{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barock Pinto ? hvilken blanding?
  • #1   30. jan 2008 frieser og pinto

  • #2   30. jan 2008 Mener det er Tinker og friser ? Men ikke sikker

  • #3   30. jan 2008 Det er tinker og frieser,,

  • #5   30. jan 2008 hehe syns bar de fleste som sælger dem, siger det er det men de ved det nok heller ikk så hihi

  • #7   30. jan 2008 Friser ↓

    Gelder ↓

    Irish Cob ↓

    Barockpinto


  • #8   30. jan 2008 Min skønhed er halv frieser og halv pinto:) Det er de to racer som man blander meste med nu til dage,,, og det er en barock pinto:)

  • #9   9. feb 2008 Hej herinde. I kan finde lidt forskelligt info om bBarockpintoen på vores nyeligt lancere http://albano.dk Han er lige kommet hjem her den 7 februar smiley
    Mvh http://albano.dk


  • #10   12. feb 2008 Hejsa
    Ja der er vist ingen som med 100% sikkerhed kan sige hvad en barockpinto helt sikkert er, så derfor har flere af jer faktisk ret! Man har i årtier avlet efter af få en broget hest med barock udseende og vi må sige at det er lykkes for rigtig mange at fange den, man har desværre bare gået lidt for meget efter det brogede og det barocke, sagt på dansk, broget, "tungt" og "solidt". Der var desværre bare en ting som rigtig mange glemte på halvvejen, nemlig at denne type også skulle kunne rides, på mere og andet end hobby-plan. Da man startede for mange år siden var det meget tunge racer man anvendte, og man har igennem flere år set selv samme racer blevet avlet mere i "rideretningen", og det er her mange ikke kom med! Heldigvis så man i moderlandet for denne type, lyset for enden af tunnelen og sprang med på vognen, en ting som vi andre rundt om i EU ikke var hurtige nok til at følge op på. Det er derfor at vi i dag ser de fleste typer af denne smukke hest komme fra selv samme land, nemlig Holland.
    Så til alle herinde, faktum er at man kan bruge mange forskellige racer til at lave en barockpinto. Holmegaards Lisani beskriver rigtig nok en måde at gøre det på(fra gammel tid), mange skriver frieser & pinto, hvad er mere nutidig og nogle mener frieser og tinker, så er der dem som ikke har skrevet endnu som måske bruger Lusitano & Irish Cob, til sidst er der moderlandet Holland, de bruger mere og mere frieser og hollandsk varmblod som begge typer/racer er avlet i den mere lette retning. Det er derfor ikke endnu muligt at kalde det for en ren race eller ”ægte barockpinto" idet det kun er en type. F.eks kalder man det i Holland for en bonte friesen, nogen for en KWPN, i tyskland i forbundet ECHA har man valgt og kalde det for en Pinto Barocktyp. , og så er der alle os andre som bare gerne vil have nogle dejlige og smukke heste, vi kalder det for en Barockpinto for det valgte bla. Finca Barock i Tyskland at kalde det. Men tænker man lidt over ordet barockpinto og hvad barock engentlig stod for så var det den tunge og stive tid med skrape skiftende farver mellem lys og mørke + uklar rumdisposition mm. Det er derfor med rette at vi i dag KUNNE kalde denne hestetype for RococoPinto, rococo-tiden som kom efter barock-tiden. Rococotiden opstod i frankrig i begyndelsen af d. 18 århundrede og betegnede frankrigs herredømme på smagens område og stod for den LETHED & ELEGANCE, som prægede det franske samfund dengang. :o)
    Og så den korte; barock var tung og stiv. Rococo var let og elegant.
    Ordene barock og rococo beskriver på en god måde derfor typens udvikling i manges øjne. Vi kalder det stadig for en barockpinto, men hvem ved, tiderne ændre sig og det samme gør avlsmålene.
    Det sidste her i indlæget er dog blot stof til eftertanke...endnu ;o)
    Fanger dette din interesse og kunne du tænke dig at vide mere så er du velkommen til at besøge vores hjemmeside (link fjernet) , hvor der meget snart vil ligge ny avlsmål for fremtiden + meget andet godt stof til eftertanke.
    Mvh
    Christina & Henrik
    www.barockpinto.eu


