29. nov 2003 Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Første stævne.. måtte opgive {{forumTopicSubject}}
Skulle til det første stævne med min hest idag.. bare en trav klasse da hun kun er 4 år.. desværre har jeg ikke fået redet optimalt den sidste uge pga. at jeg startede nyt arbejde i mandags og derfor har været træt (er gået fra nat til dag arbejde) .. men da det var et lille lokalt stævne hvor vi kunne gå ned til, tog vi alligevel afsted så hun kunne se det..
Vi ankom og jeg valgte at trække hende rundt så hun kunne se det hele an.. valgte ikke at ride hende rundt på opvarmningen, da hun ikke er vandt til mange heste på banen, så det ville bare stresse hende (og hun var jo varmet op med 2 km skridt tur).. så vi koncentrerede os om at kigge og slappe af..
Hoppede op nede ved banen om red lidt rundt.. kom ind på banen og skridtede en omgang mens vi ventede på start signal.. hun var lidt spændt og kiggede men reagerede fint på stop og start signal..
Startede.. vi zig-zaggede lidt op ad midterlinien, da hun tøvede lidt, men det var helt okay.. vi kom fremad og hun lyttede stadig.. laver parade og hilser.. og så går en flok heste amok på en fold lige ved siden af ridebanen.. de for rundt i galop, hoppede og hvinede.. og hun mistede selvfølgelig alt opmærksomhed, og blev stresset og urolig.. jeg ignorere det og prøver at bede hende gå frem.. men hun stresser og små stejler.. jeg prøver bare igen lige så roligt at bede hende gå frem.. men hun er helt uden for rækkevidde pga stress over de heste (hun har lidt meget af stress tidligere) og stejler højt mens hun drejer rundt om sig selv.. her vælger jeg så at bede hende om en parade.. som hun heldigvis reagere på.. så hopper jeg af og trækker mig..
Trækker hende lige en omgang på banen for at hun kan se det hele.. men hun stresser stadig og det foregår med knejsende nakke, araber hale og i passage.. fik et par kommentare om hvor lækker hun var
ville dog have foretrukket at hun var afslappet og lignede et æsel
Jeg valgte at stoppe, da jeg ikke ville presse en ung hest der tydeligt var stresset og usikker.. ønskede ikke at det skulle blive en kamp mellem os.. der hjemme er hun altid afslappet og rolig..
Hvad havde i gjort ?
okt 2004
Følger: 117 Følgere: 122 Heste: 3 Emner: 1.088 Svar: 12.059
jeg tror også jeg ville ha givet op s;
mar 2006
Følger: 336 Følgere: 307 Heste: 19 Emner: 43 Svar: 862
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Only4U: Nej har hverken video eller billeder, da kæresten ikke kunne få kameraet til at virke.. men kan så heller ikke se hvad en video skulle gøre godt for ..
aug 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 76 Svar: 624
Men nu var jeg jo ikke der og hvis du har vuderet at det var for faarligt at side paa hende, saa var det nok. Man skal jo heller ikke udsaette sig selv for fare, bare for at kunne ride lidt rundt.
Men held og lykke i fremtiden, ogsaa maa du nok ogs traene lidt bedre op til det naeste staevne:P
aug 2004
Men nu var jeg jo ikke der og hvis du har vuderet at det var for faarligt at side paa hende, saa var det nok. Man skal jo heller ikke udsaette sig selv for fare, bare for at kunne ride lidt rundt.
Men held og lykke i fremtiden, ogsaa maa du nok ogs traene lidt bedre op til det naeste staevne:P
aug 2004
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.974
Havde gjort det samme, hvis ikke jeg vidste jeg var i stand til at få hende til at slappe af og gå frem af..
Men synes da det er rigtig fedt at du så lige fik nogle kommentare om at de synes din hest er lækker =)
Første stævne.. måtte opgive