{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Nyt hjem til unghest {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg kommer med et lille opstød herinde. smiley

Jeg er i gang med at sælge 2 af vores ung hingste, og er efterhånden ret træt af useriøse mennesker..
Jeg har flere gange nu haft samtaler med nogen i 4+ dage, og skal her siges at de kender alt til ponyen, med pris og så vider. dog alligevel ender det altid med at "Ja han er så for dyr når han bare skal gå som en foldmakker" eller " Hvis nu bare der stod hest på økonomien" men er lidt træt af flere gange man bruger så lang tid på folk og så meget af ens tid med at skrive frem og tilbage og får ingen ting i sidste ende. (igen alt om hesten ved de på dag 1).

Men ved ikke om det kun er mig der har det sådan? smiley

Vedhæftet er et billede af vores den ene hingst på 10 måneder. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt hjem til unghest
  • #1   19. apr 2021 Tjae.

    Jeg har en enkelt gang fornærmet en sælger dybt og inderligt, fordi alle jeg kender "runder prisen lidt op" når de sætter en hest til salg.
    Hvis de er tilfredse med fx 50-52.000 så bliver hesten udbudt til 60.000 kr.
    Så, jeg vil til enhver tid prøve at prutte om prisen.

    Det gør min ikke useriøs, jeg tilpasset mig bare til den adfærd jeg ser på markedet.

    ...
    Men, jeg havde i dit sted tidligt i en tlf samtale spurgt direkte til, om de havde bemærket prisen, og spurgt dem om det var ok pris. Hvis ikke, så smil og tak for at samtalen blev kort.


  • #2   19. apr 2021 For mange er det et ømt punkt at forhandle prisen, derfor trækker man det måske så længe man kan.

    Men du kan jo, som dok. foreslår, spørge ind til om er ok med prisen, så får man taget snakken tidligt.

    Men altså heste er simpelt hen så dyre pt. så jeg forstår godt at folk vil prøve at handle. Og igen, bliver priserne jo sat højere end sælger forventer at få, så der netop er noget at handle med.


  • #3   19. apr 2021 Jeg prøvede sidste år mange der spurgte om jeg ville gå ned i pris eller kunne sælge på afbetaling, hesten stod hvis til 18 eller 20 med udstyr. Og det var får de overhovedet havde set hesten.

    Jeg vil helst have at man ser/prøver hesten fysisk og vurder ud fra det om det virker rigtigt, og om det er samme prisklasse man selv er med i.

    Den gang jeg købte hest snakkede vi ikke engang om prisen før vi sad ved handlen, hesten stod til 50, fordi jeg havde arbejdet hos dem i flere år samt havde trænet på gældende hest for dem så fik jeg afslag i prisen og yderligere afslag for hurtig handel, 35 måtte vi så af med ??

    Men ja nogen vil helst undgå at snakke om pris, andre prøver at betale markant mindre uden at vide hvad de køber, mens helt andre køber hvad der er til pris og dem der betaler for meget ??


  • #4   20. apr 2021 Der findes desv et hav af useriøse mennesker, der enten, prøver, at prutte prisen langt ned ( har selv prøvet, at en ville prutte til halv pris. Jeg afviste blankt ) og så dem, der bare brugte det som tidsfordriv. Af princip forhandler jeg ikke pris før hesten er set og prøvet, hvis den kan rides. Men ja det er sk... irriterende og spild af tid.
    Efter, at være blevet brændt af til fremvisning, begyndte jeg, at skrive til folk dagen før for, at få aftalen bekræftet. Fik jeg ingen svar, blev jeg ikke hjemme for det og de troppede heller ikke op... såå.


  • #5   24. apr 2021 Personligt synes jeg ikke man forhandler pris før man har set og evt prøvet hesten.
    Nu hjælper jeg folk med at købe hest og får deres budget.
    Nogen af hestene bliver jeg jo nød til at spørger om prisen før alt andet.

    Er de for dyre, skriver jeg bare pænt at prisen desværre er over budgettet.
    Langt de fleste går allerede ned i pris der ved rette hjem. smiley


  • #6   2. maj 2021 Jeg har været køber for et par måneder siden og nu er jeg sælger. Begge dele er utaknemmeligt smiley

    Mange gange oplevede jeg heste, der slet ikke svarede til annoncen. Derfor begyndte jeg at stille meget konkrete og uddybende spørgsmål, men mange sælgere gad ikke tage sig tid til at svare. Som køber spurgte jeg ind til pris, hvis den var lidt over mit niveau eller ikke oplyst. Ser ingen grund til at spilde tid på at prøve en hest, som alligevel ikke er opnåelig for mig.

    Som sælger vil jeg faktisk foretrække det samme i stedet for at bruge tid på korrespondance og fremvisning, hvis køber godt er klar over at hesten er for dyr. Og at andre sætter deres heste 9-10 tusind dyrere end de er villige til at sælge for, det kan jeg ikke bruge til noget.

