{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
286 visninger | Oprettet:

Første stævne.. måtte opgive {{forumTopicSubject}}

Skulle til det første stævne med min hest idag.. bare en trav klasse da hun kun er 4 år.. desværre har jeg ikke fået redet optimalt den sidste uge pga. at jeg startede nyt arbejde i mandags og derfor har været træt (er gået fra nat til dag arbejde) .. men da det var et lille lokalt stævne hvor vi kunne gå ned til, tog vi alligevel afsted så hun kunne se det..
Vi ankom og jeg valgte at trække hende rundt så hun kunne se det hele an.. valgte ikke at ride hende rundt på opvarmningen, da hun ikke er vandt til mange heste på banen, så det ville bare stresse hende (og hun var jo varmet op med 2 km skridt tur).. så vi koncentrerede os om at kigge og slappe af..
Hoppede op nede ved banen om red lidt rundt.. kom ind på banen og skridtede en omgang mens vi ventede på start signal.. hun var lidt spændt og kiggede men reagerede fint på stop og start signal..
Startede.. vi zig-zaggede lidt op ad midterlinien, da hun tøvede lidt, men det var helt okay.. vi kom fremad og hun lyttede stadig.. laver parade og hilser.. og så går en flok heste amok på en fold lige ved siden af ridebanen.. de for rundt i galop, hoppede og hvinede.. og hun mistede selvfølgelig alt opmærksomhed, og blev stresset og urolig.. jeg ignorere det og prøver at bede hende gå frem.. men hun stresser og små stejler.. jeg prøver bare igen lige så roligt at bede hende gå frem.. men hun er helt uden for rækkevidde pga stress over de heste (hun har lidt meget af stress tidligere) og stejler højt mens hun drejer rundt om sig selv.. her vælger jeg så at bede hende om en parade.. som hun heldigvis reagere på.. så hopper jeg af og trækker mig..
Trækker hende lige en omgang på banen for at hun kan se det hele.. men hun stresser stadig og det foregår med knejsende nakke, araber hale og i passage.. fik et par kommentare om hvor lækker hun var smiley ville dog have foretrukket at hun var afslappet og lignede et æsel smiley
Jeg valgte at stoppe, da jeg ikke ville presse en ung hest der tydeligt var stresset og usikker.. ønskede ikke at det skulle blive en kamp mellem os.. der hjemme er hun altid afslappet og rolig..
Hvad havde i gjort ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første stævne.. måtte opgive
Kommentér på:
Første stævne.. måtte opgive

Annonce