{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

Beroligende til hest/pony, erfaring! {{forumTopicSubject}}

Hejsa Hg - jeg har en pony solhat m/s og skal have smurt sine ben, helst dagligt, men Da hun hos tidligere ejer har tillagt sig en dårlig vane, der nu får ponyen til at tro hun har vundet over mennesket, ved at hoppe og danse og stampe på staldgangen når man skal til hendes ben, spørger jeg nu jer og nogen har erfaring med disse beroligende dråber?

Jeg vil ikke ud i den hest store kamp med ponyen der skræmmer hende mere end hun allerede er, men beroligende hende, så jeg kan få smurt hendes ben.

Jeg er alene i min stald og har ikke muligheder for hjælp til at holde ponyen mens en anden smør eller lign - derfor skal hun have noget beroligende så jeg selv kan - kender du dette produkt eller noget andet der kan berolige ponyen uden magt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beroligende til hest/pony, erfaring!
  • #1   8. mar 2021 jeg bruger dr bach både til kattene hestene og mig selv
    super godt produkt

    især min vallak hader virkelig nytårsaften. så da vi boede i en mindre by startede jeg begge heste oppe på det dagen før. de sov nytårsaften væk
    så det kan godt anbefales.


  • #2   8. mar 2021 Anja n - jeg skal bruge det til at kunne komme til min hoppes forben, uden jeg kommer til skade - ved du noget om hvor længe før man skal give det før det har virkning? Jeg ved der skal gives 4 dråber og kan gives i foder - men har det virkning med det samme, eller skal de gives over flere gange inden det virker?

  • #4   8. mar 2021 Jeg har givet det til flere hunde samt min kanin - uden overbevisende virkning.
    Hvis jeg var dig, ville jeg nok spare pengene og forsøge at træne mig ud af problemet i stedet.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   8. mar 2021 Baldrian har jeg god erfaring med. Kan købes i feks Matas smiley

  • #6   8. mar 2021 Jeg har gode erfaringer med de dråbe. Min gamle hest var UMULIG, når hun skulle have smed og skulle bedøves og alt muligt. Men efter bare 5 små dråber af det i munden, kombineret med at hun blev overfodret med gulerødder, så havde vi pludselig en hest, som kunne have smed uden at være ved at splitte det hele ad smiley

  • #7   8. mar 2021 Indløse Madsen, tro mig - 3 måneders arbejde og jeg spørger til råds - jeg har haft hest det meste af mit liv, jeg har lært af de umulig heste og ponyer, men hende her giver mig grå hår og kæmpe blå mærker - og pga op af mit knæ nu, er jeg nød til at gå forsigtig frem og nu spørge folks til råds - ellers havde jeg ikke "opgivet" efter 3 måneder, men kæmpet videre

  • #8   8. mar 2021 Hippie - kunne i komme til hesten med det samme du havde givet dråberne, eller lod i hesten stå 30 min - 1 time eller lign før i arbejde videre med din?

  • #9   8. mar 2021 AMT - Baldrian har jeg også kig på - og ja - har bestilt begge dele til afhentning i den lokale Matas i morgen

  • #10   8. mar 2021 LittleJohn: Så vidt jeg husker (det er mere en 2-3 år siden), så gav vi hende det, lod hende stå i 5-10 minutter (eller den tid som det tog smed at få sine ting ud af bilen og gøre dem klar til "smedning") og så kunne vi komme til hende. Vi startede med at være tre mand om hesten. En som fodrede med gulerødder, en som holdt benet for smeden (for hun nægtede at smeden rørte hendes ben) og så smeden, som ordnede hovene.

    Stille og roligt blev det dog så godt, og hun vænnede sig til smeden (hun har aldrig været glad for mænd) og så kunne smeden stå med hende helt selv (selvom der selvfølgleig altid stod en ved hendes hoved) smiley


  • #11   9. mar 2021 Tak, jeg må prøve at give det et forsøg, jeg er alene i stalden, og det er det der gør det hele lidt mere besværligt, desværre

  • #14   9. mar 2021 Jeg har købt ovennævnte i sammenråd med min dyrlæge, som anbefaler at prøve dette - tidligere ejer har kun ejet hoppen i 2-3 år - så om det er indgroet vides ikke.
    Min dyrlæge anbefaler at prøve dette først, samtidig med arbejde på at gøre hende fortroligt med berøring af ben - og vi skal huske på at det der skal behandles på hoppen jo også gør ondt


  • #15   9. mar 2021 A G dette skulle have samme effekt som en snaps

  • #17   9. mar 2021 prøv med dr bach
    og følger du at det ikke virker så prøv at giv lidt ekstra.
    jeg kom dråberne på en sukkerknald,

    fordelen er nemlig at dr bach er et naturprodukt og virker mere naturligt end medicin
    den vil være med men følge sig rolig. så man får ikke en dopet totalt væk hest
    jo det kan man godt men så skal man også give nogle flere dråber. men det er nemt at styre for man giver det i dråbeform

    kender ikke til baldrian andet end at kattene elsker det.
    men min far bruger det istedet for sovemedicin


  • #18   9. mar 2021 Jeg prøver, det er købt ind, og i dag havde det ingen virkning, men jeg giver ikke op, endnu

