han maksimalt underholdt.
    Det trives han helt fantastisk godt med smiley

    Mvh Charlotte


  • #6   22. mar 2020 Jeg har min hoppe i boksro pt, og her er den bedste underholdning gulerødder og æbler i hønettet sammen med wrappen.

  • #7   22. mar 2020 Min har en håndbold hængende, der kommer jeg gerne rugbrød, æbler og gulerødder i af og til.

    Et gammelt hønet som tilpasses til den str. bold man nu finder, man klipper af og syr sammen. Så hænger man den bare op ligesom man ville have gjort hønettet. Så kan man komme lidt lækkert i når man føler for det smiley Og ellers hænger den der jo bare. Min hoppe skød den altid indtil naboen der hvor hun stod før, selvom den var tom. Desværre var naboen ikke stor nok til at kunne spille bolden tilbage igen smiley


  • #8   23. mar 2020 Det er endt med, at han står på et lille bitte stykke fold. Det fungerer meget meget bedre og han står pænere derude end i sin boks. Så det må være sådan og så håber jeg, det vil hele ordentligt smiley

  • #10   24. mar 2020 Tænker der er mange måde at aktivere på, til boks ro.
    Alt efter hvordan boksen er, kan du sprede dens foder i underlaget (igen alt efter hvad den har af underlag osv) så den skal bruge tid på at finde foderet. Og hvis du ikke vil gøre det med foderet kan gulerods stykker, æble stykker osv spredt i boksen også bruges. Du kan også gemme det i høhækken, hvis den har det.
    Hæng en bold ind til den, en strigle, en papkasse, en gren osv. Bare sørg for at fjerne det igen, lad ikke de samme ting blive hos den som aktivering i flere dage, så ender den bare med at miste interessen for det, det skal helst beholde sin "nyhedsværdi".


Kommentér på:
Boksro underholdning

Annonce