Handicapridning {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogle herinde der rider handicapridning?
Jeg pådrog mig en skade i lænd/bækken/hofte for 6 år siden og kunne ikke fortsætte min ridning pga skaden, så har ikke redet i godt 6 år.
Har nu umildbart fået nyt blod på tanden til at genoptage min ridning...... men men jeg har ingen muskelkraft tilbage i højre side og det kan desværre ikke genoptrænes igen :-(.
jeg skal altså lære at ride igen men bare på en anden måde. jeg kan ikke engang få hesten til at gå på hovslaget på højre volte, så det siger lidt om hvor svag mit ben er blevet.
Her kommer så mit spørgsmål : er det grund nok til at komme i betragtning som handicaprytter?
på forhånd tak.
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
Ellers kan du jo kontakte et handicapridested, og selv betale.
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.896
Du kommer højt sandsynligt til at starte på skridt hold, og når du så bliver stærk nok kan du jo snakke med din ridefys om alm. ridning
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Der er mange der rider handicapridning, som er mindre handicappede end dig, så det er jeg sikker på du kan
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
feb 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
Nu har jeg lidt at gå efter.
Der kommer en opfølgning senere, når jeg ved hvad fremtiden bringer
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.388
duh kan gå til handicap ridning en del steder efterhånden.. i starten er der nok en der holder hesten når du rider til du igen kan manøvre hesten rundt på banen. jeg har selv gået til handicap ridning i 13 år.. da det ikke kunne tilfredsstille mig nok fik jeg en part og senere hen hest. jeg har måtte droppe handicapridningen pga min skole og min hest.. der var simpelthen ikke tid til det.. da jeg kun kunne ride mellem 8-12 og der går jeg i skole..
du skal nok foreberede dig på en hel del vente tid..
Handicapridning