{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Frostsikring {{forumTopicSubject}}

Hej i galleriet

Jeg har brug for jeres erfaringer omkring frostsikring af vandtrug, vandrør og vandhane.
På trods af varmekabel det første stykke af røret, fryser rør og hane. Jeg vil forsøge med længere varmekabel, men har ladet mig fortælle, at hanen stadigvæk vil fryse, hvad er jeres erfaringer ??


Lokale nyheder fra Sabro
Ønsker du at læse lokale nyheder fra Sabro? Så skal du ikke lede længere. Læs mere på vores-sabro.dk og hold dig opdateret på lokale nyheder fra Sabro.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frostsikring
  • #1   2. feb 2021 Hm, hvor langt er der fra vandhane går ud af væggen, til varmekablet starter??

    Jeg havde nok suppleret dit planlagte indkøb af varmekablet med isolering.
    Isoleringsmåtte, gamle gulvtæpper, havehynder eller hvad du nu har læggende.

    Grundvand er 5 gr varmt i DK, så hvis rørene ofte skyldes igennem og der lægger isolering på, kan isolering være nok, ved de lette frostgrader vi ofte nøjes med. Men ja, en smule opvarmning er da godt også.


  • #2   2. feb 2021 Rørskål på vandrør, er det jeg er mest bekendt i smiley Ved ikke om du har prøvet det, men det virker godt for os smiley

  • #3   2. feb 2021 Varmeledninger virker kun hvis de er isolerede. Så vikkel varmeledning rundt om rør og isoler rundt om. Ellers "fyre" du for fuglene. Rørskåle og gør dig umage også med bøjningerne, også frostmåtte. Så tænker jeg du kan holde rørene frostfrie. Hvis det kniber med vandbaljen så køb en akvarievarmer og stik i. Den behøver ikke svare til mængden af vand, da den jo ikke skal varme vandet op til 34 grader. Den må bare ikke varme uden vand, da den så går i stykker.

  • #4   2. feb 2021 Akvarievarmer - det var da en god ide

  • #6   4. feb 2021 Rørene er isoleret.
    Og på nuværende tidspunkt har jeg et balje stående men, som dog ikke er frosset, da vandkop løb over, så det er taget fra år.
    Jeg må have mere varmekabel på.


Kommentér på:
Frostsikring

Annonce