{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

Den eneste ene -hvor henne ??? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg efterhånden prøvet end del gange at søge efter en "part" som vil mine heste og ikke bare kun for en meget kort periode.
Hvor findes de ? smiley
Her hos mig kan man (for den rette person) få næsten egen hest, gratis.
Men syndes at hver gang der en der virker interesseret og jeg så har lagt tid i det så springer de fra uden vider. Tror folk at det hele bare falder ned fra himlen og man ikke gider at tage et ansvar over for andre ? Yde for at nyde smiley
Jeg har egen stald med ridebane 20 X 60 med lys på, her kan man ride så tit man vil. Bor dog på landet så bil er nødvendig da der ikke køre offentligt transport her til ( postnr 6660)
Hvor finder jeg dem henne og som har grundridning 110% i orden ? Prima ungheste - Hit me


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den eneste ene -hvor henne ???
  • #1   30. apr 2021 Problemet er nok at dem der har deres grundridning 110 procent i orden enten har egen hest eller hellere vil have en part de kan udvikle sig på frem for en unghest de skal uddanne. Måske de enda i forvejen får kastet ungheste i nakken som de da gerne lige må træne gratis. smiley




  • #2   30. apr 2021 Da jeg havde min egen hest nåede jeg at have i alt at have 9 parter på ham + manden havde ham også halvt en periode. Alle gratis hvor 2 af dem har været dybt useriøs ??

    Jeg har også selv haft 8 heste jeg selv har haft part på eller trænet gratis for ejer, alt fra top heste, vider uddannelse, tilridning til dem der kun skulle trænes fra jord. Jeg har også part i dag som jeg kan have lidt som min egen ??

    Så vi findes skam, men jeg ved også bare ud af de mange jeg har haft måtte jeg sorter det 3 dobbelte fra i useriøs folk..

    Havde jeg bilen hjemme noget mere ville jeg da gerne have hjulpet for jeg kommer selv fra området ??


  • #3   30. apr 2021 Hm.
    Jeg ved ikke, hvor de findes.

    Men, ligesom der er folk, der forgæves søger partsryttere, er der også folk, der søger heste at ride.

    Jeg tror, at det grundlæggende problem er, at der mangler et medium for at folk kan finde hinanden.
    Ikke Facebook - mange har ingen Facebook profiler.
    Måske en god hjemmeside, med en god søgemaskine... Det kunne være rart!


  • #4   30. apr 2021 Uhhhh udenfor storbyerne er det min fornemmelse, at det er svært at finde parter med grundridningen 110% på plads.

    Dem som kan ride en unghest op, hvis de bor på landet, så har de oftest deres egen hest - pga det er økonomisk mulig at have opstaldning og hest til en fornuftig pris.
    Og ellers er de så eftertragtede, at de fint kan finde et sted med ridehus og fuldpas i nærheden af hvor de bor, og hvor de måske ovenikøbet får betaling for at ride pga deres evner.

    I storbyerne er det at holde hest svinedyrt, og du har en bunke uddannelsessteder med studerende på 18-25 år, som ikke har råd til egen hest, men som muligvis reelt har kompetencerne til at have grundridningen på plads til at kunne uddanne en unghest.

    Så jeg tror lidt på udbud og efterspørgsel med stor forskel på storby og land, gør at det er møgsvært at finde dygtige parter.

    Men som så meget andet i dette liv - så skal man jo ikke give op - kys en masse frøer, og så finder du sikkert den eneste ene på et tidspunkt.

    Mvh Charlotte


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   30. apr 2021 Jeg er måske lidt for kritisk.

    Men en forventning om korrekt grundridning, og ridning af ungheste, kræver ret kontinuerlig ridning af hestene.
    Men realistisk set, så vil rigtig mange gerne have ridehus, hvis dette skal være muligt.

    Selvfølgelig er der folk der er ligeglade med vejret, men største tallet vin gerne have ridehus, så man ikke risikere at skulle ride i det danske vejr (regn og blæst).

    Havde det vejret en ældre rutineret hest, hvor man kunne ride efter lyst, så havde der med garanti været en større og fast interesse, da man så bedre kan springe en uge over.


  • #6   1. maj 2021 Jeg har det samme problem i Hedensted.
    Mine heste er Haflingere så her må man ikke være for stor (tung). Det er ikke ungheste, men man skal kunne ride selvstændigt og være stabil. Det er det største problem.
    Jeg har haft flere som bare bliver væk og ikke overholder aftaler osv.
    Jeg har også kun udendørs bane, men trailer så man kan køre i ridehus om vinteren.
    Jeg er stoppet med at lede efter en rytter, for jeg orker ikke alle de useriøse - det kræver alt for meget tid og til ingen nytte,


  • #7   4. maj 2021 Jeg hører ellers konstant om folk der søger parter, måske er problemet at det er en unghest.. Da jeg havde part, havde jeg hende i 4 år, så mon ikke du kan finde det rigtige match derude et sted

  • S. E
    S. E Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 2
    #8   6. maj 2021 Som tidligere hesteejere og hubertusjagt rytter. Var det også svært for mig for at få den rigtige part til min. Min hest havde brug for omsorg og forståelse. Fandt aldrig nogen. Min hest var min bedste ven og stolede kun på mig. Derfor vand vi alt. Pas på hvem der søger om part og lyt til dem der virkelig kan. Idet da min hest kom på pension. Fik jeg endelig en der passede på til hun. Ja. Min hoppe døde i mine arme.

  • S. E
    S. E Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 2
    #9   6. maj 2021 Savner min hest og Jeg vil gerne tage part i dine, men jeg bor for langt væk og kan ikke være der 100% som ønsket. Men tro mig hvis jeg kunne... vil du blive glad.

Kommentér på:
Den eneste ene -hvor henne ???

Annonce