{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Transport til Norge {{forumTopicSubject}}

Halløj,

Jeg skal flytte til Norge i det nye år. Corona gør det hele mere besværligt og hesten har ikke stået som førsteprioritet i det cirkus. Men jeg vil selvfølgelig gerne have hesten med mig. Julen kommer også ind og lægger en blokade midt i det hele. Folk holder jo fri.
Men en fornemmelse af en budget ville være dejligt, så jeg håber nogen har erfaringer. Både med firmaer der kan flytte dyret og prisen på transport.

Helt lavpraktisk har jeg styr på følgende:
- Jeg flytter midt i januar 2021 - og går i 10 døgns karantæne i Norge.
- Hesten venter lidt, bliver passet i DK og jeg regner med flytning et sted mellem 1. februar og 15. april 2021 (jeg skal lige finde en stald).
- Hesten er flyttegods og beholder mig som ejer (jeg skal derfor ikke betale told og moms af hesten, men jeg skal lige tjekke med toldvæsnet deroppe). Jeg er dog lidt i tvivl om det så er mig der skal registreres som både eksportør i DK og importør i NO, men det må nogen styrelser jo vide alt om.
- Jeg er opmærksom på at der skal en DYRlæge med speciel registrering ud og tjekke dyret og lave en attest. Jeg har glemt hvad de hedder.
- Hesten står nær Århus og skal flyttes til nær Oslo
- Hesten er 95 cm pelsdyr. Det gør nok ingen forskel i pris, kun om transporteren er egnet.
- Der vil være lidt flyttegods med, jeg prøver at minimere til strigler, et par grimer/tove, to dækkener og foder.

Kan I anbefale nogen? Eller har en pris på en lignende tur?
Og har nogen hørt rygter om transportfirmaerne overhovedet kører mens der er regler om 10 dages karantæne i Norge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transport til Norge
Kommentér på:
Transport til Norge

Annonce