{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Tilskud til seneskade {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en vallak på 12, der har fået en slem skade på den dybe bøjesene. Kender i til tilskud der kan støtte op om helingsprocessen.?

Han har fået en 50% chance, og boks-ro på 9-12måneder.

Pt. står han om natten på boks med BOT. I dagtimerne har han en lille fold på ca.5x5 m.

Han får:

Equsana Balance
Lucerne
Magnesium
Horselux hørfrømix
Djævleklo
Hyben
Læge-kulsukker
Burresnerre

Jeg overvejer et tilskud der indeholder MSM, chondroitinsulfat, hyaluronsyre, glucosamin som f.eks. Solanum Flex. Men har nogen erfaring med det, inden jeg tømmer opsparingen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskud til seneskade
  • #1   29. aug 2022 Har du facebook?
    For så ville jeg spørge i gruppen: " hestefolk der vil hjælpe hinanden uden censur."
    Der plejer folk og være gode til at svare og tror også at du ville få flere svar end her smiley man kan vidst spørge anonymt derinde hvis ikke at man ønsker at folk kan se hvem man er.
    Tilskud er for mange godt, men der er et stort udvalg og med meget forskellig mængde af de forskellige indholdsstoffer så svært at finde rundt i. Nævnte din dyrlæge ikke noget i forhold til det og om de anbefalede noget? Personligt ville jeg nok også se på laser og lysterapi behandling da det hjælper mange, men kender ikke til din specifikke sag og om det må bruges der. God bedring med hesten smiley


  • #2   29. aug 2022 Prøv at snak med din dyrlæge om Ekyflex Tendon fra Audevard. Det er noget du skal have igennem dyrlægen, da mærket kun forhandles af dyrlæger.
    Jeg har ikke prøvet lige netop den, men jeg har brugt andre produkter derfra til andre problemstillinger, og dem har jeg haft fin effekt af smiley


  • #3   31. aug 2022 Hvis du fodrer den anbefalede dosis Equsana Balance, så dækker det hestens behov for mineraler og vitaminer.

    At noget tilskud skulle gøre godt for en seneskade... Så skulle det være smertestillende, da det også hæmmer inflammation. Jeg er stor tilhænger af voltaren - det man køber på apoteket og smører på sportsskader. Det virker også på hesten.

    I stedet for at fodre hesten op med kraftfoder og alt muligt andet halløj, ville jeg nok overveje, om det i stedet skulle reduceres til et minimun, altså grovfoder med lav fordøjelighed plus mineralblanding, så den ikke har for højt et energiindtag ved fuldstændig boksro.

    Og så ville jeg nok ikke have den til at rende rundt på en fold med en seneskade. Motion ved hånd på fast/jævnt underlag er bedst.


  • #4   31. aug 2022 Han får selvfølgelig wrap-hø ad libitum i hø-net. Og det er nødvendigt med den lille fold på ca.5x5m da han er ved at eksplodere i boksen og ødelægger det hele. Når ham får ca.12 timer på den lille fold og 12 timer i boksen, er han helt rolig. Han står stille på folden og bevæger sig mindre end han gør i boksen.

    Han fik en allergisk reaktion da der blev forsøgt med voltaren for et par uger siden, så det holder vi os fra.


  • #5   31. aug 2022 Da min stod med overbelastning på den overfladiske bøjesene, fik han LTS i 10 min. hver dag. Det er jo godt nok en meget mildere skade min har stået med, men han stod ikke længe før jeg fik grønt lys til at skridte. Jeg er sikker på at den LTS pad har hjulpet med helingen.

    Mht led, så giver jeg min glucosamin fra Equine America, men det tror jeg ikke vil have den store effekt på heling af skaden.


Kommentér på:
Tilskud til seneskade

Annonce