{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

Roepiller {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg bor på en gård og vi fodrer køerne med roepiller. Derfor ville det være nemt for mig at fodre hestene med roepiller, men jeg har lige et par spørgsmål.

Hvor meget skal en stor hest og en pony ca. have?
Hvad er blandingsforholdet med vand?
Hvad fodrer i med udover roepillerne?

Er der evt. fordele og ulemper ved roepiller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Roepiller
  • #1   23. jan 2008 Vi fodrer med roepiller. Vi opløser dem i vand. Putter vand i så der ca. er en 2-3 cm, over roepillerne, og så står de natten/ dagen over. Vi fodrer derudover med hel havre, dangro horsespeed, lucerne og racing minerals.
    Vores får ca. en "skuffe" til halvanden.

I starten skal maven vænnes til roepiller så der var afføringen ikke så fast. Men nu er der ingen problemer, og vi er meget glade for det.

• #2   23. jan 2008 Roepiller er det bedste der er opfundet til heste!

• #4   23. jan 2008 mine får det som en slags tilskud, det er nemlig godt for deres fordøjelse. lader dem også stå natten over.

• #5   23. jan 2008 Da min fik roepiller fik hun ca. 1 kg (målt tørre) om dagen.. men mængden kommer jo an på hvad de ellers får og hvor meget de har brug for..
    Blandingsforhold er 1:4 eller 5 alt efter om det skal grød eller vælling smiley

• #6   23. jan 2008 Fodre også med roepiller ved siden af det andet foder .. Du skal i hvert fald komme godt med vand i .. smiley

• #7   23. jan 2008 jeg bruger betfor:) snittet roer;D ham får ca. 200 g i tør tilstand til middag;D

• #8   23. jan 2008 Jeg har foder med roepiller. Overvejer at starte det igen da jeg synes de er så fede i år. Det holder dem mætte i længere tid synes jeg.

De ska bløes op i vand. Sådan at de er dækket + lidt mere, også ska de stå natten over.

Du ska dog søger for at de er odenligt opløst. Da det kan give heste forstoppelse. Hvis man ikke ser det i tide kan de muligvis få kolik. Det er forskilligt til hest til hest.
    For min sivgerfar er den gammel tybe landmand og han har givet mine shetlænder rigtig mange roepiller uden de har været opløst (ska dog lige sige at han bare har fået noget skæld ud over dette). Men der er heldigvis ikke sket mine noget.
    (Mine shetlænder står hjemme ved mine svigerforældre og han foder dem i week den gang. Nu gør min sivermor.. smiley )

• #9   23. jan 2008 Da der intet energi er i roepiller kan jeg så godt give det sammen med korn og tilskudsfoder?

• #10   23. jan 2008 Roepiller er rigtigt godt for hestens fordøjelse...men man skal ikke regne det for "foder" for det er det ikke... men deres maver har rigtigt godt af det og det mætter godt til de hest der ikke må få så meget foder eks pga overvægt..he.
    Jeg bruger selv roepiller til mine heste og har gjort det i mange år..

Blandings forholdene er 1:4 ,( altså eks 1 l roepiller 4 l vand) der skal meget vand i og de skal trække min 8 timer....

• #11   23. jan 2008 Ja du kan godt bruge korn og tilskudsfoder der til..

Kommentér på:
Roepiller

Annonce