    Det mest frustrerende er dog købere der bare sender en besked med "ønsker info". Jeg besvarer hjertens gerne spørgsmål, hvis folk skriver hvad det er de gerne vil vide, men beskeder der består af to ord, det gider jeg ikke.



  • #7   2. maj 2021 Da vi havde vores plag til salg oplevede vi samme. Hun stod til 40.000, som er meget standard for racen, og så var der en der spurgte om hun kunne købe hende til 15.000, for hun skulle kun gå som foldkammerat. Øh nej.
    Flere har budt 50% af prisen, hvilket du skal være HELDIG for at kunne betale for en TWH, og så er den formenlig skadet eller yderst dårligt sat sammen.
    Vi havde så en potentiel køber hvor vi endte med at gå 25% ned i pris, fordi han lød lovende, og så kunne han pludselig ikke få hende hjem før et år senere, om vi ville holde hende. Det ville vi godt, hvis han gav 600 kr. om måneden (der skulle dække for smed, dyrlæge, opstaldning, foder + div. = MEGET billigt). Det ville han ikke, for så blev hun jo meget dyrere, og han forstod ikke at at holde hende var ligeså meget en risiko for os.
    Vi havde også en dame ude der totalt ignorerede hesten, og kun var interesseret i eksteriør og gang, og der endte vi med at sige nej, da hesten er super opmærksomhedskrævende, og det var derfor vigtigt for os at der var mental kemi også - Det tænker jeg køber måske har syntes var træls, men sådan er det.

    Nu er hun heldigvis lånt ud til en veninde, og det er muligt vi får hende tilbage, da hun desværre nok ikke bliver ligeså høj som vi havde håbet, og så er det ikke sikkert vi gider gå igennem det salgsbøvl igen med hende.


  • #8   2. maj 2021 Mette B.
    Det er ok, at du ikke kan bruge det til noget, at andre sætter en udbudspris, der er lidt højere end hvad de ønsker sig, så der er lidt plads til prutte-ritualer.
    Men - når du møder folk, der prøver at prutte 5-10.000 kr af, så husk ikke at tage det for mere, end at folk er vant til det fra andre sælgere.

    Gemstone - jeg HAR savlet over dine heste - hvis alt andet fejler, så skriv til mig.. De er fine - men, er der ikke frygtelig få af jeres gangartsheste - jeg er nysgerrig - hvordan får man det bedste ud af deres gangarter, hvis man bare er "almindelig" hygge dressur eller hygge western rytter?
    Holder i clinics? Er der gode trænere, der kører ud?
    Jeg har ikke turde byde, da jeg ikke vidste hvordan man skulle få hendes potentiale til sin ret?


  • #9   2. maj 2021 Doktor Who
    Det skal jeg gøre. Det er en top lækker race, men der ligger naturligvis meget i at få en race med alternative gangarter. Fx er det begrænset hvor langt man kan nå på konkurrenceplan herhjemme. Til gengæld hvis man har interesse i shows eller international konkurrence, så er der rigt med muligheder.
    Men alm. dressurstævner herhjemme vil være et problem, da du virkelig skal være indforstået med gangarterne og signalerne, for at undgå at hesten slår over i en uønsket gangart. Til det har vi også haft folk med interesse for Citrine der har spurgt om de ekstra gangarter ikke kunne trænes væk eller rides ud af racen - en kommentar der føles lidt som et spark over benet, når man har gjort sig umage for nøje at vælge en hingst der netop skal forbedre disse gangarter.
    De kan sagtens gå dressur og spring, og vil også kunne bruges til spring, distance samt flere western klasser mf. på konkurrenceplan herhjemme.
    Hvad angår clinics så er der en del i Tyskland, men ikke rigtig nogen herhjemme, da vi kun har 5 (muligvis 6) TWH herhjemme, og dog snart får en til. Så jo, det er en fortrinsvis sjælden race, hvorfor prisen også ligger på det niveau.
    Vi har sagt til potentielle købere, at vi altid står til rådighed i forhold til træning mm., og så er der clinics med andre gangartsracer.
    Men forstår dig. Jeg blev selv overvældet over de mange gangarter, da jeg fik min første TWH, men lærte faktisk de forskellige gangarter fortrinsvis hurtigt.


  • #10   3. maj 2021 Jeg har ikke overskud til at køre til Tyskland.
    Høhø, lige nu har jeg ikke engang en trailer...

    Men, det er da nogle lækre hypper.


  • #11   3. maj 2021 Doktor Who
    Det er også dét. Og tror det er en ting mange af dem der skriver til os enten ikke tænker over, eller at det er derfor vi får de spørgsmål om de ekstra gear kan trænes væk.

    Jeg takker - Det er generelt en super lækker race med et fantastisk sind. Og til konkurrene i let spring, barrelracing, polebending, TREC og distance racen perfekt. Men vil man også ride dressur på konkurrenceplan herhjemme, kan den bare ikke anbefales smiley


  • #12   3. maj 2021 Jeg tror at dressur for rosetters skyld, er det eneste jeg ikke er interesseret i, af det du nævner...
    Men at finde underviser, uha.


Kommentér på:
Nyt hjem til unghest

Annonce