{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.191 visninger | Oprettet:

Erfaringer med magnetdækkener {{forumTopicSubject}}

Jeg søger erfaringer med magnetdækkener smiley
Er det pengene værd? Kan man mærke en tydelig effekt?
Hvilke mærker kan anbefales? smiley

Jeg er umiddelbart mest interesseret i dette, men vil gerne være sikker på at det ikke er "spild af penge": https://hestenshelse.dk/premier-equine-magnet-daekken-med-nakke

Lad mig høre!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med magnetdækkener
  • #1   11. jul 2020 Jeg oplever en effekt ved brug af magnetdækken på min hest. Hun virker til at være varmet igennem når vi rider ud, altså mindre stiv i betrækket (hun er 25 år). Skal lige siges at opvarmingen springes ikke over, men hun svinger godt igennem skridten når vi rider ud i forhold til når vi ikke har brugt magnet dækken. Hun slapper af indenfor få min med magnetdækken på og tager et hvil, som hun aldrig gør når man har taget hende op i stalden og hun ved at der skal ske noget. Hun gaber og slapper af med dækkenet på. Det gør hun ikke med BOT eller andre dækkener. En medopstalder fik prøvet mit dækken her forleden, da hendes hest virker lidt stiv i betrækket på den ene volte over de sidste dage og hun kunne mærke en kæmpe effekt da hun red ham ud, ingen stivhed (han har stået og frosset den ene dag, hvor det høvlede ned med regn og blæste, som sikkert har gjort at han har muskelsyre efter den dag). Så ja jeg er fan af magnetdækken smiley

  • #2   11. jul 2020 Nej, har ikke oplevet nogen virkning overhovedet. Det er vist en placebo. Hvis man virkelig tror på det, så kan man sikkert også godt se en forskel. Desuden er det ikke kunne bevises videnskabeligt, at det har en effekt. Jeg synes personligt det er spild af penge!

  • #3   18. jul 2020 Hvilket mærke er det I har erfaringer med?

  • #4   18. jul 2020 Den fra hundens og hestens helse. Premiere et eller andet smiley

  • #5   18. jul 2020 Jeg har også erfaring med premiere equine magnetdækken.
    Jeg har ikke fået brugt det voldsomt meget, men det er fordi der er nogle restriktioner på det, blandt andet at hesten ikke må være våd og at den ikke må være drægtig.
    Min hoppe, som jeg har købt dækkenet til, var ifolet, da jeg købte det. Og hun går ude i al slags vejr, så med vejret i Danmark er hesten jo ofte våd, når man kommer ud til den. Og så kræver det, at man ligesom har tid til, at hun kan stå med det, for den må ikke stå med det mere end 4 timer (= du kan ikke give det på natten over). Og ja, nu har hun jo føl, som ikke kan komme til yveret, hvis hun har det på. ?? Jeg synes, der er mange gode undskyldninger for ikke at bruge det. Jeg ville gerne være bedre til at få det brugt! Så det tænker jeg, at man skal tage med i overvejelserne, før man køber det.

    Nå, men mine erfaringer er, at jeg ikke har oplevet nogen nævneværdig effekt af dækkenet, men min hoppe ser veltilpas ud, når hun har det på. smiley Det har nogle lidt trælse størrelser, for der findes ikke en str. 135 cm i dækkenet, så jeg måtte vælge enten str. 130 cm eller str. 140 cm - det betyder, at halsen er ret stor til min hest, fordi jeg valgte 140 cm. Men jeg synes, at dækkenet er meget smalt ved bringen, min brede hoppe har næsten problemer med at være i det fortil, når det er lukket. smiley
    Men jeg har ingen dårlige ting at sige om dækkenet. Jeg har bare ikke oplevet så stor effekt af det endnu, også fordi jeg ikke rigtigt er begyndt at ride igen endnu efter hoppens "barsel", så jeg har ikke trænet efter jeg har haft hende til at stå med dækkenet på. smiley


