{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

min svigermor ødelægge min pony {{forumTopicSubject}}

nej hvor er jeg bare tosset på min svigermor, hun havde fået lov til at få dolf over til hendes at gå her i vinter fordi hendes ikke sku gå alene og jeg ikke sku makke med 2 heste, ja fint nok, hva sker der, hun overfodre ham med godbidder, gulerødder, æbler, rugbræd og fransbrød. de er får en masse hø og halm.. altså hallo det en shetlænder, den dør sku af det.. han er bare blevet dobbelt så tyk og kan snart ikke gå, altså hvis det ikke er blevet bedre i løbet af en uge så henter jeg ham hjem, det kan simpelthen ikke passe at det skal være sån, når man siger noget, så skal man sku overholde det og hesten kan sku dø af det..
sorry, lige lidt meget kritk over min svigermor..

håber i andre som låner hesten ud, ved hva de får og spise, man skal ihvertfald holde dem i ørene.. puha..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min svigermor ødelægge min pony
  • #1   23. nov 2007 du kender ikke min svigermor.. hun gør hva der passe hende og ja, griner af hvis man står og er alvorlig.. sagde det endda som noget af det første at han ikke måtte få ret meget, også fordi det lige var sjov her den første måned, så har hun bare givet alle lov til og fodre dem med brød og hva de nu har med.. det er jo en hest, de små er værest, til og blive forfanget og er lidt bange for at ham af min er ved at blive det.. mine søsteres pony var forfanget i 15 år så jeg ved hva jeg taler om.. de er meget sarte de små, med hva mad angår og det jo ikke lige frem at de takker nej.. ikke fordi nogen heste gør det..

• #3   23. nov 2007 det er faktisk et ret alvorligt problem at fodre en hest så meget og især en shetlænder. De er ikke skabt til at skulle leve af ret meget og derfor har de på ingen måde godt af at blive kærlighedsfodret. håber hun holder op.

• #4   23. nov 2007 Slap af.
    Jeg synes ikke engang det her lyder som om der kun er problemer med hesten men også personligt. Måske du skulle få afklaret det først. Men det kan jeg selvfølgelig ikke vide.
    Jeg tror altså din stedmor mener det godt, man 'overfodre' jo ikke sin pony med godbidder fordi man ikke kan lide den. Men hvorfor så ikke snakke stille og roligt med hende? Hvis du har gjort det, så sig pænt at du bliver nød til at flytte ham fordi han ikke har godt at får mange godbidder.

• #5   23. nov 2007 - hvis din stedmor ikke har så meget forstand på heste så fortæl hende da situationens alvor stille og roligt.

• #6   23. nov 2007 ja netop.. og det er bare så træls at hun bare griner af en og begynder og sige alverden med at ja ja nu skal jeg os til og holde op med at gå derhen så mange gange osv. men okay, de står så os lige mit i en by, lige ved siden af en kro, min svigerinde bestyrre.. sagde endda at de sku få sat en skilt op med at fodring forbudt, og de var enige og det hele og de sku nok passe godt på dem, jaja, er der kommet noget skilt op og har de ikke sidet inde fra kroen af og fodret dem med brød, som jeg lige fik afvide i søndags.. det kan bare ikke være rimeligt at det skal forklares 5 gange til en dame på 60 år.. hendes hoved fungere sku fint nok..
    og ja en shetlænder er ikke skabt til og få godbidder.. det er begrænset det de skal have..
    men hva, henter ham hjem sidst i næste uge hvis det ikke blir bedre..

• #7   23. nov 2007 det er min svigermor, ikke stedmor..
    jamen har prøvet og forklare hende det så mange gange og hun har min svigerinde der os, og hun har selv haft med hest at gøre i mange år, og de siger selv de har styr på det.. men det kan man tydeligt se at det har de ikke.. men bare rolig, siger det skam os pænt, men skal bare rase lidt ud når hun ikke vil forstå problemet..

• #8   23. nov 2007 Hvem ejer den mark han står på?

