{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.427 visninger | Oprettet:

Tilbagekøbsret {{forumTopicSubject}}

Hvordan har i det med tilbagekøbsret hvis i skulle købe hest?

Jeg bryder mig ikke rigtig om at skrive under på at sælger har tibagekøbsret.
Fordi den hest som jeg gerne vil købe kun er 3 år og vil derfor stige i pris i takt med uddannelse.
Så vil jeg helst ikke miste en masse penge på skulle sælge den tilbage til sælger, hvis dette skulle ske.
Hvis hesten jeg køber lige pt kun er 10.000 kr værd og om nogen år er 50.000+ kr værd.

Jeg mener blot at når jeg står som ejer, har jeg så ikke den fulde ret over hesten skal sælges videre eller ej?

Selvfølgelig vil sælger have den fulde ret til at købe hesten tilbage på samme vilkår som alle andre evt købere.

Jeg føler lidt at hvis jeg skriver under på tilbagekøbsret, så føler jeg at jeg "bare" låner den på ubestemt tid...

Hvordan er jeres holdning?
Holder det med tilbageskøbsret eller? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbagekøbsret
  • #1   11. jul 2017 Jeg har tilbagekøbs ret på nogle af mine solgte heste. Der skal man selvfølgelig være rimelig. Jeg har solgt til den pris.. og skal de købes tilbage er det jo til den pris de er værd på nuværende tidspunkt. Har man ikke råd så siger man jo bare nej tak.
    Jeg mener ikke sælger har krav på at hesten kan købes tilbage til købsprisen medmindre det er en særlig hest med bestemte behov der skal tages hensyn til osv.

    Man sælger til en pris og kan købe til en anden - men man skal spørges først.


  • #3   11. jul 2017 Ville dette også gælde i heste-nettet købskontrakt?

    Kan der være problemer hvis sælger tager en retten, hvis hun kun vil købe den tilbage for det som hun solgte den til mig for?
    Også hvis hesten er kommet længere i sin uddannelse? smiley


  • #4   11. jul 2017 Jeg har nemlig bare så dårlige erfaringer med tilbagekøbsret, så jeg er lidt bange for at få flere dårlige erfaringer med det.... smiley

  • #6   11. jul 2017 Men det er jo også forskelligt fra personer om hvor meget hesten er værd? smiley

    Tænker bare mere hvis hun får f.eks sin træner ud som er berider, så kan de jo aftale på forhånd pris på hesten?
    Og den anden vej også?

    Hvad hvis hverken køber eller sælger bliver enige om en pris? smiley


  • #7   11. jul 2017 Jeg vil nu stadig mene at den der har grisen bestemmer prisen.

  • #8   11. jul 2017 Hvis jeg er ude til et stævne og får tilbudt en super god pris, så kan jeg jo ikke vente på at sælger skal svare tilbage indenfor f.eks en uge? smiley

    Jeg skal bare være sikker på at jeg ikke skriver under på noget som kan bide mig røven om nogen år... smiley


  • #9   11. jul 2017 Hvis du ikke overholder kontrakten så kan sælger jo komme efter dig. Sælger SKAL spørges først. - Den gode pris du fik tilbudt ringer du til sælger og fortæller og spørger om de vil give det samme? Ja eller nej. - Sælger behøver ikke at få meget betænkningstid - 2 eller 3 dage er fint - synes jeg. Flere uger er uacceptabelt i mine øjne.

  • #10   11. jul 2017 Men i heste-nettet kontrakten står der jo det skal være handelsprisen?

    Vil det så sige at det er den pris som vi har købt den for eller den pris som vi har fået tilbudt? smiley


  • #11   11. jul 2017 Da jeg solgte min hest fik de den til halv pris af hvad han stod til salg for.. dette gjorde jeg med den aftale at skulle han sælges igen skulle jeg have tilbuddet om at købe ham tilbage til samme pris som de købte ham for..

    De kunne også have købt ham til den satte pris så skulle de ikke tænke på det..

    det var lidt et tilbud jeg gav dem da de var vilde med hesten men ikke havde de penge der skulle til.. og jeg havde/har et ønske om at have muligheden for at købe tilbage og vidste jeg bar jeg ikke kunne hvis beløbet var højere..

    de kan dog vælge at lade vær med at give mig buddet inden de sætter ham til salg, så står der dog en bod i kontrakten på at de skal betale mig 10.000kr så kan de egentlig gøre hvad de vil..

