{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

louise  q
louise q
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18

Handicapridning {{forumTopicSubject}}

Hej
Er der nogle herinde der rider handicapridning?
Jeg pådrog mig en skade i lænd/bækken/hofte for 6 år siden og kunne ikke fortsætte min ridning pga skaden, så har ikke redet i godt 6 år.
Har nu umildbart fået nyt blod på tanden til at genoptage min ridning...... men men jeg har ingen muskelkraft tilbage i højre side og det kan desværre ikke genoptrænes igen :-(.
jeg skal altså lære at ride igen men bare på en anden måde. jeg kan ikke engang få hesten til at gå på hovslaget på højre volte, så det siger lidt om hvor svag mit ben er blevet.
Her kommer så mit spørgsmål : er det grund nok til at komme i betragtning som handicaprytter?

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handicapridning
  • #1   23. okt 2010 du skal have fat i din egen læge, som kontaktet kommunen for en visitering.
    Ellers kan du jo kontakte et handicapridested, og selv betale.

• #2   23. okt 2010 Ja som ''Både mig og hesten er trætte af ormekure.... '' er helt rigtigt smiley

Du kommer højt sandsynligt til at starte på skridt hold, og når du så bliver stærk nok kan du jo snakke med din ridefys om alm. ridning smiley

• #3   23. okt 2010 Jeg har arbejdet på en handicaprideskole i 4 år, og JA, du kan sagtens blive handicaprytter!! Og hvis det er noget du gerne vil, så synes jeg det er en rigtig god idé smiley Du får jo din egen personlige hjælper så længe du har brug for det, og der er en kyndig fysioterapeut som kan vurdere hvilket udstyr der ville vær optimalt for dig at ride med og hvilke øvelser der kunne være gode for dig.
    Der er mange der rider handicapridning, som er mindre handicappede end dig, så det er jeg sikker på du kan

• #4   23. okt 2010 hvor bor du? Jg kender en ridefys.

• louise  q
    louise q Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #6   23. okt 2010 Tak for alle svarene smiley
    Nu har jeg lidt at gå efter.
    Der kommer en opfølgning senere, når jeg ved hvad fremtiden bringer smiley

• #7   23. okt 2010 jeps.. duh skal nok kiomme til at ride igen. tænk på stinna og snøvs.. stinna har ingen ben men hun rider altså nogle af de højeste klasser..

duh kan gå til handicap ridning en del steder efterhånden.. i starten er der nok en der holder hesten når du rider til du igen kan manøvre hesten rundt på banen. jeg har selv gået til handicap ridning i 13 år.. da det ikke kunne tilfredsstille mig nok fik jeg en part og senere hen hest. jeg har måtte droppe handicapridningen pga min skole og min hest.. der var simpelthen ikke tid til det.. da jeg kun kunne ride mellem 8-12 og der går jeg i skole..

du skal nok foreberede dig på en hel del vente tid..

Kommentér på:
Handicapridning

Annonce