{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Heste dræbt i trafikulykke {{forumTopicSubject}}

http://www.heste-nettet.dk/nyheder/3204/

Hvor er det dog frygteligt...

Det gør så ondt i mig - har lige læst det og gud hvor er det forfærdeligt...

Tænker på hvor tit jeg ikke har flyttet mine heste i god tro præcis som de 2 piger har gjort det med deres heste... Og så ud af det blå kommer sådan en - ja jeg kan slet ikke sætte ord på hvad jeg føler for den mand der har dræbt disse heste - kørende ud af det blå og direkte op bag i hestetraileren...

Tanken om hvad de to piger nu er nødt til at leve med resten af deres liv gør mig virkelig ked af det smiley

Synet af deres elskede heste i de sidste minutter af deres liv...

Sådan en mand skulle efter min mening bag tremmer præcis som de andre forbrydere der har begået noget så slemt.
Efter min mening er sådan en mand mindst ligeså farlig som de mordere og voldtægtsforbrydere der bliver spærret inde. Han er til fare for omverdenen og han har netop begået mord på 2 uskyldige dyr og mærket 2 uskyldige piger for resten af deres liv.

Han har 100 % været klar over hvor meget han har drukket og han kan på ingen måde have været i tvivl om at han har brudt loven ved at køre beruset - for han havde spiritus domme i forvejen. Tilsyneladende fuldstændig ligeglad med dette vælger han at køre sin bil med høj fart - og har nu dræbt 2 dejlige heste.

Jeg sender en masse kærlige tanker til de 2 piger - håber de får noget hjælp til at komme over denne frygtelig oplevelse..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste dræbt i trafikulykke
  • #1   6. nov 2007 .. OMG:

  • #2   6. nov 2007 Det var også den sætning jeg bed mærke i...

    Og så denne her:

    Hontas smukke hoved er åbnet af autoværnet, og kun nerverne gør hende levende.

    Det gør mig så trist smiley


  • #3   6. nov 2007 det er forfærdeligt.. den der Hontas er herinde .. jeg har været inde at lægge en lille besked ..
    ja .. det var også lige dem jeg tænker over .. altså hvordan det har været ..


  • #4   6. nov 2007 Hej alesammen.
    Jeg er veninde med den ene af de piger der mistede sin hest og de er begge meget kede af det og er sikker på de er glade for den støtte i giver dem.

    Knuz


  • #5   6. nov 2007 Jeg synes det er forkert, at man forlod stedet til fods.

    Han bør holdes tilbage, og når han er ædru, så se menneskene omkring sig i øjnene, og se hvad han har gjort.


  • #6   6. nov 2007 Syntes alle skal ligge en hilsen på hontas side det vil gøre ejeren glad.



  • #7   6. nov 2007 Det lyder godt. tusinde tak skal i have


  • #8   6. nov 2007 det er så forfærteligt var det idag `?

  • #9   6. nov 2007 Det skete vist I går, men rettelsen til HN's første indlæg er kommet i dag



  • #10   6. nov 2007 det skete i søndags

  • #11   6. nov 2007 ' nej det må være mere end forfærdeligt ! , fuck det er skræmmende s':

  • #12   6. nov 2007 det er uhyggeligt, min veninde og hendes mor blev også påkørt med trailer bagpå, bilen (4 hjulstrækker også), er totalt smadret & bliver aldrig bil igen !

  • #13   6. nov 2007 Skidt med trailer og bil.. De er begge materielle ting...

    Men de stakkels heste smiley


  • #14   6. nov 2007 for fanden, hvor er det sørgelig at sådan noget skal ske
    !!
    det er SÅ sørgeligt at læse det, Det løb mig koldt ned af ryggen specielt ved de to sætninger som er nævnt tidligere her i indlæget.
    Jeg kan ikke beskrive hvor ked af det jeg er på hestene og pigernes vejne.
    Sådan en kraftidiot der køre når han har drukket, og så til og med på MOTORVEJ!! dumme svin!
    han skulle ikke i fængsel efter min mening, nej han skulle kraftedme ha haft den tur hestene oplevede i stedet for!!
    kan slet ikke beskrive min vrede over sådan en *tjaa** ikke engang verdens værste bandeord kan beskrive ham! *GRRR*
    håber HAN er mærket af ulykken resten af sit liv!



  • #15   6. nov 2007 Det skete i søndags, de var, så vidt jeg har forstået, på vej til hubertus jagt i Gjern.

    Så til alle de slemme, der ikke må komme på HN

    Bilen blev redningsmand
    Heste-nettet har modtaget en opringning fra den ene af de 2 piger, som var implicerede i den tragiske trailerulykke i Nordjylland, da vi ifølge andre nyhedskilder skrev, at den ene hest slap ud af traileren. Dette er ikke korrekt. Begge heste fløj ud af hestetraileren, da påkørslen skete, den ene af hestene døde, hvor den anden blev aflivet kort tid efter af en dyrlæge.



