{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Pia L
Pia L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Bofællesskab heste {{forumTopicSubject}}

Hej...
er der mon nogen som kunne være interesseret i sådan.
Hvilke muligheder, der er, når man er hesteglad.
Jeg selv er en kvinde på 58 og jeg har en dv vallak på 16 år. Jeg kan lide at dyrke horsemanship med min hest. Ellers er jeg jobaktiv og økonomiuddannet.

Kommentarer på:  Bofællesskab heste
  • #1   16. okt For ikke så længe siden, i denne uge faktisk, så jeg en søge muligheden. Så det tror jeg bestemt kunne være interessant for nogen smiley

• Pia L
    Pia L Tilmeldt:
    jul 2008

#2   16. okt Det er nok en ide der lige skal vækkes.

• #3   16. okt Bofællesskab for heste?

Mener du et kollektiv for hesteglade mennesker??

Hvorfor ikke??
    I min nuværende livsfase er jeg ikke interesseret i kollektiv - men for 5-6 år siden undersøgte min mand og jeg muligheden - og fandt ikke nogen.

Jeg tror, at det sværeste næsten er at finde ud af, hvor interesserede folk færdes, så de kan se dine opslag og "bide på krogen".
    Derfra er det vel ikke sværere end alle mulige andre kollektiver??

• #4   16. okt Jeg tror ikke det er umuligt, men jeg tror det er nemmere hvis man bor i hver sin lille lejlighed. Så skal man ikke både være enige om hestepasningen og alt i huset.

Jeg bor nok i noget af det der kommer tæt på. Jeg bor i stuehuset på en rideklub. Matriklen er eget af foreningen og stuehuset er delt op i flere lejemål.

• Pia L
    Pia L Tilmeldt:
    jul 2008

#5   16. okt Det er jo noget man skal finde ud af sammen.
    Der er fordele, der er til at få øje på.
    1. Økonomiske, flere om udgifterne,
    Man kan have mere plads end man ellers kunne få.
    2. Man er fælles og ikke alene.
    3. Man deles om arbejdet/vedligeholdelse
    4. Man deles Om interessen heste,
    5. Man kan have gode fællesoplevelser med heste
    Der er også nogle juridiske aspekter, som man må
    tage med i en kontrakt.
    Men det er jo ting der skal snakkes igennem, hvis man er nogle stykker, der står med nogle brændende ønsker om det at have hest som en fælles mission.

• #6   16. okt I bofællesskab bor man i seperate boliger modsat kollektiv, hvor man bor i det samme hus.
    Jeg mener at have hørt de gør det en del i Sverige. Endda små byer hvor alle har heste.

• Pia L
    Pia L Tilmeldt:
    jul 2008

#7   16. okt Det kunne være spændende at undersøge.
    Har du et link eller sådan til det svenske..

• #8   16. okt Desværre ikke. Det var bare noget jeg hørte fra nogen engang

• Pia L
    Pia L Tilmeldt:
    jul 2008

#9   16. okt Ok tak. smiley smiley

• #10   17. okt Jeg tror bestemt ikke din idé er urealistik, og det lyder også til du har gjort dig en masse overvejelser om både store og små detaljer omkring at opstarte sådan et sted smiley Som andre siger, så må du finde ud af hvor folk, der både er interesserede i heste og som også ønsker at leve et liv i kollektiv eller bofællesskab de færdes, så du kan nå ud til dem med din idé og eventuelt finde nogen, der kunne have lyst til at være med til at starte stedet op smiley

Jeg stod engang i stald med en kvinde, der kom fra et lignende sted, og så vidt jeg husker, så fortalte hun at de havde en hel optagelsesproces af nye tilflyttere, hvor de andre skulle godkende dem ud fra en motiveret ansøgning og en samtale med 'lederen' deraf. Jeg ved ikke om det pågældende sted stadig eksisterer eller hvordan det præcist fungerer/fungerede i praksis, men kan da huske at jeg tænkte at det var en fin måde at 'optage' nye indflyttere og deres heste på. Hvis man både skal bo og have hest sammen, så er det ihvertfald vigtigt at man så vidt muligt formår at alle kommer godt ud af det med hinanden, da der jo selvsagt let kan opstå gnidninger sådan et sted. Det kender vi jo bare fra alm opstaldning smiley

• Pia L
    Pia L Tilmeldt:
    jul 2008

#11   17. okt Det er også en stor proces. Men jeg
    Tænkte at jeg kunn kopiere
    De kriterier fra et ret velfungerende og stort bofællesskab i nærheden, hvor jeg bor, hvis eller når det bliver akut brug for det. Men lige nu er det en undersøgelse om muligheder og interesse. smiley

• #12   17. okt Det er et godt udgangspunkt at have! smiley

Kommentér på:
Bofællesskab heste

x