  • #11   12. feb 2008 Ja, Barockpinto det ved vi jo godt hvad er. Kalde den pinto barock ja hvorfor ikke, det kan man også godt Men hvis man læser lidt på http://albano.dk vil man vide at det faktisk er damen Carmen Susenburger der for en del år siden kaldte en hest for Barockpinto første gang. Og inden længe vil det faktishk være muligt at spørge hende til avlen af disse, da hun kommer til foredragsdag i Danmark hvor det handler om Barocpintoens historie. Hvorvidt hendes Barockpinto heste kan rides eller måske er for tunge det tro jeg vi skal spørge hende om, da hun i Spanien og Tyskland er meget efterspurgt med hendes Barockpinto hesteshow. Det kan godt være at tiderne ændre sig, men http://albano.dk, (link fjernet), http://www.finca-barroco.com og barockpinto.com tvivler dog på og kan slet ikke se hvorfor avlsmålene skulle ændre sig når der nu er så rene eksemplar af barockpintoen allerede! Vh Kenneth fra http://albano.dk

  • #12   12. feb 2008 Cristina og Henrik, i skriver i denne annonce: (link fjernet) at Bonte er barockpinto og EU godkendt hingst, samt at i har det første barockpinto føl i dk med fulde papir. Hmm .... fortår ikke sammenhænget i jeres barockpinto redegørelse og jeres annonce? Hvorfor kan vi ikke alle bare lytte til de mennesker der nu en gang har arbejdet på opgaven i mere end 20 år, de ved jo meget mere end både jer og os!!!
    Vh Kenneth


  • #13   12. feb 2008 Næææ... kommer Fru Sussenburger til DK. Så kan det være vi endelig kan få svar på alle de spørgsmål Kenneth P. ikke rigtig svarer på rundt omkring på nettet. Det glæder vi os til, og måske vi også får svar på hvorfor man ikke har sørget for at få sine heste registreret fra starten, så man ikke skal stå ved ground zero her flere år senere.

    Men jeg kan se Kenneth P. udtaler sig på andre avleres vegne, om at avlsmål ikke skal ændres. Hvorfor er selv samme avlere så begyndt at krydse mere lette, og rokokke typer ind?
    At mene avlsmål aldrig skal ændres, er udtryk for stagnation, og ikke den vej alle andre avlsforbund går. Se bare hvor meget der fx er sket med højden på hestene, det har avlsforbundene også indrettet sig efter.
    Samt bevægelsesmønstre, da der kræves mere og mere af en sportshest i vores dage.

    Jeg kan forstå Kenneth P. selv ikke mener der er problemer med at anvende de tunge typer i sporten. Men samtidig kan jeg se der avles på franske travere? Det virker lidt selvmodsigende (se link til fransk traver x pinto barocktyp her: (link fjernet)

    Man behøver vidst ikke kigge på albanosiden for at se hvem der opfandt ordet barockpinto, det er allerede nævnt i indlægget ovenover, at det var finca-barocco (Fru Sussenburger).

    Men jeg vil give Christina H ret, ordet barockpinto er jo bare en fællesbetegnelse for en tung broget hestetype. Mere passende var måske rokokkopinto, i hvert fald hvis man ser fremad og kigger på efterspørgslen hos de mere ambitiøse købere.
    Man kan sige Barockpinto er det samme, som når man kalder en fjordhest for en nordbagge.

    Men måske det ændre sig i fremtiden, hvis der engang kommer en sådan race.

    Slutteligt vil jeg blot sige at der er himmelvid forskel på en barock showhest og den mere elegante sportsprægede brogede hest, der nok er fremtidens avlsmål indenfor denne hestetype. Showhest, det kan de fleste heste blive, uanset race, men præstationshest i den moderne ridning med talent for høje øvelser samtidig, det er de færreste heste bygget til, og det kræver en hvis elegance og ædelhed at gøre sig gældende et sådan sted.


