{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.001 visninger | Oprettet:

Maling af hestetrailer {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Min kære mand og jeg skal imorgen ud ig kigge på en ældre Brenderup som skal renoveres. Hvis den er noget for os tager vi den sikkert med os hjem.

Den skal have skiftet alle sider og bund og vi har tænkt at få den malet på samme tid, men har en række spørgsmål ang dette.

Ville det være bedst og nemmest at male alle sider inden montering?
Hvilken maling ville være bedst at bruge? Vi havde tænkt at den skulle være rød udenpå og hvid indeni.
Er der noget vi skal være opmærksom på inden vi maler? Nedslibning mm?

Råd og vejledning modtages med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af hestetrailer
  • #1   12. maj 2020 Det er noget af et projekt at kaste Jer ud i. Håber den er billig... Jeg har selv en Gaupen hestetrailer, som jeg skal have solgt til billige penge, og den behøver ikke renovering.

    Jeg har ikke prøvet at male på trailerplader før, men jeg vil råde dig til at kontakte en malerforretning og spørge, hvad du skal bruge til at få det til at hæfte, for jeg tænker ikke, at du bare kan male direkte på pladerne. Men uanset hvad, så ville jeg vælge en vådrumsmaling, som kan tåle at blive vasket.


  • #2   12. maj 2020 Jeg havde selv en Bodex plade trailer engang. Jeg spurte i prof farvehandlen, hvor jeg var fast kunde, da jeg selv er maler, om hvad jeg skulle male den med. De frarådede mig, at male den, da de, dengang for ca 10 - 12 år siden ikke mente det ville kunne holde.

    Jeg har dog sidste år lavet et forsøg på min nuværende trailer som skulle repareres på rampen, da den var rådden forneden. Min kæreste er en ørn med værktøj, så han skar det rådne væk og satte et nyt stykke Bodex på. Jeg sleb det tilpassede stykke med slibemaskine med korn 120 sandpapir, meget grunddigt. Derefter gav jeg olieholdigt grundningsolie på de rå kanter. Det skal tørre til dagen efter. Derefter grundede jeg med sort ( findes også i hvid ) Capacryl Hæfteprimer, vandig. Det er tør dagen efter. Derefter gav jeg 2 gange sort træbeskyttelse, med let slib imellem. Jeg brugte en lille lakrulle, da stykket ikke er så stort.
    Om det holder i længden, vil tiden vise. Det ser stadig fint ud, selvom min trailer står ude. Jeg har planer om, at male de andre sider på samme måde, da de er blevet meget medtagne af solen. Det er dog med i overvejelserne om de bør skiftes ud med nye plader, inden jeg maler.


  • #3   14. maj 2020 Jeg ville ikke vælge rød? det er den farve der holder dårligst i sollyset, falmer og bliver grim, alle andre farvel vil være bedre smiley

Kommentér på:
Maling af hestetrailer

Annonce