  • #6   18. jul 2020 Jeg har valgt dækkenet fra - som Sofie (Bidløse Madsen) er inde på også.. Jeg har i stedet købte infrareddækkenet fra PE. Det må komme på hesten våd - perfekt ovenpå en ridetur. Dog skal hesten stå med det en del timer, for at få mest ud af det. Men synes en halv time lige efter ridningen er fint, og min fjordhest gaber helt vildt og falder helt i søvn.
    Ved godt det ikke lige helt besvarede dit spørgsmål - men jeg kan kun anbefale dækkenerne fra PE. Virkelig topkvalitet! smiley


  • #7   18. jul 2020 Hvis jeg - med de erfaringer, jeg har i dag - kunne gøre købet om, så valgte jeg det dækken, som Lea har, i stedet. Altså, det der vel nok svarer til et BOT dækken. Jeg har oplevet god effekt af produkter fra BOT. Og kunne godt finde på at sælge mit magnetdækken for at få et BOT eller infrarød fra PE i stedet....

  • #8   19. jul 2020 Jeg har veredus magnetik til min prins og mærker tydelig forskel på ham når jeg bruger det. Det er meget stærkere i gauss end premiere dækken og det dyrere også men virker. Det eneste minus ved den er ingen hals på men har købt en anden hals som der skal sættes på. Skal bare lige finde ud af hvordan jeg gør det

  • #9   19. jul 2020 Bidløse Madsen: Hvor stor er din hest? Der står inde på hjemmesiden at str. 140 passer til 162 -167 i stang og det er desværre meget for stort til min. Ellers kunne jeg godt have været en interesseret køber, hvis du skulle have lyst til at sælge smiley

  • #10   19. jul 2020 Så stor er min hoppe ikke engang i nærheden af at være ???? Hun er 150 cm cirka - hun er en islænderblanding, hun er bare meget bred! smiley

    profilbillede
  • #11   20. jul 2020 Ej hvor mystisk, det med størrelserne står inde på hjemmesiden: https://hestenshelse.dk/premier-equine-magnet-daekken-med-nakke
    - nede i bunden af siden.

    Men min er omkring 148 og bred, så det burde jo være det samme som din smiley


  • #12   20. jul 2020 Det kan jeg godt se! smiley Men det med, hvad det passer til af stangmål giver jo ikke mening, for de 140 cm er ryglængden smiley Så for at finde ud af, hvad størrelse din hest skal have, skal du måtte dens ryg smiley

  • #13   20. jul 2020 Celina
    PE er efter min mening små i størrelsen. Min fjordhest er 145-146 cm og meget bred, især på skulderen. Hun har en 145, men kunne nok godt have haft en 150 ??


  • #14   20. jul 2020 Min er ret kort, og bruger normalt omkring 135-140 i dækken men jeg ja, jeg måler lige efter smiley det giver i hvertfald ingen mening, hvis man ikke kan regne med det de skriver på siden.

  • #15   20. jul 2020 Passer Zindi virkelig størrelse 145 i ryggen, Lea? ???? Hvor er hun lang!! Synes du også, at dækkenet er lidt smalt foran?

  • #16   20. jul 2020 Sofie, normalt bruger Zindi 140 i Horseware. 145 passer hun, men den er liiidt lang ned over benene. ??
    Men ved PE er de slet ikke så lange, hvis de også er brede som min ??


  • #17   20. jul 2020 Ej hvor mærkeligt! Jeg synes også, at der er lidt med størrelsen. Mini havde ikke kunne være i størrelsen der var mindre end 140, selvom en størrelse 135 i andre dækkener normalt er lidt stort. smiley

  • #18   12. aug 2020 Jeg købte et Premier Equine magnetdækken for noget tid siden, men måtte sælge det igen da det kom i forkert størrelse. Senere købt jeg et Back on Track magnetdækken, som har haft en meget bedre effekt på min hest! Den ville jeg helt klart anbefale smiley

  • #19   13. aug 2020
    Back on Track er ikke magnet, Back On Track er keramisk/infrarød.


  • #20   13. aug 2020 Nå jeg fik ellers af at vide, at det var et magnetdækken.


  • #21   14. aug 2020
    Mange forveksler det desværre og tror Back On Track er magnet, det er det ikke.
    https://backontrack.com/dk/sadan-virker-back-on-track



  • #22   14. aug 2020 Det virker bedre end et magnetdækken i min mening, så man kunne måske overveje det alligevel

Kommentér på:
Erfaringer med magnetdækkener

Annonce