  • #20   10. mar 2021 Jeg har altid brugt horsemanship, og er også i gang med det på hende, men hun er bagsky og ingen tillid til mennesker. lige så snart du står langs hendes ben bakker hun, rør du hendes knæ foran begynder hun at bakke samtidig med hun stamper hårdt i jorden, vel at mærke KUN med hendes højre forben, venstre forben kan du nærme dig, men hvor hun "blot" bakker når du prøver at løfte - Ja og så prøver hun gevaldigt at mase dig

  • #22   10. mar 2021 Lisette S, ja det er et vidst begreb,men for mig betyder det at gøre det på hestens præmisser ug uden vold, eftergivelse fra hesten selv, ikke "knække" hesten, tillid mellem hest og ejer

  • #23   10. mar 2021 Jeg vil nødigt være den, der altid skal kommentere negativt, men jeg vil alligevel meget forsigtigt spørge ind til om der kunne være noget galt med hesten?

    Min DV reagerede i december med at blive meget voldsom, blandt andet også på staldgangen hvor hun pludseligt ændrede sig fra at være meget blid til utrolig farlig. Hun har været for undersøgt for mavesår og nu er i behandling med Regumate (hormonbehandling) og nu begynder hun at stå pænt og roligt igen - også på staldgangen.

    Jeg forsøgte i øvrigt med Urtefarm Cool Down (der indeholder baldrian) uden nogen effekt.


  • #24   10. mar 2021 umiddelbart tænker jeg om hvordan hendes syn er siden det nu er forskel
    min hoppe har problemer og virker mere voldsom på den ene side


  • #26   11. mar 2021 Mathilde M smiley det eneste der er galt med hende er m/s på hendes ben - for hun kan rides af børn, trækkes med, rides, stå bundet osv - det eneste du ikke kan er at røre hendes ben, grundet m/s

    Hun er tjekket i hoved og rød af dyrlæge, massør, osv - så hun fejler intet ud over hendes m/s


  • #27   11. mar 2021 Lisette S - hun er ren i røntgen - og billederne er tage i december 20 - uden anmærkninger - hun har simpelhen haft en meget dårlig oplevelse eller lign - og ellers er det simpelhen fordi at tidligere ejer har været bange for hende når hun stampede at hesten har fået dette ind i hovedet.

  • #28   11. mar 2021 Anja N - det med synet - puha - ja der rammer du mig på et ømt punkt - for det har jeg også tænkt på - om der kan være noget galt - og det vil jeg snakke med min dyrlæge om, selv om tidligere ejer har dyrlægeerklæring uden anmærkninger

  • #32   11. mar 2021 Helen, de er mellander sallander den har, det er der ingen tvivl om - skab sidder helt andet sted på hesten og ikke i knæ -

    Tidligere ejer har kun haft hesten i 2-3 år - derfra kommer den fra en hestehandler - som har købt hesten fra Tyskland - tro mig - jeg er startet helt forfra -

    Det var desværre bare ikke det jeg spurgte om.

    Lige træning har jeg styr på og dyrlæge er inde over - og sidste udvej er bedøvelse fra dyrlæge og det ønsker jeg pt ikke


  • #34   12. mar 2021 Lisette S - nogen gange er mild doping nødvendigt - når du drikker en øl er du også dopet - bare for at tage et eksempel

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #35   12. mar 2021 Det kan have en rigtig god effekt, hvis man med hjælp lige kan tage toppen af hestens uro, ved f.eks hjælp af baldrian.

    Hesten er fuld tilstede, har fuld bevægelighed, men toppen af dens nervøsitet/uro er bare fjernet.

    Det kan gøre at man nemmere kan arbejde mod målet om at kunne udføre den givende ting på en hensigtsmæssig måde for både hest og ejer.

    Det er jo ikke fordi at hesten kommer til at stå totalt dopet og ude af stand til at kunne bevæge sig eller reagere.


  • #37   12. mar 2021 Jeg skrev intet om bedøvelse - men snaps

  • #38   12. mar 2021 Den skal ikke have noget bedøvende men beroligende -

  • #40   12. mar 2021 Hvad har domosedan med min hest at gøre? Det har jeg aldrig nævnt eller brugt - jeg spørger ind til om nogen har brugt urterne i flasken på billedet

  • #44   12. mar 2021 Nej du misforstår jeg nævner på intet tidspunkt noget medicin eller bedøvelse, men beroligende - jeg nævner at produktet jeg har lige på skulle have samme effekt som en snaps - som der står i #15

  • #47   12. mar 2021 Helen den er tilset af dyrlæge og det er m/s den har og har været i behandling af dyrlæge, men skal stadig behandles herhjemme, smøres med blødgørende creme - så hvad er det jeg gr forkert i dine øjne ved at berolige min pony mens den behandles - som jeg også har skrevet - i samråd med min dyrlæge

  • #49   12. mar 2021 Hold Hold Hold Hold det er Melander sallander det har været i behandling før men skal stadig smøres med creme hver dag dyrlægen har tilset hesten - stop nu - det har intet med skab at gøre

  • #51   12. mar 2021 Nana E

    Tak for linket


Kommentér på:
Beroligende til hest/pony, erfaring!

Annonce