{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
304 visninger | Oprettet:

Kan jeg ændre lysten? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min fjordhest på 10 er ikke lige den mest springglade pony der findes. Jeg ved ikke om det er fordi der er for lidt udfordring eller om han bare ikke har lysten til det. Da jeg ikke rigtig kan tage mig sammen til dressur, ville jeg godt begynde at springe, men det ike særlig sjov når hesten ikk gider. Er det evt. noget man kan træne den op i, så den måske synes det er sjovere?

Evt. gode forslag modtages gerne. (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg ændre lysten?
  • #1   1. nov 2007 Måske bare stare med nogle helt små spring og så bare sørge for at din pony får en god oplevelse (staves)

• #2   1. nov 2007 Ja, men når jeg springer små spring så er det som om han ikke gider tage sig sammen. /:

• #3   1. nov 2007 plejer den gerne at ville springe ?
    - hvis ja, så prøv noget der er lidt højt, for kender en pony der ikke gider tage sig sammen når det er lavt, men kun når det er højt ..

• #4   1. nov 2007 altså der var engang for ½ år siden, hvor jeg red på den lokale rideskole med ham. Der kunne jeg springe ca. 50-70 på ham, og der havde han ikke noget imod det, men lige pludselig gad han bare ikk mere. Forstår sgu ikk helt?

• #5   1. nov 2007 Hmm, tja det kunne da være jeg skulle prøve det. Havde faktisk overvejet det på et tidspunkt, men opgav da han jo ikk gider springe. Men det kan da være et forsøg værd (:

• #6   1. nov 2007 eh, har du prøvet løsspring? ved ikke om det hjælper d:

• #7   1. nov 2007 havde også tænkt løsspring, tror også lige prøver det, jeg kan da håbe det hjælper (:

• #8   1. nov 2007 Det er tit med mange heste at de ikke gider tage sig sammen med små (:

• #9   1. nov 2007 For det første uden at være racistiksk på nogen måde, s er en fjordhest generelt en tung hest, og den er ikke avlet til spring. derfor skal ambitionerne ikke være ret store, presser man en hest for meget i forhold til hvad kapaciteten rækker, så bliver den træt af at springe.

Spring småt,og overskueligt. Små baner der er lette og overskuelige for både dig og din hest.

Ellers så prøv som foreslået at ride jagter, det er skdie skægt for de fleste ekvipager! smiley

men hvis hesten ikke har lysten til spring alligevel burde du måske finde en anden pony der synes det er skægt. ellers er det synd både for hesten og dig smiley

• #10   1. nov 2007 okay (:
    Min halvpart gider heller ikke tage sig sammen over de små, men springer rigtig godt på de høje d:

• #11   1. nov 2007 tag i skoven og spring, og lad vær med at spring for meget, kun 1-2gange om ugen max

• #12   1. nov 2007 Eller løsspring og jagter xD

• #13   1. nov 2007 Linette: Hehe, så prøv at kig på min gamle traver, den er da heller ikke avlet til det, men den kunne sagtens alligevel.. det er ikke løgn det jeg skriver.
    Jeg skriver jo ikk at heste der ikke er avlet til det IKKE kan eller IKKE har lyst. Men jeg har set rigitg mange tæske deres pony'er igennem store og svære baner hvor ponyen simpelthen ikk har haft kapaciteten og så går det galt.
    En fjordhest er en tung type hest, og den er ganske enkelt ikk avlet til at springe, derfor ser mange ikke rene fjordheste på de internationale springbaner. smiley

• #14   1. nov 2007 pau: totalt løgn xD min fjordhest HADER dressur(kan sagtens lidt fra LA og ned) Og springer som om han ikke vil andet xD haha.. totalt ivrig og bare derudad.. springer 100 til træning ca.. smiley Han er ikke sporty, men ikke tung.. en mellem ting og han springer mere elagant end andre heste jeg har set;)

• #15   1. nov 2007 Og Linette, ærlig talt, så er en Welsh Cop ikke en decideret tung type hest smiley
    En fjordhest er noget tungere i det end en welsh cop. smiley

• #16   1. nov 2007 Prøv at spring nogle højere spring med ham? eller evt. noget i naturen?

• #17   1. nov 2007 Pau: vil gi dig ret, møder sgu heller aldrig fjollere der i LB klasser til D/C-stævner.. min mor siger oz at når jeg så springer fejlfri LB til distrikt (3 omgange 0 xD) så står folk oS: aaarjj hvor er den god.. nøøøj.. woooow osv xD vildt grinern xD

• #18   1. nov 2007 (link fjernet)

dog nogle måneder siden.. store fremskridt siden da.. ikke så mange "fejl" fra min side;) jeg er jo dressurytter så vores diskninger har været min skyld pga af fejlbaner XD lol jeg er en ged

• #19   1. nov 2007 altså forstår slet ikke hvorfor i sådan angriber mig. ? har jo ikke sagt at fjordheste ikke kan springe osv, og 1m ja det er da heller ikk højt smiley
    Kender da en fjordbolle der sprang MB smiley Men der er langt imellem dem,.

