{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Hvornår smider de følpelsen??? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et føl som er fra sidst i April.. Og hun har stadig den samme tykke pels som hun blev født med. Ja, den er jo så tykkere nu, nok af hensyn til vejret.. Men hvor lang tid går der normalt før de smider følpelsen??

Det er første gang jeg har føl, så er lidt nysgerrig smiley

Hun ligner bare en uldtot smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår smider de følpelsen???
  • #1   26. sep 2007 jeg tror det er meget forskelligt fra race til race og afhængig af, om de har læmuligheder eller om de står på en fold, hvor det blæser godt.

Mit tinker hoppeføl fra februar havde tabt al følpelsen, da hun blev solgt for en måned siden.
    Mit tinker hingsteføl fra april er først gået for alvor igang med at tabe følpelsen nu. Han har længe haft et tykt lag følpels (dog er det længe siden, at han tabte følpelsen i hovedet og ned af benene.

Mine heste står på folde med læ i form af træer. De dage, hvor det har regnet meget om dagen + aftenen og de fortsat lover regn natten igennem, har jeg forbarmet mig over dem, og ladet dem stå inde.

Mine hoppe er allerede begyndt at sætte vinterpels.

Håber det hjalp lidt, selv om det er svært, da det er meget individuelt.

Jeg får desuden et irish cob hoppeføl hjem på søndag - hun er fra 31. marts - jeg skal nok lægge lidt billeder ind af hende, mht hvor meget hun har tabt - billederne af hende herinde er ca. 1-1½ måned gammel. Hun havde dengang stort set ikke tabt noget følpels.

Mvh Lise

• #2   26. sep 2007 jeg tror det er meget forskelligt fra race til race og afhængig af, om de har læmuligheder eller om de står på en fold, hvor det blæser godt.

Mit tinker hoppeføl (Hauge´s Sneachta) fra februar havde tabt al følpelsen, da hun blev solgt for en måned siden. Hende kan du tydelig se på billederne, at hendes pels er helt glat.
    Mit tinker hingsteføl (Hauge´s Sir Donovan) fra april er først gået for alvor igang med at tabe følpelsen nu. Han har længe haft et tykt lag følpels (dog er det længe siden, at han tabte følpelsen i hovedet og ned af benene.

Mine heste står på folde med læ i form af træer. De dage, hvor det har regnet meget om dagen + aftenen og de fortsat lover regn natten igennem, har jeg forbarmet mig over dem, og ladet dem stå inde.

Mine hoppe er allerede begyndt at sætte vinterpels.

Håber det hjalp lidt, selv om det er svært, da det er meget individuelt.

Jeg får desuden et irish cob hoppeføl (Frilenis Diamond) hjem på søndag - hun er fra 31. marts - jeg skal nok lægge lidt billeder ind af hende, mht hvor meget hun har tabt - billederne af hende herinde er ca. 1-1½ måned gammel. Hun havde dengang stort set ikke tabt noget følpels.

Mvh Lise

• #3   26. sep 2007 ja okay.. Synes bare at når jeg er på tur i profilerne, og ser nogen føl, så har de fleste tabt pelsen.. men okay, de har så også været ude hele foråret.. smiley

Men tak for jeres bud.. smiley Så må jeg spændt vente til næste år og se hva farve hun bliver smiley

• #4   28. sep 2007 Stald Zederkof

Hehe.. Ja, men prøv lige og kigge på hendes billeder.. Fra hun blev født og til nu.. I starten troede de fleste at hun ville blive hvid.. og i dag er hun rød over det hele, dog med mange små hvide hår overalt.. smiley

Kommentér på:
Hvornår smider de følpelsen???

Annonce