  • #14   12. feb 2008 Næh dog har vi AD herinde også, det forbavser mig meget smiley Jeg syntes inden du skal bruge alt dit negative krudt, alt folk skulle se denne tråd i stedet: tp:// www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=187629, så ved de da lidt om din måde at genere folk på: Du ødelægger det mere for Christina og Henrik end du gavner desværre. Vh Kenneth

  • #15   12. feb 2008 Sorry prøver lige igen smiley

    http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=187629


  • #16   12. feb 2008 Du er godt nok længe om at svare, du plejer at være der med det samme AD.....kom nu, sig lidt skidt om os og vores heste tak.

  • #17   12. feb 2008 :o) Kenneth: Vi vil gerne hjælpe dig med af forstå, du er bare nødt til at udybe hvad det er du skal have forklaret?
    Mht at lytte så er det noget vi gør meget i, og vi har skal lært meget at finca barock og fru barockpinto, men vi har også lært at denne type går meget længere en til hende, så derfor lytter vi også med store øre der hvor hun har lært det hun ved, nemlig i holland.
    vh
    Christina & Henrik
    www.barockpinto.eu


  • #18   12. feb 2008 Men som du jo ved trække alle sig når du begynder dit svineri så det gør jeg så igen, ses derude et sted.... smiley

  • #19   12. feb 2008 Watch and learn

    Kenneth P. det klæder dig dårligt at tale ned til folk. Jeg ville ønske du for en gangs skyld havde noget fagligt at sige.
    Men det er svært at skabe en debat, når den ene halvdel ikke har nogen argumentation.

    Jeg synes også folk skal læse ovenstående tråd, hvor man ved selvsyn kan se hvordan Kenneth P. forsvinder ud af debatten så snart hans argumentation forsvinder.

    lige ledes burde alle interesserede læse denne tråd på hestenettet, hvor man kan se seriøse avlere være mere end blot skeptiske overfor den måde der reklameres med hingsten på
    http://www.heste-nettet.dk/forum/4/164993/162890/

    Hvis man stadig vil vide mere om barockpintoen opfordre jeg til man kontakter www.barockpinto.eu de har en utrolig stor viden, og henter, som de selv skriver, deres viden fra typens fædreland Holland.


  • #20   12. feb 2008 Kære Christina og Henrik, i lytter ikke til meget desværre. Skulle Carmen havde lært hvad hun ved og har arbejdte med i 20 år fra Holland.....NEJ. I har tidliger skrevet at Albano har 93.75 % frieserblod på jeres avlsside, nu er %erne pludselig væk efter vi har købt ham? I har selv tidligere bestilt sæd fra Albano....men nu er han ikke den rigtige model eller det rigtige avlsmål?? Det kan godt være lidt svært for folk at stole på jeres historier!!

  • #21   12. feb 2008 thihi hvor morsomt... endnu engang undlader Kenneth P. at svare smiley

    ja ja... endnu engang må vi savne argumentation.

    Jeg har endnu ikke svinet nogle til, blot kommet med en faglig og saglig mening. Men det er selvfølgelig svært at svare når der ikke findes passende argumentation.
    Synd for de folk der gerne så spørgsmålene besvaret smiley


  • #22   12. feb 2008 Kenneth...

    Du læser ikke tråden, avl udvikler sig... ellers var der ingen grund til at avle.
    Men måske det er fordi du endnu har din første avlssæson til gode.

    Det er tilladt at samle mere viden, det er netop hvad Christina og Henrik har gjort, de har endda skabt kontakt til moderlandet holland, og lærer stadig nyt. Men når man ikke vil lære, så stagnerer man, og når man ikke registrerer sine heste ordentligt, så går avlen baglæns. men det indser du nok en dag.
    Held og lykke med din avl.


  • #23   12. feb 2008 AD, jeg tro desværre ikke der findes mange tilbage der vægter dine ord særligt meget, du skal nok holde dig til billeder der ikke svare igen!

