{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Sådan en fed følelse :') {{forumTopicSubject}}

At komme ud på Zijawa igen!

Hun står jo pt. stille på grund af hun er ifolet og det skal sætte sig fast og så har hun også tandproblemer.
En hest på 4 år, tager jo bestemt ikke skade af lidt pauser! smiley

Meen kunne nu altså ikke lade vær idag. Hun var simpelthen så sød, at træne fra jorden, så jeg ville bare op på hende idag. I grime faktisk xD
Hoppede op og red rundt. Wauw, hun har ik glemt noget smiley Hvor er hun bare skøn og stille.
kan ikke vente til at komme i gang med undervisning på hende!

Meen hvor længe er der nu der skal gå før hesten må bedøves efter ifoling? Mener det er på 45'ende dagen, meen husker det ikke ;s ?
ellers vil jeg bare lige ud med min glæde smiley

<b> Andre der har haft en go dag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sådan en fed følelse :')
  • #1   5. sep 2007 Niice
    ved ikke det med bedøvningen (:

Hmm, lidt kedelig dag ?
    Skolen var såååå neder idag smiley

• #2   5. sep 2007 tillykke, eller hvad man nu siger til det x)
    Var også ude og ride på en (lidt) mindre fræk hest i dag .. Vi har øvet "Rytteren bestemmer" - øvelser i lang tid og nu gav det endelig pote smiley

• #3   5. sep 2007 Ja, har lige fået at vide at min lille Simon pony er blevet købt tilbage her til egnen, så er overlykkelig. For så kan jeg se ham igen.

Og så skal jeg til at undervise i ponygames nede på rideskolen. Ser ferm til at komme i gang med det smiley

• #4   5. sep 2007 Ej hvor dejligt ;D
    Uh har desværre ikke så meget forstand på foling x)

Men Rony og jeg er nu påbegyndt tricket, at lægge sig på komando ;D Og han kan allerede de grundlæggende ting, så skal de bare kombineres ;D

• #5   5. sep 2007 Allimac go Ynor smiley
    Cool , træner også mine drenge til at lægge sig ned. Går super med shalom, han er jo ik så stor.
    Robin forstår det også, tør bare ikke rigtig at gå videre med det, han er så stor xD

• #6   5. sep 2007 hvis man læste teksten, står der hun har tandproblemer!
    Og for at få det ordnet, skal hun bedøves smiley

• #7   5. sep 2007 Hej , dejlligt for dig, nu må du ikke hænge mig op på det, men mener at bedøvelse kan gives efter 75 dagen og inden 5 mdr, men er ikke helt sikker, der er jo altid en riciko ved at bedøve en hoppe i fol, kan i ikke ordne tænder uden, evt, med bremse? eller en lokal bedøvelse, der ikke går direkte i blodet/vævet, tal med flere dyrlæger eller heste tandlæger, mindst 3, og hør hvad de siger, også angående priser m.m

Anita W

• #8   5. sep 2007 hvis den skal bedøves skal du vel have fat i Dr. Dyr så kan du jo spørge ham/hende...

Men dejlig din dag har været god.

Tempo var rigtig sød i dag... Men så blev jeg kaldt på arbejde 4 timer tidligere end beregnet.. skod!

• #9   5. sep 2007 anita W
    For det første vil jeg ikke byde min unghest, der ikke har været i hænder, at blive rodet i munden uden bedøvelse.
    Og så er det meget slemme ulvetænder der skal fjernes, så der skal nok noget bedøvelse til.

Jeg må forhøre mig ad.
    Tak for svar :o) , husker nemlig ikke hvor lang tid der skal gå inden smiley
    Og jeg må vel tage chacen, for min hest's skyld.

• #10   5. sep 2007 Maria M

Ret så slemme ulvetænder, der genere hende under ridning.

• #11   5. sep 2007 dejligt (;

jeg sprang idag , det gik super,, over bølgespring, klovnespring, og alt sådan noget xD

• #12   5. sep 2007 ok, tjekkede ikke lige alderen, så forstår dig godt, hvis det er ulvetænder, skal hun muligvis i fuld narkose, det er skidt for føllet, de kaster det ofte, har selv prøver det et par gange, rigtigt surt, den ene skulle have fjernet en kindtand, hun var scannet drægtig, og var det også lige efter indgrebet, men kastede føllet kort tid efter, rigtig surt. men selvfølgelig kan det have været et tilfælde, det er der ingen der ved, men vi var blevet advaret at en dyrlæge, med heste som speciale.
    håber det går godt for jer.