Og at det at en fjordhest er en tung type hest gør det ikke nemmere for den på hverken dressur ell spring plan. smiley dermed har jeg IKKE sagt at det er lorte ehste. smiley
    Har som sagt selv haft en traver som springpony, og har da været ude for meget fra andre mennesker, da han netop var travhest. smiley

• #20   1. nov 2007 Enelam : jeg har ikke brug for en video af dig springe 80 cm på en fjordhest. min veninde sprang MB på hendes. smiley

Men de kommer bare meget sjældent højere op, da deres natur og bygning ikke tillader det. PÅ dressurplan bedømmes fjordheste tit ned, da dommerne ikke anser dem for at være en "dressur hest", selvom nogle skam kan gå rigitg fint smiley

• #21   1. nov 2007 enelam : ja, hehe, det er jo lige det. smiley Havde det samme med min traver. Når folk så så den sprigne så ændrede de tit mening. Han var meget speciel men han kom da over springende.. hehe, red da MB, så det var da helt okay..

• #22   1. nov 2007 Generelt snakker jeg om den "gamle" type...

den mere sporty type er lidt mere med på stævnelpan, men det er stadig ikke en pony der rigtig gør sig gældende på i de lidt større klasser. smiley

• #23   1. nov 2007 Pau: Er på vej til LA.. springer MB til træning, både højde og sværhedsgrad, brede oksere og alt det der..

Angriber dig skam slet ikke.. men man skal sgu aldrig undervurdere en. sys det er lidt tavligt at samligne med mig en af dine vendinder, vi udvikler os stadig.. forettrækker os bidløst så træner ikke røvn ud af bukserne;) har staret en LB1 til 65%.. 3 point fra 1 pladsen;) kan skam sagtens.. og nej du har ikke sagt de var lorte heste.. men de er heller ikk dårligere end gennemsnittet, hvis rytteren investere nok tid i hvad hesten vil så kan fjordheste være lige så gode som andre, men mange bruger dem til skovtur pga af deres gode temp. Har hørt en historie om en på temlig højt plan.. det var noget internatioalt dressurmestersakb.. da hun trak fjolle ud af traileren grinede folk fordi det var for heste, men da hun løbmed pokalen holdt de sgu kæft;) haha

• #24   1. nov 2007 men se mange ponyere når ikke længere end LB, nogle fjordheste når landsstævner i MB så man kan ikke rigtig sammenligne.. du kan fidne mange fjollere der er ligeså gode, endda bedre end så mange andre ponyer;) sys ikke man skal ta racer og sige fjordheste ikke f.eks er gode til jagt, for mange individer i DSP'er egner sig ikke til jagt;) jeg kigger altid individer, bare fordi fjollerne måske ikke generelt er på stævnepladsen så kan nogle være ti gange bedre end nogle DSP'er som er poulære;) hehe.. håber du forstår.. min mening,, ikke for at være nedrakkende overhovedet;) kan sagtens se hvad du mener, jeg mener bare en anelse anderledes hehe;)

• #25   1. nov 2007 Jeg sammenligner dig skam ikke med min venidne, jeg brugte min venindne som eksempel på at jeg godt ved at nogle fjordheste kan hoppe.

skal til undervisning, så har ikke tid til at diskutere mere.
    Jeg kigger hverken efter stamtavle eller race når jeg fx skal prøve hest. <der ser jeg på kapacieten. smiley
    Men stamtavlen er nu god at støtte sig til hvis det er en unghest man fx køber.

jeg vil hverken nedrakke dig eller din pony overhovedet! Og synes det er flot du er kommet så langt som du er og at du vil arbejde for nogle resultater. Men ser man i procent så er der flere DSP'er med resultater på stævneplan end der er flordheste.
    Man skal jo altis være realistisk og se på hvad ens pony har af kapacitet. Og har den kapaciteten så er psyken lige så vigitgt! smiley
    Og mange fjordheste besidder ikke den store kapacietet fx indenfor springning. smiley Men der er self nogle der kan smiley

Hehe, men jeg smutter nu. Skal afsted til undervisning;) men som sagt vil jeg gerne undetstrege at jeg ikke vil nedrakke hverken dig eller din pony! smiley Eller fjordheste i det hele taget. smiley

• #26   1. nov 2007 ved jeg skam;) hehe.. helt fint.. men få fjordheste er bedre end får "almindelig" blandingsponyer(som over hovedet ikke er almindelige, men altså almindelige på stævnepladsen af en art) men ja generelt er DSP'er mere aktuelle på stævnepladser, men det er nok fordi fjordhets kræver en del træning fordi talentet ikke er medfødt;) hehe

Kommentér på:
Kan jeg ændre lysten?

Annonce