{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Billigt ridebanegrus - og hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Hvilket grus har I anvendt til billig ridebaneløsning?

Hvor mange m3/ton har I lagt på, hvor mange cm har I lagt og på hvilken størrelse bane?
Vi påtænker at anlægge 20x40 bane.

Der bliver ikke lagt dræn (der har for år tilbage ligget udrænet bane samme sted, og det fungerede fint) - vi søger den billigste løsning til hobby-behov, da vi primært tider tur smiley

Evt. nogle anbefalinger til hvem der kan levere det på Sydfyn?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billigt ridebanegrus - og hvor meget?
  • #2   19. maj 2020 Jeg har også brugt vasket materiale, str. 04. Det fungerer helt fint, og det støver meget sjældent, men jorden hos mig er også "kold" og holder godt på fugten - så jeg døjer til gengæld med at det let bliver for vådt om vinteren.

    Nu er jeg fra Jylland, så her hedder det sand smiley
    Hos os er grus noget med sten i...


  • #4   19. maj 2020 Det er så smukt med sproglige nuancer.

  • #5   19. maj 2020 Jeg bliver også altid forvirret over grus på ridebaner. Jeg troede faktisk kun man sagde grus om sand på Sjælland, ikke Fyn smiley

    Grus i Jylland er over 1 cm i diameter, sand er det gullige der er gode at lave sandslotte med (byggesand), ikke at forveksle med strandsand - som ja: Er det fine sand man finder på en strand, som er elendigt til sandslotte.


  • #6   19. maj 2020 Min veninde brugte filtersand. 10 cm. Hvor meget der er brugt, ved jeg ikke og jeg tror ærligtalt heller ikke, at 10 cm batter noget i længden.

Kommentér på:
Billigt ridebanegrus - og hvor meget?

Annonce