16. maj 2005 Følger: 183 Følgere: 180 Heste: 2 Emner: 614 Svar: 2.754
sikke en start :o {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
i disse dage passer jeg stutteri Lærkegården for Kristiane Klindt, da hun er i Sverige.
I går var officiel første dag, og jeg drog jo afsted til stalden for at ordne aftenes gøremål. jeg har lidt travlt, da jeg skulle til fest om aftenen og altså skulle nå aftenstalden lidt hurtigere end normalt.
Jeg havde min veninde, som ikke er vandt til heste, med og hun skulle hjælpe mig så godt hun nu kunne.
Jeg starter på den store hoppefold hvor Ás også går, jeg trak ham ind i stalden efter at have muget boksene ud og givet wrap. da jeg så kommer ud for at se om þhyda var meget plaget af sommeeksem. det viser det sig så at hun er, så jeg tager hende og Ýmir ind i stalden. da jeg så går ud igen, ser jeg at Soldan(4 måneder gammelt føl) står med noget der minder om snot ud af næsen og munde, jeg kigger på ham og synes det ser træls ud, men venter alligevel med at ringe til Kristiane.
Da jeg så har givet dem wrap udenfor, kigger jeg på ham igen, og nu ser han endnu værre ud og vil ikke spise. jeg ringer til Kristiane og vi bliver sammen enige om at ringe til dyrlægen. Sybilla kunne komme 1 time efter, så nu skulle der bare ventes. jeg satte þhyda og Emir ud igen og tog Pila og Soldan ind i deres boks.
da der er gået næsten en time, kommer Sybilla så og vi konstatere meget hurtigt at han har spiserørsforstoppelse! Han fik dobbelt bedøvelse og vi tog så hans temperatur samt gav ham penicilin. han blev skyllet via en slange gennem næsen og hans forstoppelse fortog sig så der blev luft igennem.
Jeg er lykkelig over at jeg opdagede at han hostede slim op, ellers ville han muligvis ikke ha været her i dag
For så at gøre historien endnu sejere, så fik jeg overleveret en flaske penicilin, en sprøjte og nogle nåle og så lærte hun mig ellers hvordan jeg skulle stikke ham. Grunden til penicilinen er self. Lungebetændelse. det opnår de jo stor risciko for når de har forstoppelse.
i dag var der så gået betændelse i Tertnas sår, så jeg måtte til at stå og rense det og gøre ved, det var virkelig slemt - Men alt i alt er det jo en noget dramatisk start på en ellers velplanlagt uge. vi havde regnet med at vi havde fået alt det sygdom vi skulle forinden, da vi lige pt. har to stk nykastererede vallakker med infektion+penicilin, to halte heste og en hingst med mug. normalt har vi aldrig sygdom, men denne gang er det bare kommet lige oveni hinanden alt sammen
God aften fra mig og glædelig efterårsferie.
- Der tages forbehold for stavefejl, det er gået lidt stærkt det her ;b
Knus fra Camilla
aug 2006
Følger: 121 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 106 Svar: 479
maj 2005
Følger: 183 Følgere: 180 Heste: 2 Emner: 614 Svar: 2.754
maj 2005
Følger: 183 Følgere: 180 Heste: 2 Emner: 614 Svar: 2.754
sikke en start :o