{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
332 visninger | Oprettet:

Sure over godt råd {{forumTopicSubject}}

Bliver lidt negativ, når man skal svines til fordi man prøver at give et godt råd smiley så en skøn ung pony herinde, der så ud til at have gode gangarter og god spring teknik, men den gik ret meget bag lod på alle dressur billederne og jeg skrev og roste ponyen (gav den 7) men skrev at hun skulle passe på med at kade den gå og putte sig, da det kunne blive en dårlig vane, intet ondt, bare et venligt råd og så får man denne sviner tilbage:

davs.

pas på med at din ikke går over bidet.....

og desuden skal en unghest rides dybt, da man til hver en tid kan ride den op igen, når den blir lidt ældre(det vil sige i læbet af i år). og desuden ved jeg udemærket godt hvordan ungheste skal rides da jeg har redet en del ungheste til, og solgt dem for 4dobbelte, og det ville jeg vist ikke kunne hvis jeg red mine heste forkert.

Øhhhh hvad skal det til for ? kan folk virkeligt ikke tage mod et godt råd ? Der er en grundt til at min hest ikke går med hoved på plads, han er nemligt blevet redet for hårdt fortil før jeg fik ham og stolede ikke på bidet og ville slet ikke gå frem, så vi har lagt alt arbejdet i fremdrift og at få ryggen med, og det er for mig en del vigtigere end at få hoved ind.
Og ja ungheste må gerne rides dybt, men det er ikke det samme som bag lod smiley
Skulle bare lige af med min irritation.
Hilsen Signe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sure over godt råd
  • #1   1. jan 2005 jo det ville jeg da blive glad for og høre så jeg kunne ratte op på det igen !!

• #2   1. jan 2005 Folk tror at man sviner dem til når man giver et godt råd, og så begynder DE at svine en til!

• #4   1. jan 2005 Tja, altså, jeg ville ikke lige frem sige at du bliver svinet til i svaret. Selvfølgelig lyder det lidt ophidset, men hun har jo også lidt ret. En unghest må gerne gå og putte sig, det for jeg altid at vide af mine trænere, at det er ligemeget om hun går under lod, fordi vi i øjeblikket er koncentrerede om at få hende til at gå der af sig selv.

Men det giver hende jo alligevel ingen grund til at hidse sig sådan op, du skrev jo kun for at hjælpe smiley

• #5   1. jan 2005 Fedt at folk ikke kan tage sådan noget.. Der var en der skrev til mig, at Felixs korte trav kunne skyldes at sadlen lå for langt fremme på ham (gør den nemlig på det ene billede, men der er det ikke mig der rider, og jeg har ik lige bemærket det, da han blev redet, og jeg tog billedet). I stedet for at blive sur, skrev jeg til hende, at det var under longering, hans trav var kort, så jeg mente ikke det var på grund af sadlen, men jeg skulle da nok holde øje med det alligevel, for at være helt sikker!!

• #6   1. jan 2005 Emilie: Efter min mening må hesten ALDRIG gå under lod. Så hellere at den går over!

• #7   1. jan 2005 (Alex)

Signe L:
    Jeg synes du har overtrådt en ret stor grænse ved at begynde at undervise en anden person, der ikke har bedt om det, ud fra nogle billeder..

Har været ude for at Stjerneskud fik en sådan kommentar, og man sidder med et par forskellige tanker når man læser det:

Hvad ved du egentlig om det?
    eftersom du ikke var der da billedet blev taget, hvordan ved du så egentlig hvordan hesten er redet?
    og de fleste har en underviser allerede; du aner intet om hvad og hvor i et forløb rytter og hest er; hvordan kan du tillade dig at udtale dig?

Det var ihvertfald de tanker jeg sad med da Lisbeth fik en kommentar til Stjerneskud omkring det samme (og at det så ikke engang var Lisbeth der red på det billede gør jo ikke sagen bedre.. men egentlig heller ikke værre..)

