{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

vask af hest/pony {{forumTopicSubject}}

Ja hvornår kan man starte fuldvask af pony?

jeg har en pony som trænger gevaldigt til en vask, som i mega gennemvask- og Ja hun kan få dækken på efterfølgende til hun er tør - men hvornår er det forsvarligt at gøre dette?

Vi skulle efter sigende jo få lidt nattefrost igen, måske


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vask af hest/pony
  • #1   26. feb 2021 Nattefrost er vel ligemeget, hvis hun er tør inden? Jeg ville ikke vaske nu, men mine heste er heller ikke vilde med det, hvis det ikke er varmt (vi arbejder på det)

  • #2   26. feb 2021 Jeg havde generelt undgået helkropsvask, altid, men især i de årstider hvor hesten har behov for pelsens lanolin til at holde sig varm og, især, tør.

    Men pletvask ville jeg gerne gøre, bare man er sikker på, at hesten bliver helt tør før det bliver rigtig koldt.
    Hvis jeg kan gå udenfor et par timer med vand på bukserne, så kan hesten også.


  • #3   26. feb 2021 hmm, begrundelsen for vask vil jeg ikke uddybe - nærmere - men det er virkelig tiltrængt - normalt vasker jeg kun hest hvis den skal til show, kåring eller lign - men hende her er simpelhen for ulækker at røre ved

  • #4   26. feb 2021 Hæhæ.
    Ved force majore og en plan for tørring +adgang til tørt, trækfrit sted havde jeg nok overvejet det nu - hvis det var så slemt.
    smiley

    Jeg har et mentalt billede af en hest, der har rullet sig i en grisemødding.


  • #6   26. feb 2021 Det kræver en længere forklaring, for vasken, og ja jeg har løsdrift, som kan lukkes, så hun kan stå i læ for vind efter vask - så jeg tænker - hmm -

  • #7   26. feb 2021 Tænker ikke selve det med at have våd hest er et problem, det kan klares med dækkener og læ. Det nok mere væsenligt om du har mulighed for at vaske med varmt vand? Eller kun har koldt vand/vandslange, det ville jeg nok være mere betænkelig overfor.

  • #8   26. feb 2021 Det med koldt vand fra vandslangen er nok ikke sjovt, hverken for hesten eller dig. En stak gamle klude til, at gnuppe hesten tør med, som også gir indre varme hos hesten, inden du ligger dækken på. Der findes dækkener, der kan ligges direkte på våd hest. Måske en løsning? Måske du har en, der kan hjælpe med vasken, så det går så hurtigt som muligt? Så i alle slippe så hurtigt fra det, som muligt.

  • #9   26. feb 2021 Jeg har mulighed for både kold vand og lunt/varmt vand - vandet er intet problem - så vandet er ikke det der bekymrede mig - men temperaturen udenfor var min udfordring

  • #10   26. feb 2021 Vel jeg har vasket Rocky imens der var koldt og blæsende.. Men det var med lunkent vand og under varme lampe til tørring.. Ville nok ikke vaske nu uden varme lampe, men det er jo også nok bare mig der ej heller bruger andet end svede dækken smiley

    Mvh TT


  • #11   26. feb 2021 TT - jeg har et gammeldags ulddækken hun kan få på efter vask - et af dem der SUGER vand - og jeg har mulighed for at vaske med lunken vand - men så er det udendørs - jeg overvejer stadig

  • #12   26. feb 2021 Ja jeg tog hesten efterfølgende i trailer med svede dækken og kørte til Odense til kåring. Så han var ikke udenfor bagefter... Men han var tør så ved ikke om det har betydning hvis jeg havde sluppet ham i løsdriften smiley

    Mvh TT


  • #13   1. mar 2021 jeg vasker kun det nederste del af benet. kroppen må vente til det er varmere. Vil ikke vaske min nu på grund af vinterpelsen. vil hellere vente og være sikker på at min hest kan holde varmen. Selv da jeg striglede hesten rullede hun sig straks efter hun kom på fold igen

  • #14   2. mar 2021 Jeg ved ikke, jeg er nervøs for hun er fyldt med sår - og skal i behandling - derfor skal hun vaskes - men nej - det er hun ikke blevet endnu

  • #15   2. mar 2021 Hm.
    Hvis du er nødt til at vaske for at vurdere huden, så er det jo en nødvendighed - og så ville jeg gøre det tidligt på en lun dag.


  • #16   2. mar 2021 Doktor WHO - pt har jeg kunne "nøjes" med at klippe hende - men da hun er meget følsom - så er det jo ikke klippet pænt - og så ville vask jo være meget nemmere - for jeg må godt røre - men klippe - er som fluer for hende - så jeg prøver at vente til en lun morgen - og så dækken på - til hun er tør - mens jeg tjekker hende

Kommentér på:
vask af hest/pony

Annonce