    Det var betingelserne, de fik en billig hest.. jeg for muligheden for tilbagekøb smiley

    men medmindre der står at sælger skal have tilbudt hesten til samme pris hvis den skal sælges igen så skal sælger altså bar have tilbudt hesten evt. til et par tusinde mindre men ikke til samme pris hvis den er meget mere værd smiley


  • #12   11. jul 2017 Handelsprisen er den pris hesten handles til NU - ikke den pris du i ssin tid gav for den. Så hvis hesten blev købt til 10.000 og i dag er 50.000 værd, så kan du altså tilbyde tidligere ejer at købe hesten for 50.000, og så kan h*n sige ja eller nej.

    personligt er jeg ikke meget for tilbagekøbssret. Jeg har købt og betalt hesten, så har jeg også 100% ret til at bestemme over den, inklusive hvem jeg ønsker at sælge til. Det KUNNE jo være, at jeg stod med det mest perfekte hjem til hesten, men så er jeg alligevel tvunget til at tilbyde gamle ejer at købe.
    Er der tale om en hest med særlige problemer (f.eks. gamle skader, begrænsninger i brugen osv.) kan sagen være en anden. men en sund og rask hest, som jeg betaler fuld pris for, er MIN og dermed ønsker jeg 100% bestemmelsesret over den.


  • #13   11. jul 2017 Sælger vil kun have tilbagekøbsret, altså hun vil bare have sat kryds ved ja i §5.
    Ikke alt muligt andet.

    Men vil bare ikke sælge hesten tilbage om nogen år til samme pris hvis den er mere værd? smiley


  • #14   11. jul 2017 Julie - og det har du nu fået at vide flere gange, at det skal du heller ikke. Som ordlyden er i kontrakten, skal du tilbyde gamle ejer at købe hesten til dens nuværende værdi. Hvad du selv har givet for den er fuldstændigt ligegyldigt.


  • #15   11. jul 2017 Michelle: Jeg er fuldt enig med dig.
    Jeg er nemlig bestemt ikke vild med at købe en hest på tilbagekøbsret.
    Men derimod har jeg sagt og vil gerne skrive i kontrakten at sælger har ret til at købe den tilbage på lige fod som alle andre evt købere hvis hesten kom til salg på senere tidspunkt.

    Skal lige siges at jeg ikke vil købe hesten med henblik på videre salg men på at beholde den.

    Men man kan komme ud i mange ting om nogen år smiley


  • #16   11. jul 2017 Jeg har det lidt sådan, at hvis sælger ønsker særlige vilkår, så må de give afslag i prisen - man kan ikke sælge en vare til fuld pris og stadig have medbestemmelse over den.

    Jeg har det på samme måde med mine hunde - begge er netop "købt" med særlige vilkår (den ene er udstationeret, den anden har klausul der forhindre salg og nogen vilkår i forhold til avl). Med de vilkår (og dermed ret til medbestemmelse fra sælgers/co-ejers side), er der naturligvis ikke betalt penge for hundene.

    Det samme mener jeg bør gælde med heste - hvis man stadig vil bestemme over dem, skal man lade være at sælge dem. Så må man udlåne, få sig en co-ejer eller what ever. Men sælger man til normal markedsspris, så er hesten altså solgt og man har opgivet sine rettigheder til at bestemme over den.


  • #17   11. jul 2017 Øøøhm Julie -det har sælger jo mulighed for, uanset om du skriver det i kontrakten eller ej, så det er da ret overflødigt.

  • #18   11. jul 2017 Sælger er bare utrolig svær at blive enig i med os med den tilbagekøbsret...
    Vi ser helst ikke at der bliver sat ja kryds ved tilbagekøbsret pga dårlige erfaringer.

    Hvis vi skal give os med at skrive under på tilbagekøbsret, vil vi bare gerne være sikre på at vi ikke kommer ud at skulle sælge hesten tilbage til samme pris som vi har købt den for smiley

    Hvis vi skriver under på kontrakten med tilbagekøbsret uden andet er aftalt, så er det rigtig forstået at hun bare skal have tilbuddet før vi sætter hesten til salg til den pris som vi sætter den til?


    Personligt så når jeg selv har solgt en hest, har jeg skrevet nej til tilbagekøbsret, da jeg mener at når man har købt hesten, så er det ens 100% smiley


  • #19   11. jul 2017 medmindre der står "sælger skal have tilbudt hesten til samme pris som den blev solgt for. altså 10.000kr ved evt. salg" eller noget i den stil så skal sælger bar have buddet som den første til at sige ja eller nej til den pris hesten vil blive sat til salg til..

  • #20   11. jul 2017 Okay, det vil der ikke stå i kontrakten, der vil kun være sat kryds ved ja i §5 på heste-nettet købskontrakt smiley

  • #21   11. jul 2017 Så for du ingen problemer og de kan ikke tage dig i retten medmindre du sælger uden at have spurgt sælger om de ønsker at købe til den pris der sælges for..

  • #22   11. jul 2017 Lige et sidste spørgsmål, hvad hvis sælger ikke har svaret indenfor aftalt tid med henblik på tilbagekøbsret?

    Vil det så falde tilbage på os hvis vi sætter den til salg efter vi har spurgt sælger om de vil købe hesten tilbage men uden svar efter aftalt tid? smiley


  • #23   11. jul 2017 Hvis i f.eks. skriver sælger har 5dage til at sige ja eller nej, og du har sørget for at hun har fået tilbuddet og har bevis på at du har givet hende tilbuddet men hun efter 5 dage ikke har givet svar jamen så har hun fået tilbuddet og forkøbsretten er slut..

  • #24   11. jul 2017 Okay, 1000 tak for svar! smiley

  • #25   11. jul 2017 Desuden er en kontrakt ikke ret meget værd hvis der ikke er en bod/straf.. som f.eks. i mit tilfælde skal køber betale mig 10.000kr hvis jeg ikke for tilbuddet til samme pris og har haft min. 14 dages betænkningstid før den bliver sat til salg..

  • #26   11. jul 2017 Ja, det er jo så en meget vigtig info smiley
    Men hvis jeg skal gå med til tilbagekøbsret, så vil jeg kun skrive under på tilbagekøbsret og ikke alt muligt andet, simpelhen fordi så har jeg givet mig mere hvad jeg ellers ville give mig smiley

    Hun kan få tilbagekøbsret på vilkår som alle andre som gerne vil købe hesten på med pris osv smiley


  • #27   11. jul 2017 Tilbagekøbsret er for mig at se retten til at være 1. Køber.
    Men man skal give samme pris som alle andre.
    Dvs sætter du hesten til salg for 50.000 og tidligere ejer ikke vil give det. Så kan du sælge til anden side. Kan du så ikke få 50.000 og sætter den ned til 45.000 så skal gamle ejer igen have tilbudet til det nye beløb.

    Men selvfølgelig skal de ikke give det samme som du har købt den for, hvis ikke det er hestens værdi længere.
    Hvis du køber en hest til 100.000 og hesten så bliver skadet. Så vil gamle ejer jo heller ikke give 100.000 for at købe den tilbage.

    Men sørg for det står i kontrakten inden du skriver under smiley


  • #28   11. jul 2017 Dvs sætter du hesten til salg for 50.000 og tidligere ejer ikke vil give det. Så kan du sælge til anden side. Kan du så ikke få 50.000 og sætter den ned til 45.000 så skal gamle ejer igen have tilbudet til det nye beløb.


    Det er jeg så helt uenig i - på den måde kan man jo aldrig få solgt hesten, for normen er nu engang, at man i en hestehandel kan handle lidt om prisen, så har jeg sat hesten til 50.000, gamle ejer siger nej, og en ny køber melder sig, så skal jeg altså kunne forhandle pris med den nye køber, uden først at skulle sige "ok, nu har vi forhandlet os frem til 48.000 - så skal jeg lige snakke med gamle ejer, før jeg ved om i så rent faktisk må købe den"... det er jo ikke en realitisk måde at få solgt sin hest på.

    Så jeg mener at man giver gamle ejer buddet til de 50.000, og så kan gamle ejer, inden der evt. takkes nej, prøve at forhandle om prisen, ligesom enhver anden køber ville kunne. Bliver man ikke enige, må der jo så takkes nej.


  • #29   11. jul 2017 Michelle:
    Jeg taler ikke om "prutning af prisen i selve handlen" jeg taler om at udbyde hesten til en ny pris.
    Ellers kan du til gamle ejer bare sige "for dig koster den 100.000 og så sætte den til salg til 50.000 til alle andre.


  • #30   11. jul 2017 Jeg køber kun heste uden alt mulig "gammel ejer vil dit og dat".

    Hvis gamle ejer vil have forkøbsret, besørgsret, ret til at bestemme hvad der skal rides ect - så kigger jeg mig om efter en anden hest.

    Jeg har altid undgået annoncer, hvor ejer stiller krav - dem henvender jeg mig slet ikke på.

    Til gengæld har jeg fx kontakt til flere sælgere - den sidste sælger er jeg ven med på facebook, og hun har besøgt hesten og mig flere gange igennem 8 år. Og jeg holder hende pænt updateret med hvad der sker i træningen, fordihun gerne vil vide det.
    Men det er min hest, og mig som bestemmer.

    Mvh Charlotte


  • #31   11. jul 2017 Er super glad for at jeg ikke er den eneste som er lidt imod alt dit og dat fra sælger...

    Sælger har ikke skrevet i annoncen at hun ville kræve tilbagekøbsret i kontrakten ellers havde jeg slet ikke kigget på den...
    Det er først nu hvor vi skal til at ordne kontrakt at der er kommet problemer....
    Vi har lagt penge til både røngten og handelsundersøgelse... smiley

    Sælger vil da bestemt få afvide hvis hesten skulle sælges på et tidspunkt, men dette er ikke med henblik på videre salg smiley
    Så har nuværende sælger også ret på lige fod som alle andre interesseret for at købe hesten.... smiley


  • #33   11. jul 2017 Det betyder jo bare at sælger har forkøbsret, de kan få tilbuddet og afviser de må i sælge til dem i vil smiley

  • #34   12. jul 2017 Jeg plejer altid at krydse af på kontrakten at jeg ønsker tilbagekøbsret. Det er især på de afkom vi laver. Men det betyder ikke at jeg VIL købe dem tilbage hvis de skal sælges videre. Det er heller ikke noget med at jeg kan købe dem til den pris jeg har solgt for.
    Jeg har det lidt sådan at det viser en vis interesse for det man sælger, at det alligevel har en betydning for sælger. Men det er måske bare mig der tænker sådan smiley


  • #35   12. jul 2017 Vi har tilbudt hende flere gange at skrive i paragraf 12 at hun vil få afvide hvis hesten på et tidspunkt skal sælges.
    Så har hun jo stadig mulighed for at købe hesten tilbage hvis hun ønsker det eller vide hvor den ender henne.
    Jeg bryder mig bare ikke om at i kontrakten står der at hvis vi ikke bliver enige omkring prisen så skal en ufrivillig ud og bedømme hesten.
    Hvis jeg står til et stævne får budt en pris på den, så vil jeg da muligheden for at sælge til den person uden alle mulige problemer efter følgende. smiley


  • #36   12. jul 2017 Helt ærligt.. når du er så træt af så lille en ting så ville jeg sku kigge mig om efter en anden hest altså :S

    personen vil bar gerne have mulighed for at sige ja eller nej FØR alle andre for buddet.. thats it.. det har altid heddet sig at prisen er den som sælger har tænkt sig at sætte den til salg til.. og for du en pris tilbudt på stævnepladsen så det sku nok fordi den er de penge værd..


  • #37   12. jul 2017 Nu er det bare sådan at vi allerede har fået taget røngten og handelsundersøgelse som jeg har betalt for.
    Så kan ikke rigtig springe fra nu, så mister jeg 5000kr kr, hvilket jeg bestemt ikke har lyst til?

    Jeg er ikke træt af det, men jeg vil bare ikke skrive under på noget som kan give problemer i fremtiden....

    Jeg bryder mig ikke om at være bundet til at skulle skrive til gamle ejer hvis jeg ønsker at sælge hesten i fremtiden og hvis vi så ikke bliver enige om den pris som jeg er blevet tilbudt, står der i kontrakten at en ufrivillig skal bedømme hvor meget hesten er værd.
    Og dette kan der ganske enkel være rigtig mange meninger om fra person til person smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #38   12. jul 2017 når jeg køber en hest, så er hesten min, ergo så har TIDLIGERE ejer intet at skulle havde sagt mht hvem jeg evt. sælger hesten til.

    så jeg ville aldrig underskrive en kontrakt med tilbagekøbsret


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #39   12. jul 2017 Jeg betaler hesten er min og jeg gør med den som jeg finder bedst, køber ikke noget med modkrav fra sælgers side.

  • #40   12. jul 2017 Julie så beder du sælger slette den linje så der kun står tilbagekøbsret.. sig at hvis hun ønsker tilbagekøbsret så bliver det til den pris du vil sætte den til salg for/for tilbudt til den tid..

  • #41   12. jul 2017 i den fra heste-nettet står der i 5.2.2
    Sælger skal have mulighed for at tilbagekøbe hesten til hestens handelspris og
    under normale handelsvilkår, medmindre andet fremgår af § 12. Såfremt der er tvivl om hestens handelspris skal dette vurderes af en sagkyndig udpeget af den frivillige husdyrvoldgift, medmindre andet fremgår af § 12.

    Hvordan ville man kunne komme uden om at hesten skal vurderes af sagkyndig?
    Mener bare den godt kan komme ud i noget tvist hvis man ikke kan blive enig om en pris.
    Hesteverden jo bestemt en verden som man skal passe på i...


  • #42   12. jul 2017 Slette alt det der står efter første gang der står 12..
    så er handelsprisen nemlig den du for tilbudt/mener du kan sælge den for.. så der kun en der bestemmer prisen og det er dig.. sælger kan give et tilbud men du har ret til at sige nej hvis du mener du kan sælge den til mere..


  • #43   12. jul 2017 Og hvad hvis sælger gerne vil have en ufrivillig ud til at bedømme hesten?
    Og h*n bedømmer den til det halve som jeg havde fået tilbudt af hesten? smiley


  • #44   12. jul 2017 Skriv det i kontrakten. Skriv at bud fra andre købere vægter højere.

  • #45   12. jul 2017 Det er altså ikke en ufrivillig men en uvildig, der skal bedømme (en ufrivillig ville være en, som ikke har lyst til at gøre det, men bliver tvunget til det alligevel - en uvildig er en "udefrakommende" så at sige. En der ikke har part i sagen og derfor kan give en objektiv vurdering... køber ville altså ikke bare kunne slæbe sin egen berider med e.l.).

    Nå, men det er jo bare at slette den del om en uvildig vurdering, så der kun står at sælger har forkøbsret/tilbagekøbsret til handelsprisen...


  • #46   12. jul 2017 Forstår simpelthen ikke i ser det som sådan et problem med forkøbsret.
    Det er jo stadig jer der ejer hesten og har fuld råderet, og tidligere ejer er tidligere ejer. Det ENESTE i skal tænke på det er at tilbyde ejer tilbagekøb inden salgsannoncen kommer op, og i styre prisen 100%. Det kan der vel ikke være noget problem i. Det betyder bare større chance for salg.


  • #47   12. jul 2017 Hvis ikke der er lavet en særlig aftale på, at tidligere ejer har tilbagekøbsret, til den pris du har givet, betyder det blot, at ønsker du at sælge heste om 4 eller 10 år, skal du tilbyde den tidligere ejer at købe heste - til den pris du har sat den til salg for, og ønsker de ikke det, kan du gå videre med salg til andre !
    Altså der skal laves en særlig aftale i salgs / købs kontrakten på, at der er tilbagekøbsret til din købspris, og det pågældende beløb skal påføres.
    Hvis ikke det er tilfældet, så betyder tilbagekøbsret, blot det jeg har beskrevet ovenfor smiley


  • #48   12. jul 2017 Black Beauty -det betyder jo altså, at jeg ikke selv bestemmer, hvem jeg vil sælge min hest til. Hvis jeg har fundet, hvad jeg mener er det helt perfekte hjem til min hest, så er jeg alligevel tvunget til at tilbyde den til gamle ejer - og sælge den til hende, hvis hun siger ja - også selvom jeg ikke mener, at hun er den bedste ejer til hesten.
    Hvis gamle ejer ikke vil slippe sin hest, så skal hun lade være at sælge den. Lån den ud eller what ever. Men lad være at sælge, hvis ikke du er villig til at slippe den.

    Der kan da være særlige tilfælde, hvor det giver mening - f.eks. hvis hesten har skader eller adfærd, der gør det den kræver særlige hensyn. Men her tænker jeg så alligevel, at et salg så nok ikke er det rette. Lån den ud istedet. Det gjorde jeg med min pony med særlige behov, netop fordi jeg ville sikre mig at hendes fysiske og mentale skavanker ikke betød at hun blev kastebold e.l.


