{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

byg selv Hestebokse {{forumTopicSubject}}

hej Allesammen smiley
Vi skal snart til at lave hestebokse, så vi spekulerede på, om der er nogen, der har nogle gode forslag til, hvordan dette kan gøres? Nemt, billigt og ikke mindst holdbart smiley
Her tænkes selvfølgelig, som byg selv projekt.
Gerne noget ala leca blokke der er muret eller lignende.
Med armering / uden armering osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  byg selv Hestebokse
  • #1   18. maj 2020 Der hvor jeg har mine heste, er der bygget skillevægge i Fundablokke og så med låger. Dog vil jeg anbefale skydelåger da de ikke fylder, hverken, ud i staldgangen og heller ikke inde i boksen. Der skal self armering i skillevæggene da de ellers vælter for et godt ord og en urolig hest, der presser på væggen. Lav boksene så de er fremtidssikret i forhold til størrelse, så du ikke skal lave det om, om 5 år eller noget, pga evt ny lov. Jeg vil også anbefale rør foroven så hestene ikke nappes over væggen eller stjæler hinandens hø. og selvf vandkop.

  • #2   18. maj 2020 Fundablokke er super som skillerum, og så en låge i front. Sådan nogle havde jeg også i gamle dage, inden fatter gik amok i at købe inventar hos Fremtiden (han var ved at bygge kostald, så der røg et par hestebokse med)

    Men jeg savner de gamle, hvor jeg kunne muge med minilæsseren, nu greber jeg det hele i skovlen på minilæsseren, men det er selvfølgelig gratis træning.


  • #4   19. maj 2020 Hvis vi taler genbrugsmaterialer, så prøv om du kan finde nogen skillevægge fra gamle svinestalde. Dem i plastik planker. Jeg var heldig, at finde nogen da jeg byggede løsdriftstald. De er stærke. Selvf kan heste sparke et hul i dem, men det kan de i næsten alt. Jeg var glad for dem, da de beskyttede mine stålplader.

Kommentér på:
byg selv Hestebokse

Annonce