{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyben
  • #1   6. sep 2021 Følger lige

  • #2   6. sep 2021 Man kan fryse hyben og gi dem når de er tøet op. Kræver 5 - 6 stk om dagen.
    De kan også tørres i ovnen. Der vil jeg nok skære dem over for lettere / hurtigere tørring.
    Der er ingen overdosering på hyben. Det hesten ikke bruger, tisser den ud.
    Meld dig evt ind i gruppen her på HG, der hedder Urtehesten og læs mere om hyben og andre urter.


  • #3   6. sep 2021 Du kan sagtens give dem direkte fra busken, min tidligere part bed dem selv af busken, hun var helt vild med dem!
    Men de kan også nemt fryses og så er det bare at tage en håndfuld op om dagen og smide i krybben.
    Det er sådan jeg tænker at gøre, eller dehydrere dem og give dem tørre.


  • #4   6. sep 2021 Åhh, indimellem tænker jeg tørre tanker om dokumentation af effekt, og diverse tilskud.
    Suk.

    Anyway.
    Vil du give tørrede hyben, så forhold dig til hvor meget arbejde du får i at samle hyben, rense, tørre og/eller fryse ned, evt tø op osv.
    Versus kiloprisen for en spand med det ønskede mystimagiske tilskud, købt klar til brug og med stabil høj kvalitet...


  • #5   7. sep 2021 Doktor Who
    Jeg kan altså se, tydelig, effekt af, at min gamle hoppe på 25 år får hyben. Der er altså intet mystimagisk ved hyben. Hvis ikke den ønskede effekt opnås, som er mild smertestillende, ja så er de fulde af c vitaminer. Der er mere mystimagisk ved medicin som, gerne, består af alt muligt kemi og kunstige tilsætningsstoffer. Nogen afhængighedsskabende. Såå...
    Det er bare svært, at ta patent på naturen, derfor der ikke er penge i, at lave dokumenterede forsøg på naturens virkemidler, som man kan med medicin. Deri består, den kedelige forskel.


  • #6   7. sep 2021 For at sælge et produkt som medicin, skal man ikke tage patent på naturen.
    Men, man skal kunne lave nogle relevante forsøg og dokumentere effekt.
    Kan du dokumentere effekt, og stoffet ikke er skadeligt når taget korrekt, så er det klar til godkendelse, kort fortalt.

    For at sælge som naturmedicin, så skal man bare sandsynliggøre, at produktet ikke er skadeligt.

    ...
    Hvis x naturmedicin var lige så fantastisk effektivt, som reklamerne påstår, så er det jo en smal sag at dokumentere effekt.
    Hvorfor gør de så ikke det?
    Ved ikke at udføre tilhørende forsøg, risikere de ikke at blive modbevist, men kan fortsætte salget i håndkøb.

    ...
    I naturprodukter variere indholdet af aktive stoffer en del.
    Så, x gram naturprodukt hver dag medføre at man får meget forskellige mængder af det virksomme stof.
    Hvis du har en hest med smerte, fortjener den så ikke at få nok af det smertestillende stof hver dag?
    Derfor udvindes det virksomme stof i piller / mixtur, så man ved hvor meget der gives.

    Bombom... Hvis min hest havde ondt, ville jeg vide hvad den fik for det, og ikke tro.
    Sådan er vi så forskellige, Sunshine...
    smiley


  • #7   7. sep 2021 Doktor Who
    Nu påstår jeg ikke, at hyben er medicin. Du har dine lægebriller. Men om noget har effekt, som jeg ved selvsyn kan konstatere, behøver jeg ikke en længere medicinuddannet person til, at nedgøre. Tro på det, eller lad være, vi kan være lige gode venner af den grund. smiley


  • #8   7. sep 2021 Siden at jeg skrev dette indlæg, er jeg blevet klogere smiley

    https://www.hestegalleri.dk/forum/off-topic/1598975-hyben___goer_det_selv

    Efter en snak med min dyrlæge, hvor vi snakkede om hyben, sagde dyrlæge at det er da fint at give hyben, men en hest på ca 600kg skal så op og have omkring et ½ kg om dagen, og det vil maven ikke kunne tåle.....

    Så jeg giver bare et håndfuld tørrede hyben, som hygge slik.


  • #9   7. sep 2021 Sunshine.
    Hvis du giver noget, med en klar forventning til, at det har behandlingseffekt, så er det jo en form for "medicin"??

    Ja, jeg laver gerne recept på proteindrik, men har da også laver recept på kram og sagt at de nok skal bruges før benzodiazepiner, og recept på kage for at få en gammel mand til at acceptere at selvom appetitten er lille, så er mad uhyre vigtigt - men det betyder ikke at man skal tage noget, der ikke smager godt, det må gerne være velsmagende og give livsglæde...


  • #10   7. sep 2021 Doktor Who
    Der er forskel på, at søgen en form for effekt af et produkt, i dette tilfælle hyben og så, at kalde det medicin. Ja jeg har søgt og fundet virkning af hyben hos min gamle hyp, men jeg kalder det stadig ikke medicin. Det er der intet mystimagisk ved. Knust hyben er hvad det er og intet andet. At du ikke tror på virkningen af det, er jo, i dette tilfælle, dit problem. Ikke mit. smiley


  • #11   7. sep 2021 smiley
    Sunshine.
    Men med en målbar effekt, så er jeg så grådig, at det ikke er godt nok at tro, jeg vil vide...

    Men, over and out.


Kommentér på:
Hyben

Annonce