{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Anbefal gjord {{forumTopicSubject}}

Da jeg har fået ny sadel + hesten har tabt sig, så skal jeg ud og investere i en kortere gjord.

Dette har selvfølgelig sat nogle tanker igang omkring, hvorvidt jeg skal have samme gjord, som jeg har nu, eller om jeg skal købe en anden.

Pt. har jeg Equi-Guard dressurgjorden, som egentlig fungere fint for os også selvom den er for lang (Jeg har 2 huller i hver side at give af tilbage)
https://www.hooks.dk/hest/udstyr-til-hest/sadelgjorde/dressurgjord-equiguard-3

Men hvis du skulle anbefale en gjord i str. 40-45, som ikke koster en formue, hvilken ville du anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal gjord
  • #1   25. nov 2020 Hvilken størrelse pony/hest er det til? For en gjord på 40/45 lyder af meget lidt.
    Min 1'er pony blev jeg anbefalet en 50/55 gjord til, for den skal jo slutte næsten helt oppe ved albuen smiley Hun brugte 45 før, men ja, det var jo faktisk for kort ift. hvad det burde være smiley

    Når det så er sagt, hvad er en "formue" for dig - er det ok at gjorde koster 1000-1500 kr., eller skal den være max. 700 kr., eller hvad tænker du? smiley


  • #2   25. nov 2020 Det er en travhest på ca. 160 cm smiley
    Den gjord jeg har nu er 55 cm og jeg har pt kun 2 huller tilbage i hver side i gjordstropperne, så gjorden sidder for langt oppe.

    Så jeg skal have hende ned i en str. 45 smiley

    Og for mig er meget mere end 600 kr. en formue smiley for jeg ved nemlig at en gjord til 429 kr. fungere, men jeg ville gerne lige undersøge markedet inden jeg tog den endelige beslutning. Men syntes det er svært at finde erfaringer med de forskellige gjorde.


  • #3   25. nov 2020 Okay, ja jeg må nu ærligt sige jeg stadig synes det lyder til at blive en kort gjord (men jeg kender godt problematikken i, at man er ved at løbe tør for huller) smiley

    Jeg ved godt det ikke er størrelsen du spørger ind til, men det er bare så vigtigt at gjorden er lang nok, så spænderne kommer fri af albuerne, så gjorden skal faktisk slutte lige før underlaget smiley Jeg vidste det ikke selv, for man så altid andre med gjorde der var lige omkring hestens albue.
    Den skal ligge som på billedet herunder, og det er faktisk noget af det vigtigste at sikre sig, at spænderne netop kommer over albuen.
    Er det ikke muligt med den længde gjord, så tror jeg at eneste anden løsning er at lave flere huller i gjordstropperne, så gjorden kan komme derop og ligge med spænderne.

    Når det så er sagt, så er der en masse fine gjorde til max. 600 kr.
    Jeg har selv haft en model som denne (andet mærke dog, men samme princip i at det er med memoryfoam), og den har jeg faktisk været rigtig glad for, og jeg har også haft lånt præcist denne gjord - den er ikke dyr, den er trykfordelende med memoryfoam, og så er den dejligt blød også smiley
    https://unicorn-ridesport.dk/shop/53-underlag-/14804-horseguard-anatomisk-gjord/


    profilbillede
  • #4   26. nov 2020 TS: Du skal være opmærksom på at gjorden ikke ikke bliver for kort, altså at gjordspænderne kommer til at sidde for langt nede. Spænderne bør sidde som på det billede Cecillie viser.

  • #5   26. nov 2020 Cecilie: Tak for billedet. Jeg har nemlig haft svært ved at finde et billede af hvor spænderne skal sidde for at de sidder korrekt.

    Karin: Jep, jeg vil da bestemt lige tjekke næste gang jeg smider sadel på hesten smiley Og så må jeg lige genoverveje om jeg skal have en ny. Jeg vil da ikke klage, hvis det bare er mig som har en forkert opfattelse af hvor gjordsspænderne skal sidde smiley


Kommentér på:
Anbefal gjord

Annonce