{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

fremadgående pony {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen
jeg har en 23 årig pony som bliver MEGET fremadgående (der var nogen der troede han var 4-5 år) under stævner, og jeg kan næsten ikke styre ham. Jeg har idag redet mit andet stævne på ham, og jeg fik sidste pladser IGEN. Jeg skal højsansyndeligt til stævne igen d. 29 okt, og håber i har nogle tips så jeg kunne være med i løbet om en fin roset. Tips om at få styr på ham under opvarmningen hjælper ikke, da det først er når han kommer ind på selve stævnebanen han bliver helt vild smiley

Kommentarer på:  fremadgående pony
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 44 Emner: 131 Svar: 8.782
    #1   9. okt Det kan være mange ting.
    Men i mange tilfælde er der stress ved hesten ifht. Omgivelserne, og rytterens nervøsitet.

• #2   9. okt Er han også sådan når du rider ham til dagligt?

• Patricia P
    Patricia P Tilmeldt:
    aug 2022

Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #3   9. okt Nej, når jeg rider normalt går han lige så langsomt som en skildpadde??

• #4   9. okt Jeg ville gøre ligesom man gør med hunde. Tag den med ud til stævner, hvor den ikke skal deltage, og væn den til stemningen smiley

• #5   11. okt Patricia P
    Okay, hvordan har du det med at starte stævner? Er du spændt eller nervøs? Tror du din hest måske bliver påvirket af dit humør? Hvis han kan mærke du er anspændt bliver han det også smiley
    Vores heste ser os som deres "ledere" (ligesom der en leder i en flok), og hvis de kan mærke at vi er bange/nervøse/spændte, så bliver de det også fordi de tror der er fare på færde smiley

• Patricia P
    Patricia P Tilmeldt:
    aug 2022

#6   11. okt Jeg er ofte spændt indtil ca. 30 min før jeg skal på banen hvor jeg får styr på nerverne og slapper af og koncentrerer mig. Men det kan godt være at det er tilfældet:D

• #7   11. okt Nogle heste bliver også bare mere påvirket af stævne-stemningen end andre. Der forgår så mange ting jo smiley

• Patricia P
    Patricia P Tilmeldt:
    aug 2022

#8   12. okt ja, men jeg har fået af vide at han har gået la5. Så jeg er bare meget overrasket over hvordan de kunne få ham til ikke at ride fri trav gennem hele programmet smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 44 Emner: 131 Svar: 8.782
    #9   12. okt Patricia: det er ikke unormalt at en hest reagere forskelligt på ens situationer alt efter rytter.

Allerede din beskrivelse af dig selv, kan godt være en faktorer i at den "er som den er".

Ligeledes kan evne, forståelse, foder, og en hel masse andre ting også spille ind.

Kommentér på:
fremadgående pony

x