384 visninger
|
Oprettet:
forventninger/krav til passer/part? {{forumTopicSubject}}
Hvilke forventninger og krav har I til jeres passer (eller hvis I er passer, hvad er rimligt)?
pudser I udstyr, gør passer? hvormeget/lidt må/skal de ride?
Er det rimligt at kræve lidt til slid på udstyr eller unfair.
Ja hvad er egentlig kutymen.
Jeg har selvfølgelig nogle ønsker, men har også et ønske om at være en god ejer at passe hest for.
Jeg ville aldrig have en uansvarlig passer, så det er en selvfølge, at hun skal behandle hesten efter dens ve og vel, men hvad med de praktiske/økonomiske/forsikringsmæssige ect.?
jun 2007
Følger: 62 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 1.992
Forsikrings mæssig ved jeg ikke lige hvad du tænker der...
Jeg holder selv udstyr. har haft en aftale om udmugning, men vil egentlig helst selv, så bliver det gjort som jeg vil. hehe
jun 2007
Da jeg havde part fpr 7 år siden gav jeg 700 om måneden, jeg havde ham så også helt for mig selv
ejeren kom aldrig selv.
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 176
Hvis nu der er en der har skrevet en annonce om at de søger hjælp til at ride og passe en af deres heste, og man så henvender sig..
Burde man så ikke selv få penge for det?
Har haft mange parter, har dog heller aldrig fået penge for det..
Men det var bare lige noget jeg tænkte ¨på..
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.684
altså jeg <i>skal</i> ikke muge ud og pudse udstyr, men gør det sef, da hesten skider hele tiden xD
på 4-5 dage har jeg muget i bund 2 gange ..
(det er ikke nogle af dem jeg har herinde, men min venindes pony <i>veronica</i>)
jun 2007
Hvis man gerne vil kunne ride en hest som var det ens egen syntes jeg det er fair at betale nogen af udgifterne...
jan 2007
Følger: 144 Følgere: 148 Heste: 8 Emner: 1.001 Svar: 6.466
jul 2005
Følger: 135 Følgere: 150 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.239
men jeg ville <b>ALDRIG</b> forlange penge for det, da det er mig der har brug for hjælp, passeren ville få penge af mig hvis det var. da det var mig der skulle havde hjælp og passeren var så i den siturationen en stor hjælp.
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.576
Jeg kræver ikke at hun skal pudse udstyr.
Hun kan ride 2 gange i ugen så det gør hun. Ellers måtte hun ride alle dage hu ville.
Og hun må selv bestemme hvordan og hvad hun rider og bruger hende til.
Hun må starte stævner på hende på egen regning.
- Hun må sådan set have den som sin egen.
jun 2007
så er det da en fin mulighed for at få omgang med en hest.
jun 2007
Men har man en hest man ikke vil sælge, men ikke har tid til og får en til at passe den hvorfor er det så ikke fair at betale lidt for det?
maj 2007
Jeg synes det er mærkeligt at man skal give penge, så det er ejeren der har brug for hjælp.
Synes det sku være omvendt, så det var parten der fik penge
jul 2005
Følger: 135 Følgere: 150 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.239
Ja det sys jeg nemlig os.
De heste jeg har haft halvpart på har jeg jeg fået penge for at passe. Da jeg halp ejeren.
Jeg sys personlig det er grisk at skulle give penge for at havde en hest som part. Da det er ejeren som skal havde hjælp og ikke passeren til hesten.
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 450
Jeg har det nok sådan, at jeg ikke vil have udgifter på at have en passer. Min hest lider næppe under fridage. Hvis jeg ville have den uddannet ud over mine egne grænser ville jeg betale ved kasse 1 -men tilgengæld også have krav til kvaliteten af ridningen/omgangen med min hest.
Jeg har været passer i mange år, inden jeg selv fik hest. Jeg havde praktisk talt frie tøjler, med retningslinjer (men var også selvstændig, moden og havde en vis alder på det tidspunkt), Jeg har også muget ud (hver dag jeg red), holdt alt udstyr, vasket og passet syge heste i tide og utide. Altid i tæt samråd med ejer. Jeg har, hvis jeg har været i tvivl om noget spurt og har nogle steder betalt (frivilligt) tilskud til sko, da jeg sled meget på dem.
Når jeg siger passer, tænker jeg på en som hyggerider og nusser om hesten.
Ellers er det vel mere staldarbejder eller underviser (af hesten)?
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 15 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 39
Nu passer jeg Sussi( Diana K) og tja.. jeg giver ikke noget, men jeg hjælper i stalden (Godt nok mest karina, men) Jeg vil gerne ordne udstyr og sådan noget, fordi jeg synes det er hyggeligt at ordne tingene . I det hele taget kan jeg godt lide sat gøre noget for hestene, fordi je gsynes de de gør meget for mig =)
maj 2007
Der er en her inde som vil ha 1000 kr for at ride hendes hest et par gange om ugen. og jeg fatter det simpelthen ikke!
Det undre mig bare SÅ meget at forlange penge for det, når man faktisk hjælper ejeren
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 15 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 39
jun 2007
Men er en svær disskusion syntes jeg, for der er både for og imod...
Jeg har selv været part og betalt for det. så jeg syntes kun det er fair at kræve betaling fra en part.
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
Jeg synes nu hellere ikke man kan forlange store summer for at en rider sin hest. Hvis de direkte passer ens hest nogle gange om ugen såsom udmuing, fodring osv så burde man betale dem. Men hvis det emre er hyggeridning og nusning så er det enten gratis eller et mindre beløb som går til foder og sko.
jun 2007
Lige mine ord.
Vil man nyde en hest må man også være indstillet på at betale nogen af udgifterne
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Og hvis hun vil have undervisning, må hun også selv betale for det, det har jeg ikke råd til
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 450
---> syntes at du siger det så flot:
"I det hele taget kan jeg godt lide at gøre noget for hestene, fordi jeg synes de de gør meget for mig =) "
-sadan tænker jeg også på alle de gange jeg har vasket syg hest og brugt timer på at rense udstyr. Det er ikke noget jeg så meget har gjort for ejerens skyld men for hesten.
Jeg syntes, at det er vigtigt at have en god stemning og et godt samarbejde omkring hesten. Hvis der var en, jeg ikke kunne så godt med, ville jeg ikke forvente at min hest kunne *lol*.
Omvendt, skal det være hyggeligt at være omkring min hest (og jeg).
Jeg syntes at en passer skal være gratis for begge parter, så længe at begge og hesten får en masse ud af det. Jeg oplever min passer som en win-win-win-situation, fordi alle tre får en masse ud af det.
Jeg håber, at min passer få en masse gode oplevelser med sig, og lære noget, jeg ved at min hest får mere motion og variation og jeg får (udover en masse gode sludre/grine stunder) også lidt hjælp til det praktiske.
Hvis det ikke er en udveksling af goder, er det vel der betalingen kommer på tale??
forventninger/krav til passer/part?