{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynde til ridning
  • #1   30. nov 2022 Det vigtigste, vil jeg helt klart sige, er en hjelm og ridesko.
    Horze har det fleste ting, i forskellige prisgrupper.
    https://www.horze.dk/

    Rideskoler har ofte lånehjelme, men jeg vil anbefale dig, at investere i din egen, så du får en der passer til dig, og som du er 100% sikker på, ikke har fået slag, eller taget fald.
    Et par alm. ridesko/støvler, der er beregnet til ridebrug.
    Og så evt. ellers et par ridebukser. Vil anbefale dig ridebukser med fuldskind.


  • #2   30. nov 2022 Man kommer langt med et par solide gummistøvler, en cykelhjelm og et par ridebukser med fuldskin smiley

  • #3   30. nov 2022 Jeg ville nok ikke bruge en cykelhjelm, med mindre det er en af dem der dækker baghovedet. Det er der mange af dem der ikke gør ligesom en ridehjelm.

  • #4   2. dec 2022 Som andre skriver, minimum en ridehjelm. De fås også i billige udgaver og skal være VG1-godkendt, hvis du skal ride i en klub under DRF.

    Ridestøvler - korte eller lange, men noget med hæl, så du har sikkerheden på plads.

    Ridebukser er at foretrække. Jeans kan blive for ru, når man ikke er vant til at ride, der er meget slid på huden på inderlårene. Træningstights er for glatte, der er ingen grund til at gøre det sværere for sig selv end højst nødvendigt.

    Ridehandsker. Tøjlerne kan være ru og give vabler og så er det bare rart at få beskyttet fingrene.

    Du kan bestille på horze.dk eller hooks.dk, de har nogle billige mærker. Eller tage ud i deres butikker smiley

    Rigtig god fornøjelse med at lære at ride. Det er bare om at hænge på, det tager mange gange at få rytmen arbejdet ind i kroppen, men det er fedt, når det bare spiller smiley


  • #5   2. dec 2022 Hvis man får vabler af at ride, gør man det forkert. Har aldrig brugt handsker til ridning i hele mit liv, bortset fra at holde varmen.

  • #6   6. dec 2022 Louise J
    Jeg har fået vabler af at ride. Jeg tør godt indrømme, at jeg ikke rider 100 % korrekt hele tiden.


  • #7   19. jan 2023 Ann: det gør jeg bestemt heller ikke, men har aldrig i mit liv fået vabler af at ride.

Kommentér på:
Begynde til ridning

Annonce