Herinde viser folk deres elskede pusse-nusser frem.. hvis de vil have undervisning går de til en underviser der er på eller i nærheden af det sted de har deres pusse-nusse-grise.. ikke til en der kigger på billeder

/Alex

• #8   1. jan 2005 Tak for støtten smiley
    Emilie: Det er mest den første linie, den sårer mig fordi vi netop har arbejde så længe på at få ham god igen, og jeg ved godt han ikke går perfekt med hovedet, men i hans situation er det ikke det vigtigste.
    Min mening er så at dine trænere er forkert på den (men der er jo flere meninger) jeg bruger også at ride min hest dybt (men bestemt ikke bag lod). efter min mening starter man med fremdrift, for at få bafben og ryg med og så kommer hoved helt af sig selv smiley
    Hilsen Signe

• #9   1. jan 2005 Julie *19* M: Men hvorfor lige det? Er bare uvidende omkring det smiley Jeg lytter bare til mine trænere, som jeg har tillid til. Da Amour var 4 år, og vi skulle lære hende at gå til biddet, gik jeg hos en 14 -årig tjener (weh - NOT) og da Amour ENDELIG begyndte at søge ned, sagde den træner at så skulle jeg bare få hovedet op igen, fordi hun gik under lod.
    På det tidspunkt havde vi trænet så meget for at få hedne til at søge ned, og når hun så gjorde det, skulle jeg bare få hovedet op. Der gik lang tid inden hun begyndte at søge ned igen, vi kunne nærmest starte forfra :S Så jeg arbejder i øjeblikket bare på at få hende til at gå til biddet.

• #10   1. jan 2005 Alex: Jeg synes ikke jeg har overtrådt nogle grænser ved at komme med et godt råd der kan forhindre hendes pony i at få en masse fremtidige problemer.
    Og det er ikke et billede, så havde jeg ikke sagt noget, det kunne være lige i momentet den tog hoved ind, men den her pony går under lod på alle dressur billeder (en 5 stk ca.) nogle gange ret voldsomt endda.
    Jeg ville ikke blive sur hvis nogle kom med et velmenende råd på en pæn måde, jeg ville tænke over det og evt. forklare situationen, som fx hvorfor min hest går over lod, hvad jeg har måtte forklare folk flere gange.
    Hilsen Signe

• #11   1. jan 2005 Emilie: jeg kan da prøve at forklare det smiley
    Det drejer sig jo ikke om at få hestens hoved ned, det drejer sig om at aktivere bagparten og ryggen, bruger hesten sig selv korrekt, vil hoved hurtigt komme ind på den rette plads, derfor bør man konsentrere sig om at ride hesten frem og evt ned (ikke ind) så den får ryggen med, især på en unghest.
    Selvfølgelig skal den ikke hives op hvis den putter sig, men rides op smiley
    Og hvis en hest går bag bidet er det enten fordi der tages for hårdt eller fordi den prøver at undvige rytterens hjælp.
    Hilsen Signe

• #12   1. jan 2005 Emilie: Hvis hesten går under lodret, skal du jo ik have den helt op og gå langt over lodret. Du skal bare forsøge at få den lidt op. Det lyder nemt, men selv kan jeg heller ikke finde ud af det, så jeg bebrejder dig intet.

Problemet ved at hesten går under lodret, og man ikke gør noget ved det kan være, at den ender med at bruge rygmusklerne forkert.

• #13   1. jan 2005 Ja, Signe forklarer det meget godt. Det gælder jo om at ride hesten fremad uden at den går hurtigere (ved ik om det kan forklares sådan!), så den for bagparten rigtig godt med og ind under sig. Det skulle jo gerne ende med at hesten nærmest går opad!

• #14   1. jan 2005 Tak Julie og Signe smiley Vidste det ikke, men har bare hørt efter mine trænere.. Som siger at hun bare i første omgang skal rides i holdning, og gå let på tøjlen, og når hun forstår at det er rigtigt når hun går i holdning, så skal vi forsøge at få hende til at gå lodret. Men min ene træner er så småt begyndt at træne os i at gå lodret smiley

• #15   1. jan 2005 Forstår godt det med bagpartenm ihvertfald lidt =)

Kommentér på:
Sure over godt råd

Annonce