Anita W

• #13   5. sep 2007 Pyha, så tror jeg rent faktisk ikke jeg tør at få hende bedøvet ;s Må virkelig ikke ske fosteret noget, eller noget jeg kan være skylden til ;s

• #14   5. sep 2007 malene

Det er ikke for at skræmme livet af dig, men det er det vi har oplevet, andre har måske gode resultater at fortælle om.
    hvis du vælger at vente til hun har folet, kan du jo lære hende at ride med grime på, ret sjovt og ´man lærer meget af det, hvis man har en hjælper, der har forstand på det, og det kommer dig til gode, når hun har fået ordnet tænder, og har folet m.m.

Knus til dig smiley

held og lykke, pas på jer.

Anita W

• #15   5. sep 2007 Ups, min fejl, du ridder jo allerede i grime, men få undervisning, hvis du kan finde en der vil, det er kanon sjovt smiley

Anita W

• #16   5. sep 2007 Malene: Forstår helt indstillingen, men hvad sker der, hvis hun får lov at gå med tænderne til efter folingen??? Kan man risikere, at der går betændelse i eller noget??
    Skal man ikke også være forsigtig med bedøvelse efter foling - det kan vel gå i mælken, ligesom hos mennesker, eller hvad???
    Uuuh, det er altså svært nogengange at være heste-ansvarlig smiley

• #17   5. sep 2007 Hej Anja
    må jeg svare??

Anita W

• #18   5. sep 2007 Anita: Ja, da, selvfølgelig smiley

• #19   5. sep 2007 hej, og tak

der burde ikke ske noget med tænderne, da de jo ikke bliver belastede af ridning med bid i munden, kun hvis der er meget svære fejl.

Bedøvelse betyder ikke det helt store, når først føllet er født, det kan dog gå i mælken, men i meget små mængder, der normalt ikke får konsekvenser, hvis du derimod hel bedøver en hoppe i fol, går det i blodbanerne, og kan dermed skade føllet, da den ikke har modstandskraft til at bekæmpe det, nogen har, men man bør ikke bedøve en hoppe i fol, medmindre det gælder liv og død, eller meget slemme årsager, hvor man er villig til at ofre føllet i forhold til hoppen.

der er mange forskellige meninger, men dette er min, og min dyrlæge med speciale i heste, vi har jo desværre prøvet når det går galt.
    Anita W

• #20   5. sep 2007 Anita: Tak for svaret. Jeg troede ellers, at det gjorde ondt på dem, hvis man lagde bid på dem når de har ulvetand.......altid dejligt at blive klogere smiley

• #21   5. sep 2007 anja
    Nej, ulve tænder behøver ikke at drille, har haft flere, det var nu godt nok heste, men mon ikke det samme gælder for ponyer, mine heste gik op til mb i dressur, og mb i spring, med deres ulvetænder, generede dem aldrig, men jeg er jo ikke ekspert, bare meget nysgerrig smiley

Anita W

• #22   5. sep 2007 Anita: Så kan vi lave en klub. Er selv enoooormt nysgerrig smiley
    Også derfor jeg sidder og læser næsten alle forum-indlæggene igennem stort set hver dag. Lærer hele tiden noget - det er fordelen ved at være nysgerrig, vi bliver så forfærdeligt kloge smiley

• #23   5. sep 2007 he he
    God ide, med en nysgerrig klub, den vil jeg gerne være med i, vi lærer jo hele tiden,af hinanden, dyrlæger, nettet, og erfaringer, så det er en rigtig god ide, den bedste jeg har hørt om længe, opretter du den?

Anita W

• #24   5. sep 2007 he kunne så lige se, vi næsten er på samme alder.
    Anita W

• #25   6. sep 2007 jeg var smuttet i seng igår..

Men min dyrlæge siger at ulvetænderne genere hende, når hun har bid i munden. Og derfor ikke vil ha bid i munden på hende før det er lavet.
    Jeg ville bare så gerne nå at ride en enkelt 4 års klasse på hende inden året er omme. Men det tror jeg vidst jeg kan glemme alt om. Vil ikke have at hoppen skal miste føllet.

anita W: glad for dine svar, man kommer jo lidt til at tænke over hvad man skal passe på. Min anden hoppe også ifolet, blev syg for nogen uger siden, og dyrlægen valgte ikke og ville sprøjte fordi det kunne skade fosteret og hun ville så kaste det. Hun havde det meget dårligt i nogen dage og så gik det over igen. Håber bare på hun stadig i fol. Så man skal lige tænke sig en ekstra gang inden man begynder på noget.

• #26   6. sep 2007 Hej Mia
    Som jeg skrev går det godt ved nogle, men desværre ikke ved alle, så det med bedøvelse af drægtige hopper, er lidt af et sats, og bør ungåes hvis det ikke er livs nødvendigt.
    Dejligt at det gik godt for din.

Anita W

Kommentér på:
Sådan en fed følelse :')

Annonce