• #9   23. nov 2007 Nå ja, hov d: Min fejl.
    Ja, men hvis hun ikke kan forstå alvoret, så er der jo egentlig ikke så meget andet for end at flytte ham.

• #10   23. nov 2007 Det er altså ikke altid det er nok at sige tingene på en pæn måde..
    Jeg var i sommers på besøg hos et par ponyer min mor har solgt til en familie. Begge ponyer (shetlændere) var overvægtigt. De gik på en "jordfold" som er så stor at der vokser græs over det hele, dog ikke så højt. Men hele folden var grøn. De fik så hø efter ædelyst og kom på knæhøjt græs en gang om dagen. Derud over fik de gulerødder og andre godbider flere gange om dagen. Deres smed og en anden "heste-person" i nærheden har flere gange foreslået at sænke deres foder mængde, men uden resultat.
    -Skal lige tilføje at de tidligere har "lavet" en forfangen pony.
    Jeg kunne ikke holde ud at se to gode ponyer blive ødelagt, så jeg måtte skære ud i pap at hestene ikke selv ved hvad der er bedst for dem og at de, hvis de får mulighed for det, kan finde på at æde sig selv ihjel. Nogle gange må man bare sige tingene som de er og lade være med at pakke det ind.. Og det her er jo ikke engang mine heste..

• #11   23. nov 2007 de står ikke engang på en mark, men på en stor græsplæne, med en stald hvor de kan gå ud og ind.. der får de os hø og halm inde..
    det var en midlertidig løsning, så hendes ikke sku stå alene.. og for at jeg ikke havde alt for meget at se til her i vinter, har os 2 små børn, 1½ måned og 17 måneder. så det var os ment på en pæn måde.. men kan bare ikke takle det at hun ikke vil acceptere når jeg fortæller hvor alvorligt problemet er..
    der hvor hendes kommer fra, stod de os på en kæmpe kløvermark, kun 2 ponyer og så hendes lille hingsteføl.. de var så tygge at de var ved at sprænge.. altså det jo heller ikke sundt, og hun sagde at de gik på jordens beste mark.. når ja for en stor hest der kan tåle det, ikke shetlænder..

• #12   23. nov 2007 neder !

• #13   23. nov 2007 jep..han sku have blevet hjemme..
    men har sagt til hende i går at han skal hjem sidst i januar alligevel, da begge mine skal vaccineres, vil nemlig ikke have dyrlæge ud til 2 steder, det vil blive alt for dyrt, når nu jeg ejer 2.. så håber hun har forstået det med maden, så jeg ikke behøver at flytte ham inde, så vi blir uvenner over det..

• #14   23. nov 2007 sig til hende at hun ikke skla fodre den!! så svært er det altså ikke..

• #15   23. nov 2007 ja, go ide.. hun skal have hendes revaccineret her den 1 december.. måske sku jeg ringe til hendes dyrlæge og få en snak med hende, også hun fortæller det..

• #16   23. nov 2007 jo når der står hallo se mig i nakken, jeg gør bare hestenen go gerning, de kan jo så godt lide det.. tror mig, hun er sån en der snakker en fra munden af inden man overhoevedet får begyndt snart..

• #17   23. nov 2007 Træls (:

Sig til hende på en pæn måde at hun overfodre den altså lige lidt for meget (:

• #18   23. nov 2007 ja.. må prøve igen.. hun fatter det nok først når hesten ligger med benene i vejret..bare træls hvis der skal gå så langt tid.

• #19   23. nov 2007 snak med hende om det......... og hjælper det ikke. må du jo tag ponyen med igen... slut prut

• #20   23. nov 2007 ja.. altid noget vi har træk på bilen, så kan jeg altid selv hente ham.. der er alligevel ingen der kan se om der er en hest deri.. har ikke trailer kørekort.. men bilen må ihvertfald godt køre med den..smiler.. hvis hun blir værre..

Kommentér på:
min svigermor ødelægge min pony

Annonce