{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mening om træningsmetode...?
  • #1   17. aug 2008 Synes det er forfærdeligt! Der er jo overhovedet ingen eftergivenhed, hvis heste får et chok slår den måske med hovedet også bliver den hevet voldsomt, ens arm(e) ville nok give efter hvis man fik sådan en hiv!

  • #2   17. aug 2008 hmm som punkt et sys jeg det er manglene træning fra rytterens side hvis man prøver at lærer sin hest at gi efter når den står så´n. svarer vel til at sætte meget stramme indspændinger på som ødelægger mere end de gavner. at hesten ik ska løbe sin vej??? i tilfælde af at rytteren er for doven til at holde sin hest selv, eller igen at rytteren ik formår at lærer hesten at stå stille på andre måder... er meget kritisk over denne type anvendelse af hjælpemidler lige meget i hvilke sammenhæng og hvor stramt... for det hedder hjælpemidler, ik tvangsmidler smiley

  • #3   17. aug 2008 Jeg har gjort det på min kusines pony, men det var udelukkende for at den ikke skulle træde på tøjlen, mens vi satte et spring op eller noget i den retning. Det var en meget lille pony, så tøjlerne var rigtig lange til den og derfor på ingen måde stramme. Jeg har aldrig set nogen bruge det som træningsmetode, og jeg kunne ikke forestille mig at det ville gavne på nogen måde.

  • #4   17. aug 2008 syntes det lyder underligt ! og ikke særlig rart smiley

  • #5   17. aug 2008 har gjort det en gang fordi hesten ikke måtte græsse, og jeg skulle hen og hjælpe en veninde med stigbøjlerne.. men hest står helt fint hvis jeg beder den om det, men den lader ikk vær med at spise, derfor satte jeg tøjlen bag sadlen, men det var så også lange tøjler, ellers havde jeg ikk gjort det..

  • #6   17. aug 2008 sådan har jeg det oss carina! Det er mere et spørgsmål om sikkerhed end dovenskab vil jeg mene.

  • #7   17. aug 2008 og hva så hvis hesten bliver bange og laver et ryk og enten laver en flænge i munden. har lidt svært ved at forstå sikkerheden at lade sin stå uden at man har en hånd i den, eller at den er bundet?? kan godt være det bare er mig der ik helt er med på moden...

  • #8   17. aug 2008 som sagt er min tøjler lange, så han stod skam ikke i spænd! tøjlerne var løse, men han kunne ikke nå græsset smiley

  • #9   17. aug 2008 forstår stadig ik hvorfor det er nødvendig at slippe sin hest. selv om min hest ikk rokker med et øre uden at få lov, ku jeg da aldrig drømme om at slippe ham for liiige at gøre et eller andet, lige meget hvor meget jeg ellers havde passificeret hesten u´den at den var bunden. uheldet kan jo ske at hesten bliver bange og får revet sig løs fra en. men det er sku da ens egen skyld hvis man ik har fat i den og den så løber...

  • #10   17. aug 2008 stine a: er da enig i at man ikk skal slippe hesten, men nu var jeg på en indelukket ovalbane, ellers går jeg ikk fra hesten medmindre at det er et nødstilfælde, men jeg holder den godt nok ikk hele tiden.. tit når jeg trækker med dem efter en tur, hænger jeg oss bare tøjlen over halsen og går ved siden af dem i stedet for at holde i dem, men er parat til at gribe fat hvis det nu er

  • #11   17. aug 2008 Nu er mine tøjler uheldigvis så lange, at hun ikke kan undgå at træde i dem hvis de bare hænger om halsen når hun lige skal stå uden mig ved siden.
    Derfor sætter jeg dem om bag sadlen, men hun har stadig maaaasser af plads at bevæge hovedet på, og tøjlerne er staidig løse, så ser intet problem i det smiley


  • #12   18. aug 2008 min hest står ik stille fordi jeg står og holder den fast. jeg går altid med hesten i helt løs snor/tøjle. kan ik se noget tvang i at hesten har lære at den ik ska daller rundt når man står stille. er det så også tvang at lærer hesten at tølte, hvis den nu hellere vil gå pas???

  • #13   18. aug 2008 hvis hesten er trænet til at stå har jeg heller ik det vilde imod at slippe hesten. har bare svært ved at forstå at man ska passificere hesten på den måde, i stedet for bare at lærer den at stå.... min egen kan som sagt også sagtens stå når han bliver bedt om det, og jeg bruger det tit hvis jeg ska heste en pisk eller lignende. (dog altid under krontrolleret forhold) og han bliver stående, ik fordi han bliver passificeret til det, men fordi han er trænet til det...

  • #14   18. aug 2008 Trítla er vant til, at når jeg går følger hun efter. For det er hun trænet til.
    Hun er også trænet til, at så snart jeg tager tøjlerne om bag sadlen, skal hun stå stille.
    Det er på ingen måde fordi at tøjlerne holder hende tilbage, tværtimod. De hænger stadig meget slapt, når de er omme bag sadlen.
    Havde jeg kortere tøjler, havde jeg naturligvis heller aldrig kunne finde på at sætte dem bag sadlen.


  • #15   18. aug 2008 Som træningsmetode for at få hesten i holdning kan jeg ikke se fornuften i det. Det jeg har brugt til mine er at lægge tøjlen i sadlen og bruge stigremmene som holdere, de kan da trods alt give sig, men det har kun været for at han lige skulle stå stille og jeg ikke har kunnet holde fast i han af en eller anden grund. Jeg gør det aldrig udenfor banen. Hvis jeg skal bruge begge hænder i naturen, tager jeg hans tøjle i munden.

  • #16   19. aug 2008 hehe men nu har jeg dog fået svar på hvorfor folk gør det smiley så en prof rytter til et stævne for nyligt, med meget korte tøjler og stangbid, hvor tøjlerne blev knaldet bag sadlen. det arme dyr stod temlig meget i spænd på en meget hårdt bid. han sku skamme sig smiley var vist også for at få hesten til at stå...

  • #17   20. aug 2008 stine A: Dét har jeg godtnok aldrig før set! hvor er det uansvarligt!! /;

Kommentér på:
mening om træningsmetode...?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce