{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

hvad er smartest mht uddannelse ? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg vil jo gerne uddanne mig som berider, og jeg ved godt hvordan uddannelsen går ud på og hvad det indebærer osv. så det er ikke mit spørgsmål.
Men, man skal jo på DCJ landbrugsskole først på en grund uddannelse, jeg er kommet ind fra næste sommer 2008.
Men nu har jeg set sådan en 10 kl. slags efterskole, hvor de går op i meget seriøs ridning.
Jeg tænkte på om det måske var bedst man tog sådan et år først. Jeg hahvde ellers rigtig tænkt mig at tage DCJ landburgskole grunuddannelsen som varer 24 uger, og derefter tage op i en salgsstald eller et stutteri og erbejde der et års tid inden jeg gik til prøven.
Hvad synes i er smartest ?

evt. nofle som kender nogle gode10.klasser/efterskole hvor det er seriøs ridning og proffesionelle forhold ? (:

Pernille

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er smartest mht uddannelse ?
  • #1   5. okt 2007 jeg ville nok starte med at tage 10. klasse. derefter den der landbrugsskole... og så arbejde i et par år i en salgsstald. Husk et sted hvor du må ride en masse.
    Lån evt en hest du rider seriøst for at blive en bedre rytter.
    Om nogle år, ville jeg prøve at tage berider uddannelsen.
    De ser tit også på hvor moden man er smiley Så det gør ikke noget, hvis man er lidt ældre end 16-17 år smiley

held og lykke

• #2   5. okt 2007 Marie-Louise .
    tak for svaret (:
    du kender vel ikke nogle gode 10. klasser / efterskoler ? smiley

• #3   5. okt 2007 syntes heller ik du skal tage på efterskole... hvis du ved at du vil være berider, så go for it. og tror bestemt det ser bedre ud på dit CV at du har været på landbrugsskole end på efterskole...

• #4   5. okt 2007 * Emilie Meineche * M

#Krismofyto'en med Svend Sved #

Jeg ville skam også tage på landbrugsskole efter jeg havde været på 10 kl. / efterskole.
    det er for at få noget erfaring og mere sikkerhed i ridningen.

• #5   5. okt 2007 nogle andre som evt har erfaringer med det ? (:

• #6   5. okt 2007 synes ik du skal tage på efterskole men starte på din uddannelse

• #7   5. okt 2007 Tag på landbrugsskole smiley

• #8   5. okt 2007 ja som mia TEAM KÆRHOMS siger tag på landbrugsskolen

• #9   5. okt 2007 Ville nok ikke tage på efterskole, så ville jeg nok hellere tage ud i en stald og arbejde, og få noget erfaring der.

Men ville nok vælge at starte uddannelsen med det samme.

• #10   5. okt 2007 Jeg er så totalt uenig med de fleste.
    Jeg tror det vil være rigtig godt for dig at tage et år på efterskole. Det er en god måde at flytte "hjemmefra", man fåe en meget blid overgang og man lærer SÅ meget om sig selv og andre af at være afsted sådan et år. Og hviis du kan finde et sted hvor der bliver gjort noget ud af ridningen er det jo kun en fordel.
    Men vær opmærksom på at der er en del steder hvor de ligesom "sælger" stedet på at de har SÅ gode faciliteter og undervisere osv osv.. Hvor det måske ikke lever helt op til det lovede. Tag ud og kig dig grundigt omkring og snak med den underviser der og lad være med at vælge den første den bedste, eller den der er nærmest på der hvor du bor. Hvis du vil videre med ridningen er det nok lidt væsentligt at du får noget kvalificeret undervisning det år.
    Pøj pøj!

• #11   5. okt 2007 Tak allesammen (:
    nu skal det jo lige siges jeg ikke tager på efterskole/ 10 kl. for at få nyevenner eller prøve at være lidt på egen hånd. det skulle udelukket være fordi jeg ville gøre mere ud af min ridning. (:

• #12   5. okt 2007 Hejsa... Jeg kan lige fortælle, at bla Grindsted landbrugsskole... har en 10 klasse, med også en special linje med heste... kunne det være noget måske?? eller evt undersøg på den landbrugsskole, du skal på.. om ikke der er en 10 klasse?? men du kan jo sagtens godt starte på din uddannelse fra næste år af.. 10 klasse, kan ofte være et spildt år.. og det ville jo være lidt træls.. især når du ved hvad det er du vil... Det er noget andet, hvis man var i tvil om hvad man skal vælge af uddannelse.. og hvilken retning.. så er det godt at tage 10 klasse.. det gjorde jeg selv, fordi jeg var i tvil om hvad jeg skulle...

så spring ud i det.. og tag på landbrugsskole... desuden vil du også få mere ud af at arbejde i en salgs eller stutteri stald.. og få en masse erfaring der.. det vil du ikke gøre på samme måde i 10 klasse..

• #13   5. okt 2007 Hvis det var mig ville jeg gøre som Marie-Louise siger. smiley

• #14   5. okt 2007
    Selvom du siger det KUN er for din ridning du vil tage på etferskole, så ville jeg alligevel tage 10 kl. Fordi som Marie.Louise siger, så kigger de efter modenhed, også.
    et år på etferskole ville gøre utrolig meget!
    Og er der en seriøs ridelinie er det kun ekstra bonus for dig. og så kunne du gå videre med DCJ landbrugsskolen bagetfer. det synes jeg ville være perfekt smiley

• #15   5. okt 2007 Jeg ville gøre som du har planlagt det.

På den måde får du lidt ekstra tænketid. Det kan jo være det her slet ikke er det rette fag for dig alligevel smiley

Kommentér på:
hvad er smartest mht uddannelse ?

Annonce