{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Tilbagekøbsret {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der ved noget om tilbagekøbsret ?

Hvis jeg får en tilbagekøbsret, hvordan står jeg så i forhold til at jeg ved dem der har hesten ville sælge.

Der står i kontakten at hvis man ønsker at sælge så har gamle ejer tilbagekøbsret på samme beløb.

Men jeg står så med en kontakt hvor i der står at den er overdraget til mig ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbagekøbsret
  • #1   12. jun 2021 Er der skrevet en klausul i kontrakten? Hvis ikke, så er jeg bange for at der ikke er meget at gøre. I øvrigt er det heller aldrig en aftale jeg personligt vil gå med til - der kan ske meget værditab og værdiforøgelse af en hest med tiden.

  • #2   12. jun 2021 Altså i kontrakten står der hvis den skal sælges har hun tilbagekøbsretten. Og hun skal også kontaktes vedrørende dyrlæge, samt hvis nye ejer mener den skal aflives, sp skal gamle ejer kontaktes

  • #3   13. jun 2021 Det lyder lidt forvirrende ? Er du sælger, køber eller ny køber ?

    En ide kunne være at spørge inde på fb gruppen Hesteadvokaterne.

    Mvh Charlotte


  • #4   13. jun 2021 I snart sagt alle de sager jeg har læst om, så er det udelukkende hvis, der er aftalt en bod i kontrakten - at man “får noget ud af det”

    Er man uheldig at hesten er solgt, så får man boden - er hesten ikke solgt, så kan man være heldig at få hesten.

    Ingen bod, så får man en lang næse - stort set.

    Men i disse sager bør man altid konsultere en advokat, vi herinde har ikke alle oplysninger eller forudsætninger for at bedømme sagen smiley


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #5   30. jun 2021 En kontrakt er ikke meget værd uden at der er aftalt en bod, for hvad skal straffen være hvis kontrakten ikke bliver overholdt, men selv ved det, skal det også være rimeligt de krav der er, og det lyder til, at gammel ejer stadig vil have indflydelse på hesten, og det tænker jeg ikke vil holde i retten uanset om der er bod eller ej. En ting er tilbagekøbsret, noget helt andet er den fortsatte indflydelse tidligere ejer vil have, og nægter at tro det kan holde i en ret.

    Jeg ville ikke have noget imod at købe en hest hvor tidligere ejer havde tilbagekøbsret, men det skulle være til hestens værdi på tidspunktet, og ikke en fastsat pris. Og ellers solgt lig med at tidligere ejer ikke har noget som hest indflydelse eller krav på at få besked hvis hest bliver aflivet eller solgt (medmindre der er forkøbsre).


Kommentér på:
Tilbagekøbsret

Annonce