411 visninger
|
Oprettet:
Handicapridning.. {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har lige brug for lidt hjælp .. (:
Jeg er ved at lave en opgave om Sclerose, og så som sclerose patient rider man jo også, fordi det er godt for dem.. Er der nogle der ved, hvor jeg kan finde nogle billeder, eller nogle øvelser, der bliver lavet på hest, når man som scleroseramt går til ridning? Det hele er til mandag, og skal fremlægges kreativt .. Men hvis jeg ikke kan finde billeder, er jeg lidt lost..
Nogle der har ideer? ..
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.498
nov 2005
Følger: 193 Følgere: 170 Heste: 7 Emner: 392 Svar: 2.539
nov 2004
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 141
Dem skulle du tage og kontakte.
De uddanner handicap instruktører i samarbejde med dansk rideforbund.
Er virkelig prof. og ville kunne svare på alle dine spørgsmål. det handler jo ikke bare om øvelser på hesten men også at finde hesten der passer til den enkelte rytter.
du skal ud fra rytterens evne til at gå finde den hest med det rette rygsving. Hvor langt henne i forløbet er rytteren? Skal denne have bagrytter på for at kunne side korekt eller kan personen ride alene. Rytterne der er tilknyttet dernede er også vant til at være "test personer" for de tilknyttede elever og er enormt venlige og svarer på stort set alle spørgsmål..
(Har selv været der på kursus 2 gange.)
jul 2007
Følger: 149 Følgere: 194 Heste: 13 Emner: 642 Svar: 5.686
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 150
Enten kan man finde handicappede der er interesseret i at man filmer eller tager billeder af deres ridning, eller man kan selv lave en falsk film. Altså med en almindelig rytter som viser princippet i det. Den sidste metode benyttede vi os af og det kom der et ret godt resultat ud af.
Handicapridning..