  • #24   12. feb 2008 Kære kenneth
    Kan vi tage en ting af gangen :o) vi har tid nok og der er svar til alle!! Så: "Vi vil gerne hjælpe dig med af forstå, du er bare nødt til at udybe hvad det er du skal have forklaret?"


  • #25   12. feb 2008 Okay, here we go!
    1. Har i bestilt sæd fra Albano på et tidspunkt
    2. Har i tidligere skrevet 93.75% Frieser ved Albano på jeres site?
    3. Hvorfor står der nu ??? ved %, er der noget i kan se i hans papir nu hvor vi har købt ham som i ikke kunne se før?
    4. Stod der for få dage sidei jeres annonce på gul og gratis at Bonte var EU's eneste godkendte barockpinto.
    5. er det rigtigt at Bonte Willem faktisk ikke er en godkendt barockpinto.

    Her var et par, men har dog flere. Men svar gerne på disse tak smiley


  • #26   12. feb 2008 årelang erfaring vægtes nu nok højere end novice-level smiley

    Men jeg synes folk fortjener der bliver svaret på alle de mange spørgsmål. Desværre må vi konstaterer endnu engang svarene udebliver--- hvor er argumentationen?

    Men hvis man intet mål har med sin avl, så er det vel fint nok at avle uden dokumentation? Eller?

    93,75% frieser, jeg mindes andre også har spurgt til denne dokumentation, men den fandtes så vidt jeg husker ikke. Meget utroværdigt at reklamerer med noget der er usandt, men det ser vi desværre en del af fra denne side.

    Men lad os få argumentationer på banen, og gerne saglige, så vi kan få en god debat om avl og avlsmål.



  • #27   12. feb 2008 .....og så til det næste spørgsmål:o) : "Skulle Carmen havde lært hvad hun ved og har arbejdte med i 20 år fra Holland.....NEJ." Svaret finder du på www.albano.dk :"""Bonte Nico van Friesland
    Denne race, der blev grundlagt af Albert Keulen med Hollands kendteste broget hest Bonte Nico, fandtes oprindeligt siden 1950′erne i Friesland. Gennem forskellige parringer med brogede gammelgelderlændere (ret nærtbeslægtede med friesere) og friesere findes der i dag en lang række af disse brogede heste. Den kendteste er hingsten Niko II (Frâns), der har næsten 90 % friserblod."""" osv. osv.
    vh


    Bonte Nico fra Holland (1966) og oldefar til Sir Niko de DKG


  • #28   12. feb 2008 Ja, grundlagt....men nu siger du "der hvor hun har lært det hun ved, nemlig i holland." og der er du nok lige over kanten, da i tilsyneladende ikke ved ret meget om Carmen...men det skulle i måske arbejde i så i kunne fortælle lidt mere om Barockpintoen. Fakta er stadig, uanset hvad, at med barockpintoen er der ingen der har arbejdet længere, men sikkert med broget heste i 50'erne.

  • #29   12. feb 2008 Så er det da temmelig ærgeligt hun ikke har sørget for at stambogsføre hestene, men i stedet har spildt alt sit arbejde smiley

  • #30   12. feb 2008 Okay, here we go!
    1. Har i bestilt sæd fra Albano på et tidspunkt
    2. Har i tidligere skrevet 93.75% Frieser ved Albano på jeres site?
    3. Hvorfor står der nu ??? ved %, er der noget i kan se i hans papir nu hvor vi har købt ham som i ikke kunne se før?
    4. Stod der for få dage siden i jeres annonce på gul og gratis at Bonte var EU's eneste godkendte barockpinto.
    5. er det rigtigt at Bonte Willem faktisk ikke er en godkendt barockpinto.

