{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

P.R.E import/bestille føl {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer om jeg skal have mig en PRE. Gerne en ung som jeg kan forme og selv tilride.
Derfor er jeg nu ude i om jeg vil hente en her til landet, eller om jeg vil bestille et føl ved en dansk avler.

Hvad er jeres erfaring? Er det en overskuelig opgave at importere? Er det overhovedet muligt at bestille et føl?


Kommentarer på:  P.R.E import/bestille føl
  • #1   16. maj 2021 Hej Sarah
    Har du undersøgt racen lusitano?
    En skøn race - blid og meget arbejdsvillig. Rider/arbejder selv med nogle på et stutteri, hvilket er en kæmpe fornøjelse smiley
    Vil anbefale og gå ind på "assentorplund lusitanos denmark" der står meget mere om racen.
    De har både føl og ungheste til salg smiley


  • #2   16. maj 2021 Jeg kender en som bestilte en PRE direkte fra Spanien. Hun fik bestilt røngten og blodprøver og Import. Hvis du ser på Matt Harnecke´s youtube kannal, kan man se transporten komme fra Spanien. Føl ved jeg ikke lige om man kan få hjem, men det du kan altid få heste hjem fra Spanien !:)

  • #3   16. maj 2021 Så vidt jeg kan forstå på folk i FB gruppen "P.R.E. og PRE Blandinger i Skandinavien" er man mest sikker på, at få en hest, der er håndteret ordentligt, hvis man køber igennem en dansk avler eller igennem en pålidelig kontakt i Spanien.
    Der skulle være mange svindlere og nogle står tilbage og har betalt svimlende summer af penge, men ender med ingen hest at have pga. handelsfejl, der fører til aflivning osv.

    Jeg ville nok spørge efter hjælp inde i den gruppe smiley
    Er ret sikker på at man også kan bestille et føl fra en avler på forhånd.

    Ellers har Stutteri Pilegården vidst 2 smukke hoppeføl tilsalg, som er født i år.
    De er halvsøstre til min Warlander (samme far) og det virker til at hans føl får et godt temperament - Følger et par af hans andre afkom også smiley


  • #4   17. maj 2021 Jeg vil bare lige støtte op om #1's kommentar - kig også på lusitanoer, før du lægger dig fast smiley Jeg har redet et par PRE'er og passet en stald fuld samt redet undervisning på en lusitano en sommer og haft med et par andre at gøre - og lusitano er meget mere til mit temperament. Jeg havde en forventning om, at de ville minde meget om hinanden inde i hovedet, fordi de tit ligner hinanden udenpå, men det synes jeg ikke er tilfældet.

  • #5   17. maj 2021 Tjaa, jeg har en veninde i Spanien, det er da muligt at spørge hende hvad mulighederne er? Hun er også på Facebook

  • #6   18. maj 2021 Jeg har sidste år købt PRE føl her i dk. Den sødeste lille dreng.
    Jeg overvejede også at købe i Spanien, men de ved udemærket hvad der er en god hest og så er priserne også derefter. Det bliver nemt en dyrer hest end i dk da transporten også er 10.000kr + smiley så vil jeg personligt heller bruge de penge ekstra på et fint føl herhjemme, som jeg har mulighed for at besøge flere gange. syntes der er mange fine føl i DK, spørg evt i "P.R.E. og PRE Blandinger i Skandinavien” smiley


  • #7   18. maj 2021 jeg er lige kommet ind i gruppen P.R.E. og PRE Blandinger i Skandinavien, og det ser ud til der er rigtig meget viden derinde. Tak! smiley

  • #8   21. maj 2021 Kære Sarah - håber du får stor glæde af din kommende. Giver de to Lusitano-fans ret - men vil også stærkt anbefale dig: Dawn Birks som driver sit Andalusian Horse Direct fabelagtigt. Hun sørger for alt med eksport/transport etc. Folk er ellevilde (se testimonials).Hun finder/formidler også Lusitanos og div. mix som fx Hispo-Arabs. Og masser af PRE - og du, der søger et ungt dyr - der står fx lige lille sorte Atila, 1 år gammel, PRE men uden papirer (mor har, far ikke) - men du ytrer ellers bare dine ønsker, og hun finder. Chance for at du selv siger haps i hendes store udvalg, er også til stede. Hun er englænder, bor i Spanien, har max erfaring. Yder ditto support. Good luck. Kig og bliv tændt:
    Andalusian Horse Direct https://andalusianhorsedirect.com

    Andalusian Horses for Sale, UK & Spain. From Unpapered Andalusians to Trained High School Classical Dressage Horses, Find Your Dream Horse Today!


Kommentér på:
P.R.E import/bestille føl

Annonce