{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Ny trailer - måske.. {{forumTopicSubject}}

Da min gamle trailer trænger til en kærlig hånd, og jeg ikke kan lave det selv, så går jeg og leger lidt med tanken om at købe en ny / anden.

Hvis jeg skal have en ny/anden så vil jeg gerne have lav egenvægt og plads til 1 hest (600kg).

Jeg må kun trække en hest med min bil og det vil også være nemmere ved næste bilkøb, med hensyn til hvad bilen kan trække.

Hvilke trailer er der med lav egenvægt?
Erfaringer med 1 heste- el 1½ hestestrailer?

Jeg køre sjælden langt max 1 time hjemmefra. Køre på skovtur, til stævner og andre ting hvor hesten skal med. (kørsel 3 til 4 gange om mrd)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny trailer - måske..
  • #1   19. jun 2020 Jeg har lejet en Humbaur 2-hestes nogle gange. Den har vidst en egenvægt på omkring 800 kg og totalvægt (sikkert nedvejet) til 1500 kg. Jeg er lidt imponeret over hvor god den er at køre med og hvor stabil og solid den er. Super fed.
    Min hest er dog også kun 170 kg og min bil må trække 1200 kg, så jeg er i den lille ende af skalaen smiley
    Ellers har jeg kørt med en gammel Variant-ponytrailer (2-heste). Den er min bil meget mere glad for, for den vejer ingenting. Jeg synes også den er nemmere at køre med, fordi den ikke er bredere end bilen. Det er nemmere at overhale en snegl på motorvejen (ja, har mødt flere der kører 65-70 km/t) og se hvor lang en kø man samler, fordi man kan se forbi traileren. Jeg tænker at 1-hestes trailere må have samme fordel. Jeg har også kørt med Varianten i blæsevejr en dag hvor flere andre ikke kørte, det var ikke nær stormvejr bare kraftig blæst. Det klarede den fint, jeg mærkede næsten intet.

    Jeg er mest på leje/lån, fordi jeg ikke er rig nok til andet, og har set temmelig mange fine trailere med rimelig lav egenvægt - men de er ofte på 2000 kg og mit kørekort+bil må ikke køre med højere totalvægt end 1600 kg. Derfor har jeg ikke sat mig så meget ind i hvem der ellers er gode, men jeg tænker at de fleste kan vejes ned.


  • #2   19. jun 2020 Jeg lurer lige med her Karin smiley
    Går nemlig også og overvejer at købe trailer. Det vil så være helt nyt for mig og jeg vil jo så også tage trailerkort. Jeg vil dog stadig gerne have en lille letvægtstrailer som jeg gerne ville have skulle kunne køres med UDEN trailerkort.
    Jeg har altid undret mig over 1,5 hestes trailere. Hvad betyder det egentligt? Vil det sige at man godt må have 2 heste/ponyer med, men at der er små med plads?


  • #3   19. jun 2020 Jeg har en ældre Variant 1200 kg men lasteevne på 600 kg. Den køre faktisk meget godt. Dog er det altid min kæreste, der køre med den da min lille bil ikke har træk og han desuden har lastbil kørekort og er en ørn bag et rat. Den er til 2 heste. mine 2 kan, med lidt go vilje, godt være i den, men bare den ene vejer nok de 600 kg, så det er ikke en mulighed.
    Vi bruger også mest traileren til alt muligt andet end til hestene. Den er genial til genbrugsstationen, da vi ikke skal binde noget før vi køre. Til lang last fra byggemarkedet og til, at flytte møbler i. smiley


  • #4   19. jun 2020 Jeg tænker at min hest ville kunne stå i en 11/2 uden skillerum, jeg er lidt bange for at en 1 hestes vil være lidt lille for ham.

    Hvis traileren har lav egenvægt, så er udvalget af biler der må trække den større.

    Jeg har trailerkort, så jeg behøver ikke veje den ned.
    Den trailer jeg har nu, har en egenvægt på 775kg, og med 600kg hest bliver det til 1375kg...
    Jeg vil gerne ned mellem 1250kg til 1300 kg, og det er ikke muligt at hesten lige smider 100kg smiley :P smiley


  • #5   19. jun 2020 Jeg tænker at min hest ville kunne stå i en 11/2 uden skillerum, jeg er lidt bange for at en 1 hestes vil være lidt lille for ham.

    Hvis traileren har lav egenvægt, så er udvalget af biler der må trække den større.

    Jeg har trailerkort, så jeg behøver ikke veje den ned.
    Den trailer jeg har nu, har en egenvægt på 775kg, og med 600kg hest bliver det til 1375kg...
    Jeg vil gerne ned mellem 1250kg til 1300 kg, og det er ikke muligt at hesten lige smider 100kg smiley :P smiley


  • #6   19. jun 2020 Forklar lige en blondine :
    Hvad er halvanden heste?

    Enten kan der være to, eller også kan der ikke?


  • #7   19. jun 2020 Jeg tilslutter mig blondinekoret smiley


  • #8   20. jun 2020 Tror 1,5 hest er ment som hoppe og føl smiley

  • #9   20. jun 2020 Nu er det ikke mig der har opfundet 1 1/2 hestes-trailer smiley

    Men den er bredere end en 1 hestes, og har større sporvidde, hvilket giver bedre balance - vejgreb.

    Tænker at der er plads til 2 ponyer i en 1 1/2 trailer.


  • #10   20. jun 2020 Tænker også de må være gode til de store tunge racer, men jeg har ikke nogen erfaring med det? ??

  • #11   20. jun 2020 Nej det ved jeg Karin smiley
    Det var en generel undren. Er nemlig stødt på formuleringen i min søgen på letvægtstrailere.


  • #12   5. jul 2020 I alle sammenhæng ville en høj bred trailer være at foretrække end en høj smal trailer idet at det smalle trailer vil have nemmere at vælte under manøvre eller i blæst fx.

    Og tænker 1,5 hest måske er en hest + pony eller hest + føl.


  • #13   6. jul 2020 DangerDane: synes faktisk at de nye 1 hestes er blevet lidt bredere, men ellers er jeg enig med dig.

    Det er også kun for at komme lidt ned i vægt, og jeg køre kun med en hest, da jeg ikke har en bil der må trække 2...


Kommentér på:
Ny trailer - måske..

Annonce