    Her var et par, men har dog flere. Men svar gerne på disse tak smiley


  • #31   12. feb 2008 Nå du har mange spørgsmål :o) men ok som sagt så er der svar til alle:o)
    1:Nej men vi har været i kontakt med finca barock i flere år og af forskellige grunde så valgte vi dengang ikke at bruge ham, så ja vi har været i kontakt som tidligere beskrevet også for at lære.
    2:Ja det har vi.
    3:Grundet den senere tids debat her og på andre sider har vi valgt at kontakte ECHA for at vide om vores info på vores side var rigtig. Så det er så grunden til at der idag står ??? frieser. Vi har lavet en side for at levere info og hjælp hvis vi kan, og ikke andet!
    4:Nej ikke mig bekendt
    5: Der er pt. ingen godkendt barockpinto'er men en del af typen: Pinto Barocktyp. Vi kan her kun henvise til ECHA og Dr. Roland Ramsauer som desvære er bortrejst til afrika lige nu, så der for må svaret være nej, det er der ingen som er!!! Mht. om Bonte Willem er godkendt så har du jo allerede adspurgt ejer'en selv herinde. Hvad angår hans afkom og hvad han er henviser jeg igen til ECHA & Dr. Roland Ramsauer som også kan fjerne din tvivl i det forbund som din ejen hest er i, for det er det jeg formoder spørgsmålet er til for.
    vh



  • #32   12. feb 2008 Som ventet, i er ikke troværdige! Men fortsæt jeres vej med varmblod og vi vores med Barockpinto på Frieserblod.
    smiley






















  • #33   12. feb 2008 undskyld den forstod jeg ikke helt? :o)

  • #34   12. feb 2008 Håber at i kan få ham Bonte med til ECHA kåringen........Det vi være pænt kedeligt hvis vi ikke må vise forskellen på varmblod og frieser, selv om begge racer er dejlige men kun en er tænkt som barockpinto. (Ifølge dem der ved noget om det!!!!)

  • #35   12. feb 2008 Troværdighed, det mister man vel først og fremmest når man ikke svarer på folks spørsmål?


  • #36   12. feb 2008 Hvad skete der nu?? Jeg kom nogle svar og......Har jeg sagt noget forkert??

  • #37   12. feb 2008 Ja du har løjet i 3 forhold ganske som forventet, men jeg forsøger at vise dokumentation for de 3 fejl du begik, og vender tilbage smiley

  • #38   13. feb 2008 Rolig nu hvor har jeg løjet :o)

  • #39   13. feb 2008 det skal jeg nok vise dig rolig nu, jeg stiller jo ikke spørgsmål uden at kende svaret vel!!!

  • #40   13. feb 2008 Altså.... det vidner vel om ringe erfaring indenfor avl. Hvis man havde kendskab til andre hingsteholdere, ville man nok erfarer at rigtig rigtig mange ringer rundt og forhører sig omkring sæd mv. Men at finde et bedre match til sine heste, det er ganske almindeligt, og meget naturligt når man så ydermere finder ud af at omtalte hingst ikke har fuld stamtavle, og man derfor avler piratheste.
    Der må man sige Bonte Willem er et meget bedre alternativ, og eneste mulighed for at få RIGTIGE papirer på sin hest smiley


  • #41   13. feb 2008 er du ikke sød og sige hvad du mener er usandt?

  • #42   13. feb 2008 jeg kan godt vente med beviser!

  • #43   13. feb 2008 hehe meget komisk det her... Kenneth kender svarene, bare ikke på de spørgsmål folk stiller ham... hvor troværdigt, host.

  • #44   13. feb 2008 Kan vi ikke få det her på papir smiley så kan man da bruge slettelak på hende AD HiHi smiley Du er fandme for komisk, ingen gider dig og alligevel tro du du er vigtig! Men det er da fatalt at barockpinto.eu har din annonce på deres side

  • #45   13. feb 2008 Nå, men det bliver ikke til mere i aften.

  • #46   13. feb 2008 Der er ingen grund til at sidde og genere hvem vi har lagt på som link. sig nu bare hvor jeg taler usandt??