    Dyrlægen vurderede, at begge heste sandsynligvis ikke har mærket noget efter påkørslen skete, selvom den ene hest stadig var ved bevidsthed indtil dyrlægen kom.



    Politiet har udtalt, at bilen, som var en firhjulstrækker, reddede de 2 piger fra at omkomme. Det er dokumenteret, at manden som førte varebilen var spirituspåvirket og har flere spiritusdomme bag sig. Han forlod ulykkestedet til bens.


    Nedenstående er et uddrag af det tragiske hændelsesforløb fra en af de 2 piger, som muligvis kan tjene til, at vi alle kan stoppe lidt op og tænke over hvor hurtigt noget kan gå galt i al omgang med heste. Heste-nettet giver her vores største medfølelse til de implicerede i ulykken.


    Uddrag:


    "Det var mig, som kørte bil og trailer med vores 2 dejlige heste, Hontas på 10 år og Siff på 4 år. Det endte med den værste død man kan forestille sig.


    Vi kører på motorvejen med skiftende hastighed fra 70 til 80 afhængig af bakker. Vi sidder og har det rigtig rart, og taler om alt. Jeg kigger ud af sidespejlet og ser halvdelen af fronten på en varebil, og når ikke mere før bilen bliver løftet af trailerens snude, og bilen kurer om på siden og efterfølgende ruller rundt.



    Christina ser desværre det, man bare ikke skal se, hestene falder ud og rammer auto- værnet.


    Da bilen ligger stille, hænger jeg i selen, den ligger på passagersiden, så Christina kravler over mig og ud. Jeg skreg og skreg troede, at jeg ville vågne og vidste også godt hvad jeg skulle ud og se. Jeg kom fri af selen, Christina ser op og siger, at det er for sent. Hontas smukke hoved er åbnet af autoværnet, og kun nerverne gør hende levende. De lå smukt med hovederne ved hinanden. Siff er desværre... forstå mig ret stadig så meget hest, at hun rejser sig for at falde flere gange igen. Dyrlægen måtte aflive hende, det føltes meget længe, men folk siger der max. gik ti minutter.


    Taget af traileren lå langt ude på marken, traileren stod i nødsporet, og vi lå i autoværnet ved midterrabatten. Hestene lå i nødsporet, og bilen som ramte os bagfra lå forrest. Han er altså kommet forbi os, og har også rullet.


    Vi kom på sygehuset, og jeg var hurtig oppe igen. Christina blev skannet. Min familie og jeg kørte til Hobro, jeg ville gerne sige ordentlig farvel til hestene, nåede det ikke derude, da vi skulle i ambulancer.


    Jeg tog grimen af hende, den var hun så sur over at gå med. Så den skulle ikke irritere hende i hendes nye liv. Jeg håber Hontas og Siff er sammen deroppe, og at de ikke opdagede noget."



  • #16   6. nov 2007 EJ; FØLER MED DEM smiley

  • #17   6. nov 2007 Ej hvor er det bare fandens trist!!

  • #18   6. nov 2007 det er godt nok sørgeligt
    man sidder her og man synes det er så onsvagt at manden ikke kan tænke sig om !!! også går det ud over 2 piger der elsker sine heste.
    hvorfor er det at jeg aldrig har tænkt over det når man har været med nogen der har haft en hestetrailer med. det kan jo være pisse farligt. !!!!!!!!!


  • #19   6. nov 2007 SÅ forfærdeligt smiley
    Jeg kunne lige forestille mig det med min hest.
    Men jeg havde ikke ladet manden gå derfra. Jeg tror jeg var blevet så rasende at jeg havde gennemtæsket ham eller sådan noget. Hvordan kunne de lade ham gå ? Fatter det simpelthen ikke !


  • #20   6. nov 2007 Jeg tror de havde rigeligt at se til med at være hos deres heste.. Desuden havde de jo begge to fået en ordenlig tur i bilen..

    Uden tvivl den mand skulle have så mange bank at han ville være ude af stand til nogensinde at gøre noget lignende..


  • #21   6. nov 2007 Jeg kan slet ikke læse de 2 sidste linier, sidder og stor tuder, når jeg læser det.
    Ja, det var ikke kun første gang jeg læste det, men bare ved at tænke på det nu, får jeg tårer i øjnene.

    Det værste er han er kendt ved politiet som sprit bilist, så det her får ham nok ikke til at stoppe med at køre fuld, nu kører han nok bare fuld og uden kørekort


Kommentér på:
Heste dræbt i trafikulykke

Annonce