  • #49   12. jul 2017 Forstår nu alligevel godt sælgers tankegang, det kan jo være at hun har været nødt til at sælge pga økonomi eller plads eller lignende, og så er det måske meget rart at hvis så hesten skal sælges igen engang og ens situation evt har ændret sig, at man så kan købe den tilbage. Selv hvis ikke der er sådan en grund, kan det jo være at man hellere selv vil købe den igen end at den skal ud til endnu en ny ejer smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #50   12. jul 2017 LM: men så burde man vel havde udlånt hesten i stedet? smiley

  • #51   12. jul 2017 Kan jo være man havde brug for pengene? smiley man får jo sjældent penge for at udlåne, men nærmere bare mindre udgifter, hvilket jo ikke altid er tilstrækkeligt.

  • #52   12. jul 2017 Desuden er det meget sværre at finde en låner til sin hest, end en køber, smiley

  • #53   13. jul 2017 Ja og en man gider og låne af, for udlånere har jo stadig en del af sige når det stadig er deres hest, kontra hvis den er solgt så har de ikke rigtig noget at sige indtil de evt kan købe den tilbage smiley

    Jeg fandt heldigvis en dejlig udlåner engang, men måske jeg var heldig smiley


  • #54   13. jul 2017 Hun sælger fordi hun ikke kan bruge den i hendes selv smiley
    Så ved ikke rigtig hvad hun vil med tilbagekøbsret.
    Hun bruger grunden så hun ved hvor den ender henne, men hvis hun alligevel siger nej til at købe den tilbage, så ved hun jo stadig ikke hvor den ender henne smiley


  • #55   13. jul 2017 Julie:
    Måske vil hun købe tilbage for at sælge den, så hun får lov at bestemme hjemmet smiley


  • #56   13. jul 2017 Så burde hun nok i stedet for at låne den ud, hvis det betyder så meget for hende smiley
    Jeg holder ved min mening, at når jeg har købt en hest så er hesten min og mig der bestemmer over den, ellers havde jeg gået ud og lede efter en part eller lånehest smiley


  • #58   13. jul 2017 Slår det lige fast for sidste gang for alle.

    Hesten købes ikke til videre salg, men en beholder som vi hele vejen igennem har sagt til sælger.

    Jeg har bare haft rigtig dårlige erfaringer med tilbagekøbsret og derfor gerne vil uden om at sætte kryds ved ja.

    Men derimod skrive i form af at nuværende sælger får afvide som den første hvis hesten på et tidspunkt skal sælges eller er blevet solgt.

    Jeg vil bare ikke låses fast med at stå med en hest som jeg måske skal hurtig af med og så vente indtil at nuværende sælger svare tilbage.
    Eller hvis jeg står med veninde der rigtig gerne vil have hesten efter mig eller min mor gerne vil have den når den skal på pension?

    Hvis jeg ønskede at købe en hest med henblik på videre salg, så havde jeg sagt det inden at jeg tog ud og kiggede på den.
    Og en noget billigere hest, da hesten ikke koster 10.000kr dette var kun et f.eks smiley


  • #59   13. jul 2017 Hvis du står og hurtigt skal af med den, tror jeg nu næppe at der skulle være nogen der bider på hurtigere end et par dage, og ellers er det jo bare at sige til sælger at der er andre der er interesseret så derfor skal det gerne gå lidt hurtigt.

    Hvad er dine dårlige erfaringer?

    Hvis din mor skal overtage den når den pensioneres, behøver det jo ikke involvere salg og ejerskifte, medmindre du vil have penge af din mor for den. Hun kan jo bare ride på den som i nu aftaler det, for du har jo som sagt fri råderet over hesten så længe den er din og ikke skal sælges.

    Men igen hvis du har det så svært med det, så bør du nok ikke indgå sådan en aftale, og så drop den hest smiley


  • #60   14. jul 2017 jeg kunne aldrig drømme om at underskrive nogen som helst kontrakt andet end "købt som beset" og jeg sælger heller ikke med en masse klausuler....

  • #61   15. jul 2017 Rikke - Men "købt som beset" er ikke længere juridisk gyldig. Vil du stille købere ringere end købeloven (hvad man jo gerne må ved privat handel) så skal det være helt konkret hvilke rettigheder man afskriver dig smiley

Kommentér på:
Tilbagekøbsret

Annonce