  • #47   13. feb 2008 På grund af den store debat der har været omkring hingsten Albano så har vi valgt ikke at bruge vores viden omkring ham!! Vi er ikke ude på at genere denne hingst men ønskede tidligere bare ikke at bruge ham, er det ikke godt nok for dig eller skal jeg sidde og udybe det for dig, fin hingst bare ikke den vi valgte dengang!

  • #48   13. feb 2008 Efter du har grinagtigt gjort dig selv med denne opførsel i en ellers saglig dialog, så er det vidst dig hr Kenneth P. som ingen gider. Bare trist du ikke selv kan se det smiley

    Jeg gentager... hvor er din argumentation?
    At synes interesserede folks spørgsmål er noget "man" ikke gider, det er meget dårlig kundepleje. Men det er usande annoncer m.v. også, så det er vel vanlig stanard fra din side af må vi gå ud fra.



  • #49   13. feb 2008 Trist Kenneth P. ikke kan besvare nogen saglige spørgsmål, men det vidner desværre endnu engang om dennes manglende viden indenfor avl.

    Så inden folk lader sig narre, der kan ikke komme bordeaux hestepas på et afkom efter en hingst som Albano. Altså er det ikke det seriøse avlere vil kalde avl, nok desværre nærmere det man vil sige bidrager til hestehandlernes hestebestand, desværre. Lad dette være en advarsel til folk der fejlagtigt tror andet pga Kenneths udsagn.

    Disse ting er fakta.


  • #50   13. feb 2008 Undskyld men nu forstår jeg ikke noget af det hele, du siger at jeg lyver og af du gerne vil sige om hvad, melder dig ud af tråden kl. 00.11.06 men sidder og følger med til:
    Online status: Offline
    Bruger status: Basis bruger
    Sidst logget ind: 13-02-2008 00:42:35
    Navn: Kenneth P
    Oprettet: 28-11-2007 07:58:28
    Landsdel: Fyn
    Alder: Ikke angivet
    Hjemmeside: http://albano.dk
    Beskrivelse: Ikke angivet

    .....og vælger at lade den stå åben at jeg lyver, det er ikke pænt, men stof til eftertanke!!
    Jeg har valgt ikke at bruge min viden, og det er ikke for min skyld skal du huske! Din hingst har rejst langt og taget det pænt ser det ud til. Den lange rejse skulle nødig være forgæves og da slet ikke når man ser på de penge i har brugt på ham. Jeg beder dig derfor, endnu engang om ikke at genere os mere og tale pænt! Du har stillet de spørgsmål du ville og du har fået ærlige svar. Er du af en anden opfattelse er det trist men ok. Jeg er glad for at høre at du følger med på vores hjemmeside og har du info som kan fjerne nogen form for tvivl er du velkommen til at skrive på info@barockpinto.eu og vi vil straks få det rettet! Set i lyset på denne lidt tomme debat vil vi slutte hvor vi startede på en pæn måde med lidt info til den der har stillet faglig spørgsmål herinde. Sov godt
    vh
    Christina & Henirk



