{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Mening om at sælge noget der er sponsoreret? {{forumTopicSubject}}

Hej kære HG!

Sagen er de, at jeg har fået et underlag sponsoreret sammen med nogle andre ting. Jeg har modtaget underlaget i en størrelse, som jeg ikke kan bruge. Jeg har derfor valgt at sælge det via privat handel - med prisnedsættelse. Jeg har selvfølgelig haft reklameret for det, på trods af, at jeg ikke har brugt det.

Jeg har allerede fået mange negative kommentarer på mit salgsopslag om, at jeg ikke må sælge noget jeg ikke har betalt for. Jeg er helt uforstående overfor dette, da jeg jo ikke kan bruge underlaget.

Nu bliver jeg pludselig i tvivl om god skik og hvad der er "korrekt". Er det mig der er totalt forkert på den?

Hold den gode tone.

På forhånd tak og I ønskes en rigtig god eftermiddag.

Mange hilsner fra Ida


Kommentarer på:  Mening om at sælge noget der er sponsoreret?
  • #1   5. maj 2021 Jeg ville nok heller ikke sælge noget, jeg havde fået sponsoreret. Hvis jeg havde fået noger, jeg ikke kunne bruge, ville jeg nok forsøge at give det til en, jeg kendte i stedet. smiley

  • #2   5. maj 2021 Altså teknisk set burde det jo ikke være anerledes en præmier man har vundet, det er også sponsoreret. Men jeg tænker også det spiller ind hvornår du fik produktet og satte det til salg? Hvis du fik produktet og reklamerede den ene uge, og sælger det næste uge, så kan jeg godt se det nok vil give nogle reaktioner og virke måske lidt provokerende på nogen.

    I forhold til hvad der er ok retsmæssigt, vil jeg tro det kommer an på hvad aftalen er med den virksomhed der har sponsoreret. Mindes ikke at have set nogle regler omkring videresalg af sponsorerede gaver.


  • #3   5. maj 2021 Personligt ville jeg nok ikke sælge noget jeg havde fået sponsoreret, medmindre det var aftalt med sponser at det var ok, eller ikke længere blev sponsoreret af dem.

  • #4   5. maj 2021 Hm.
    Hvis du er den retsmæssige ejer, og du ikke har det på betingelse af en eller anden klausul - så ser jeg ikke, hvorfor du juridisk set, ikke må give eller sælge det videre.
    Men, det er jo lidt et priviligie at modtage gaver, hvad enten det er fødselsdag, præmie eller sponsor.
    Og - at skille sig af med noget, man har fået, det forstår jeg godt at folk reagere på, der er nok nogen, der mener at det lugter af utaknemmelighed eller priviligie.

    Men, jeg mener at det nok er en sag imellem dig og sponsor.
    Det kan tænkes at sponsor har en holdning til, hvem sponsorgaven skal videre til - eller absolut ikke videre til!

    Tænkt eksempel -
    Et firma for bilvask ville fx sikkert være ked af, hvis en lakering som sponsorgave havnede hos mig. Min bil vaskes kun af regnen, er som regel fuld af kattepotespor fordi vores voksne maine coon har lært ungkattene at bruge min bil som udkigspost - man kan både se ind gennem husets vinduer, og ud over gårdsplads, have, og ind i skoven og alt dette mens man sidder i solen! Jeg er ligeglad... Der er en kæmpe ridse på højre side af bilen - en cyklist må have klemt sig forbi en lørdag nat?? Jeg undres egentlig mere over folk, der cykler hjem i sådan en brandert og kan ikke kæmpe mig op til at være forarget.... Tilsæt hundetræningsudstyr osv - det ligner IKKE noget, der kan bruges til reklame for billak eller bilvask, selvom bilen kører godt...
    På samme måde, donor af sponsor gave har måske en holdning til, hvem der må modtage dine sponsor ting, så det ikke bliver negativ reklame.
    Så - spørg lige sponsor, ikk?

    Hvis sponsor ikke har indsigelser, så kan jeg ikke se at janteloven skal blande sig...


  • #5   5. maj 2021 Har aldrig prøvet at få sponsoreret noget, men kan ærligt ikke se noget galt i det. Tingen har jo stadig en værdi? ville måske nok være mere tilbøjelig til at give det til en jeg kendte, som ville få glæde af det, men hvis ikke, ville jeg ikke se noget galt i at sælge det.

  • #6   5. maj 2021 Kommer an på hvilken aftale du har med sponsor.
    Selvf er det bedst sponsorgaven kommer til, at ligge i bunden af et skab og aldrig mere se en hest og dagens lys. Ej altså....
    Er der ingen aftale, så kan du gøre som du vil.
    At nogen mener du ikke kan, handler måske mest om misundelse. Jeg bytter da også en gave, hvis jeg ikke kan bruge den, hvis ellers den kan byttes. Eller, efter noget tid, sælger den. Jeg orker ikke, at ha mit hjem fyldt med ting jeg ikke kan bruge. Det fylder og samler støv.


  • #7   6. maj 2021 Jo altså begge parter har vel overholdt deres del af aftalen, så du er vel fri til at sælge det.
    Når det så er sagt så kan jeg faktisk godt forstå folk reagerer lidt fordi 1: hvis du ikke har brugt det og så sælger det så synes jeg ikke det reflekterer så pænt tilbage på dig som kilde til information om kvaliteten, med andre ord: der kan virke svært at tro på dine fremtidige anbefalinger 2: hvis du skriver i annoncen at det KUN er på grund af forkert størrelse så reflekterer det skidt tilbage på din sponsor i stedet, som burde kunne finde ud af at sende dig en rigtig størrelse, især når det er i deres interesse - det ser sjusket ud.
    Så selvom du er fri til at gøre som du vil så ville jeg ikke sælge det online. Enten ville jeg sælge det lokalt, ved et loppemarked eller hvis man lige kender nogen der mangler, ellers ville jeg give det væk til en jeg kender.
    Men jeg tænker at det mest fordelagtige for alle parter ville være at bruge det i en giveaway, så er du ud over alt det andet og alle parter ser stadig godt ud smiley


  • #8   7. maj 2021 Det kommer helt an på aftaler. Jeg må f eks IKKE sælge sponsorerede ting før efter 1 år ved min ene sponsor. Ved den anden må jeg SLET IKKE. Ved en tredje må jeg som det passer mig.

    Men jeg sørger altid for at få sponsoreret noget jeg kan bruge. Kan jo ikke reklamere for noget jeg ikke kan bruge, det er falsk markedsføring.


  • #9   7. maj 2021 Jeg havde kontaktet sponsor og spurgt ind til at få det i en størrelse som jeg kunne bruge. smiley

Kommentér på:
Mening om at sælge noget der er sponsoreret?

Annonce