{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Hende Selv
Hende Selv
Tilmeldt:
29. jun 2017
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 9

Sporer og bøjlenæsebånd {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg leder efter lidt forskelligt.
1: sporer på 5 cm hvor dornen er 5 cm meget gerne i messing/guld. Har kigget ja næsten overalt og kan ikke finde nogen.

2: bøjlenlsebånd til islænder med messing.
Her leder jeg efter sådan 5 stk ca. Ikke til mig men nogen jeg kender.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sporer og bøjlenæsebånd
  • #1   17. nov 2020 smiley
    Det er dog nogle voldsomme spore du søger.
    Men måske du kan finde nogen på Ebay. England udtræder ikke før til 1-1 21.


  • #2   17. nov 2020 Jeg har sådan et bøjlenæsebånd til salg for 75 kr plus porto.

  • Hende Selv
    Hende Selv Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 9
    #3   17. nov 2020 Sunshine det er som på det og bruger dem. Sidder jo ikke og hakker ham i siden hele tiden. Normalt er det nok bare at lægge hælen tilbage og reagerer han ikke som han skal vender jeg bare hælen lidt ind så siden af sporen lige trykker lidt.
    Hvis jeg havde en hest der konstant skulle prikkes ville jeg jo ikke vælge så lange sporer. Men eftersom han er meget selvgående og jeg ikke stritter med tæerne ud og hælen ind rammer jeg ham aldrig ved et uheld.
    Han ville reagere meget kraftigt hvis jeg pludselig skulle vende hele foden.
    Så hvis du tror jeg sidder og hamre 5 cm sporer ind i siden på ham så må jeg dsv skuffe dig. Jeg bruger dem meget sjældent.
    De er spraymalet guld med noget jeg har købt i en hobby forretning og det holder i ca 1 år. Det ville det nok ikke gøre hvis jeg mishandlede ham.
    Han har aldrig haft bare et lille mærke efter en sporer.


  • #4   17. nov 2020 Jeg er enig med Sunshine for en gangs skyld. Sikke en spore du vil sidde med! Hvorfor i alverden skal de være så lange? smiley

  • Hende Selv
    Hende Selv Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 9
    #5   17. nov 2020 Hippie uden hypse prøv enx at læse hvad jeg har skrevet igen.
    Det er ikke en diskussion jeg gider gå ind i.
    Forstår ikke helt i gider bruger tid på at stille ? Ved hvad jeg gør.
    Det eneste i bør vide er at jeg på ingen måde skader ham tværtimod.
    Vi har alle vores egne måder at håndtere vores ridning på og jeg kunne sikkert også finde noget som i gør jeg ikke ville forstå.


  • #6   17. nov 2020 Jeg har skam læst hvad du skrev, og du begrundede på INTET tidspunkt længden. Så prøv at svare på mit spørgsmål, i stedet for at gå i forsvarsposition smiley

  • #7   17. nov 2020 Synes bare det er morsomt, at du for to år siden søgte nogle på 4 cm, og pludselig var det åbenbart ikke nok smiley

  • #8   17. nov 2020 Dyon laver bøjlenæsebånd vis jeg ellers husker rigtigt
    Og ellers gir en hurtig Google-søgning masser af sider der sælger dem smiley


  • #9   17. nov 2020

    profilbillede
  • Hende Selv
    Hende Selv Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 9
    #10   18. nov 2020 Julie tak for alle mulighederne. Har skam søgt men eftersom det ikke er til mig og de skal bruge en del ca 4-5 af både chrom og messing leder jeg efter brugt da det ellers bliver meget dyrt.
    Jeg er ved at have dem i chrom hjemme men de bliver dsv ikke rigtig produceret i messing. Har forsøgt at høre div forhandlere. Smil


  • Hende Selv
    Hende Selv Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 9
    #11   18. nov 2020 Hippie læs dette stk kopieret fra 1 svar.

    Normalt er det nok bare at lægge hælen tilbage og reagerer han ikke som han skal vender jeg bare hælen lidt ind så siden af sporen lige trykker lidt.
    Hvis jeg havde en hest der konstant skulle prikkes ville jeg jo ikke vælge så lange sporer. Men eftersom han er meget selvgående og jeg ikke stritter med tæerne ud og hælen ind rammer jeg ham aldrig ved et uheld.
    Han ville reagere meget kraftigt hvis jeg pludselig skulle vende hele foden.

    Plus der er forskel på hvilken længde jeg bruger til dressur/spring/tur.

    Men seriøst prøv at stoppe dig selv. Det er en smule barnligt at blive ved. Du har tydeligvis ikke læst det 1 opslag


  • #12   18. nov 2020 Jeg bliver nødt til at fortælle dig, at du altså ikke svarer på mit spørgsmål i det du lige har lagt op. Du forklarer bare HVORDAN du bruger sporer ikke HVORFOR. Men det må du selvfølgelig selv om. Dit problem, stakkels hest...

  • Hende Selv
    Hende Selv Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 9
    #13   18. nov 2020 Som jeg skriver bruger jeg dem hvis han ikke reagerer på indersiden af hælen og derfor er det lettere for mig at have de sporer så jeg kan nøjes med kun at vende foden lidt ifht at jeg skal dreje hele foden og prikke ham med enden. Her kan jeg nøjes med kun at markere lidt med siden af sporen.

    Og din kommentar om stakkels hest er jo fuldstændig latterlig. Du har ikke set det og som jeg har skrevet hakker jeg aldrig sporerne i ham. Han har aldrig nogensinde haft det mindste mærke fra en sporer så lad være at kloge dig på noget du ikke ved.


  • Hende Selv
    Hende Selv Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 9
    #14   18. nov 2020 Normalt er det nok bare at lægge hælen tilbage og reagerer han ikke som han skal vender jeg bare hælen lidt ind så siden af sporen lige trykker lidt.

    Hvis dette ikke er en forklaring så tror jeg du skal lære at læse.


  • #15   18. nov 2020 Nu vil jeg ikke gå ind i et forsvar af TS, men hvor lang spore man har brug for afhænger da lidt af hvordan din hest er bygget og hvor du sidder placeret.

    En lille kort spore kan også lave stor skade, hvis den bruges forkert

    Og jo, jeg rider selv med spore, men det betyder jo ikke at jeg sidder med sporen begravet ind i siden på hesten.


  • Hende Selv
    Hende Selv Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 9
    #16   18. nov 2020 Hvis jeg havde en kort sporer ville jeg være nødt til at vende foden helt og faktisk prikke ham med enden. Her kan jeg nøjes med at markere lidt med indersiden af sporen. Det giver for mig meget mere rolige ben og mindre bevægelser.

    Kan godt være du har læst mine opslag men forstået dem har du da slet ikke.

    Men som jeg tidligere har skrevet så gider jeg faktisk ikke bruge tid på at diskutere hvad hvorfor og hvordan. Jeg har efterhånden skåret det ud i pap. Og nej jeg mishandler ikke min hest.


  • #18   18. nov 2020 Jeg forstår ikke, hvorfor det er så vigtigt for dig, Hippie, at TS skal forsvare sig selv? TS skylder ikke dig noget, og med den retorik fortjener du næppe et svar på dit spørgsmål.

Kommentér på:
Sporer og bøjlenæsebånd

Annonce