{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Hestens haser {{forumTopicSubject}}

Hvordan er det nu, med hestens haser. Skal de være rette, ikke rette- hvordan ser en optimal hase ud og hvordan skal den ikke se ud? Er der nogen der kan forklare- gerne med billeder, da jeg er meget visuel smiley

Også meget gerne, hvad det har af betydning for brug, om den er det ene eller det andet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestens haser
  • #1   25. mar 2023 Altså - det bedste er jo naturligvis velvinklede haser, men man kan jo ikke få alting smiley

    Ret eller kroget has - det kan give hver sine problemer. Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg nok hellere gå efter en hest med lidt rette haser, end én med kroget has.
    Dette ud fra en holdbarhedsmæssig betragtning. Al forskning viser, at krogede haser giver en større risiko for spat.
    Alt for rette haser er heller ikke et hit, men det betyder mere for dressurheste (som jo skal kunne “sætte sig”) end for springheste.

    Mht. visuel vejledning, så tænker jeg at du kan google dig frem til nogle billeder - og jeg vil endnu en gang slå et slag for Jørgen Finderups bog, som har billeder og tegninger af alt muligt.


  • #2   25. mar 2023 Mimre- tak jeg synes den del med haserne er lidt kringlet at finde info om.. fandt dette billede på google, en ved ikke, hvad der er hvad? smiley https://i207.photobucket.com/albums/bb193/casilda_2007/Hindlegs2.gif

  • #3   26. mar 2023 Kig på det link, jeg har lagt til dig i en anden tråd - dér er forklaring til lige netop dette billede. I bogen kan du finde oplysninger om vinkler/grader og hvor de skal sidde.

    Og nej, jeg får ingen procenter for at reklamere for Jørgens bog - men den er ganske enkelt uundværlig, hvis man gerne vil være klogere på eksteriør smiley


  • #4   26. mar 2023 Ej hvor pinligt jeg har sat og kigget og kigget flere gange. Må have fokuseret så meget på det at jeg totalt har overset det smiley smiley

  • #6   31. mar 2023 Tænkte at den her måske ville give dig lidt indtryk af hvad i hvert fald dansk varmblod går op ved eksteriør på dressurheste. Man skal helst ramme i den firkantet kasse for at det er optimalt. Håber at du kan zoome ind så det kan læses og ellers kan den måske findes anden steds på nettet ??

    profilbillede
Kommentér på:
Hestens haser

Annonce