  • #51   13. feb 2008 Hejsa
    Ja der er vist ingen som med 100% sikkerhed kan sige hvad en barockpinto helt sikkert er, så derfor har flere af jer faktisk ret! Man har i årtier avlet efter af få en broget hest med barock udseende og vi må sige at det er lykkes for rigtig mange at fange den, man har desværre bare gået lidt for meget efter det brogede og det barocke, sagt på dansk, broget, "tungt" og "solidt". Der var desværre bare en ting som rigtig mange glemte på halvvejen, nemlig at denne type også skulle kunne rides, på mere og andet end hobby-plan. Da man startede for mange år siden var det meget tunge racer man anvendte, og man har igennem flere år set selv samme racer blevet avlet mere i "rideretningen", og det er her mange ikke kom med! Heldigvis så man i moderlandet for denne type, lyset for enden af tunnelen og sprang med på vognen, en ting som vi andre rundt om i EU ikke var hurtige nok til at følge op på. Det er derfor at vi i dag ser de fleste typer af denne smukke hest komme fra selv samme land, nemlig Holland.
    Så til alle herinde, faktum er at man kan bruge mange forskellige racer til at lave en barockpinto. Holmegaards Lisani beskriver rigtig nok en måde at gøre det på(fra gammel tid), mange skriver frieser & pinto, hvad er mere nutidig og nogle mener frieser og tinker, så er der dem som ikke har skrevet endnu som måske bruger Lusitano & Irish Cob, til sidst er der moderlandet Holland, de bruger mere og mere frieser og hollandsk varmblod som begge typer/racer er avlet i den mere lette retning. Det er derfor ikke endnu muligt at kalde det for en ren race eller ”ægte barockpinto" idet det kun er en type. F.eks kalder man det i Holland for en bonte friesen, nogen for en KWPN, i tyskland i forbundet ECHA har man valgt og kalde det for en Pinto Barocktyp. , og så er der alle os andre som bare gerne vil have nogle dejlige og smukke heste, vi kalder det for en Barockpinto for det valgte bla. Finca Barock i Tyskland at kalde det. Men tænker man lidt over ordet barockpinto og hvad barock engentlig stod for så var det den tunge og stive tid med skrape skiftende farver mellem lys og mørke + uklar rumdisposition mm. Det er derfor med rette at vi i dag KUNNE kalde denne hestetype for RococoPinto, rococo-tiden som kom efter barock-tiden. Rococotiden opstod i frankrig i begyndelsen af d. 18 århundrede og betegnede frankrigs herredømme på smagens område og stod for den LETHED & ELEGANCE, som prægede det franske samfund dengang. :o)
    Og så den korte; barock var tung og stiv. Rococo var let og elegant.
    Ordene barock og rococo beskriver på en god måde derfor typens udvikling i manges øjne. Vi kalder det stadig for en barockpinto, men hvem ved, tiderne ændre sig og det samme gør avlsmålene.
    Det sidste her i indlæget er dog blot stof til eftertanke...endnu ;o)
    Fanger dette din interesse og kunne du tænke dig at vide mere så er du velkommen til at besøge vores hjemmeside (link fjernet) , hvor der meget snart vil ligge ny avlsmål for fremtiden + meget andet godt stof til eftertanke.
    Mvh
    Christina & Henrik www.barockpinto.eu


  • #52   28. apr 2008 Her sidder man udefra og læser alt dette ævl!!! ja undskyld men i er voksne mennesker som avler nogenlunde det samme heste ik??
    Så forstår jeg ikke den diskution.... Der må da være nogle faste sæt om hvordan den skal se ud og hvad den skal rumme.
    Jeg ved at i frieser avlernes "inder" kreds er de også fuldstændig ..¤#*#¤*... Og kan dårligt glæde sig på andres vegne... som Welsh også har et snært af...
    Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan hjælpe hinanden på vej og ikke mindst glædes over andre klarer sig godt...
    Hvorfor alt det pingpong frem og tilbage.
    Og så lige til sidst ER ECHA ingenting i DK
    et link til:
    http://www.heste-nettet.dk/forum/14/707044/696784/

    og et link der også fremkommer fra foraét : (link fjernet)

    SAMT
    Jeg har hørt at det er spild af penge rent faktisk at stille sin hest hos ECHA. Det pas man modtager-hvis du er heldig- svarer til LH´s alm. konkurrencepas- som alle heste kan få-uanset afstaming/krydsning. Dette pas bevidner bare at det er en hest,-og et signalement af denne. LH har lavet denne form for pas, da Dansk Ride Forbund, kræver at ALLE heste er registret når de stiller til stævner og ligende.-deraf navnet konkurrencepas. Dette pas er blåt
    SÅÅÅ,,,,,lidt at tænke over


  • #54   28. okt 2008 har lige købt en barock pinto ... og vil gerne have hende kåret ... men hvor bliver det problematisk når jeg hører tonen indenfor de 2 foreninger som har med denne race at gøre...jeg er i 7 sind ... hvem har lyst til at indvolvere sig frivillig i dette her ... aner ikke mine levende råd

Kommentér på:
Barock Pinto ? hvilken blanding?

Annonce