{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er prisen for meget
  • #1   4. dec 2021 Forhåbenligt ikke mere end 10.000 i den alder og højde.

  • #2   4. dec 2021 Den er til 14000

  • #3   4. dec 2021 Er den sund og rask, og i fuld ridning, eller?
    Hvordan er den under rytter, hvad kan den? Er grundridningen god, eller er der aldrig kommet styr på det grundlæggende?
    Osv.

    Hvis den er en velfungerende hest, så skal det sammenlignes med at dysfungerende projektheste sættes til salg for 25.000 kr +.


  • #4   4. dec 2021 Hestepriser har taget et kæmpe hop opad, her de seneste år. Projekt heste, eller heste der har funktionsfejl koster mindst 25000 kr. Også dem der slet ikke kan rides.

  • #5   4. dec 2021 er med i en gruppe på fb med heste under 20000
    og her ligger der flere af samme type/alder/mm som dig, og de ligger imellem 10 og 20000 kr

    så 14 passer vist meget godt


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   6. dec 2021 En hest kan reelt set ikke vurderes til værende en fast pris værdi, så om 14.000 er for meget eller for lidt, det er op til sælger.

    Det er sælger der bestemmer prisen.


  • #7   10. dec 2021 AMT: - ja tak, sælger sætter pris - nogle skriver/siger fornuftigt "til forhandling". Men køber bestemmer jo lige så meget hvad hun, han vil gi' - og ofte enes man jo på gensidig god vis. Generelt - om emnet - vil jeg sige der er sørgelig tendens til at sætte meget gamle heste til salg, og alt for dyrt, hvor ejer måske skulle tænke at det primært drejer sig om at finde godt plejehjem til pensionisten. Jeg synes Hippie uden hypse peger på rigtigt prisleje-max. Og man kan jo altid spørge: hvorfor sælge gamle heste? Kan man ikke selv have den/dem mere, er en foræring med indbygget sikkerhed mod videresalg mest human, hestevenlig.

  • #8   10. dec 2021 Eva N.
    Ved en foræring eller salg skifter hesten ejer.
    Efter ejerskifte kan ejer sælge, slagte, ride osv efter sit eget hoved - garantier fås ikke.

    Ved gamle lidt skrøbelige heste er der høj sandsynlighed for dyrlægeregninger.
    Uoverensstemmelser imellem ejer og låner kan hurtigt blive meget dyre for låner - er dyr i ens varetægt, så er man forpligtet til at sikre de håndteres lovligt inkl lider ingen nød - så, hvis ejer ikke tager telefonen kan staldejer være forpligtet til at ringe efter akut dyrlæge.
    Den der ringer efter dyrlæge betaler regningen.
    Normalt kan andre end ejer ikke aflive andre folks dyr (medmindre det er meget akut eller man har en fuldmagt).

    Så, jeg tør ikke låne gamle, skrøbelige dyr, men jeg ejer med et smil gamle Skipper, som bare eksistere for at holde min ridehest glad.. Og det gør han til UG.
    Raske heste kan sættes til salg, men syge heste afliver man - den huskeregel gælder vist uanset alder?


  • #9   10. dec 2021 Doktor Who med den smukke hest som profilbillede - der er nu ualmindelig mange juridiske aftale og kontraktmuligheder, som kan håndhæves og forfølges ved brud - på og med dyr som heste, hunde - i og uden for dkk, dyre racekatte, du nævner selv fuldmagt, der også er gangbart juridisk dokument

  • #10   11. dec 2021 Ja - hvis du indskriver klausuler og er villig til at tage slagsmålet, hvilket kan kræve flere penge til at betale juridisk bistand end hesten har været solgt for.
    Professionelle kontrakter til køb /salg af dyre ting, hvor klausuler giver mening, de har været forbi kompetent personale - og udføres af folk, der er villige til at tage sagen op ved behov, og gå igennem konflikten.
    En advokat koster et par tusind kr i timen +du skal jo selv forberede dig.
    -Jeg har i sommers taget en sag mod en tømrer, som har lavet makværk. 5 minutter inde i mødet med Byggeriets Ankenævn bakkede han ud og indvilligede i at gøre tingene om. Hans regning til Byggeriets Ankenævn gebyr var 10.000 kr.
    Det dækker over, at han konsekvent har forsøgt at springe over hvor gærdet er lavest bagefter, og jeg har skulle løbende nærlæse tekniske specifikationer og løbende bremse makværk, såsom ikke at lægge gulvbeklædning på før det støbte gulvs vandprocent er lav nok.
    Mm, man skal vælge sine kampe med omhu.


    Dvs - siger købet "nå, jeg er da ligeglad", hvis fx en pensioneret ridehest tages i ridning på trods af den er solgt til selskabshest - så har du en tung og dyr opgave foran dig.

    Dernæst - hvad er logikken i at sælge et dyr, som ikke kan holde til hyggeridning?
    Kravene til en hest kan leve op til flokken og indgå i det sociale liv med god livskvalitet, uden at blive prügelknabe, er sandsynligvis højere end de krav de fleste heste oplever fra en hyggerytter.
    Så, kan en hest ikke rides let, så er det vist på tide at ejer indrømmer den logiske konsekvens og afliver.

    Så - realistisk set - er der noget galt med hestens helbred, så afliv med god samvittighed.
    Det synes jeg stadig er et godt råd.


  • #11   11. dec 2021 Udgangspunktet var Team Hammers spørgsmål omkring pris.. ikke noget med syg hest, hun fik flere bud på dette, min pointe var bl.a. at gamle heste, der sættes til salg, fortjener bedre. Din tale om syge - vel uhelbredelige - (salgs)heste bør aflives, er mange vel enige i. Men tråden er løbet fra sagen, og jeg trækker mig. Hej

  • #12   11. dec 2021 Tak alle sammen

Kommentér på:
Er prisen for meget

Annonce